Hjælp ! jeg har fået herpes ! !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2011

Sukkerblomst

Maggieh skriver:

shit det er meget!! hvad gør du så når du har kæreste på?

Det er møghammerende surt at have kæreste og herpes - ihh hvor har jeg grædt mange gange .  Man må bare vente i ca 1 uge til det hele er væk, ellers kan han jo kysse en på kinden !!!  

Jeg har haft en kæreste hvor forholdet var ved at blive ødelagt og det er bare så bittert da man jo ikke selv kan gøre for det..... Han var mere en hysterisk skal det lige siges.  

Det passer altid med at det skidt kommer når man skal til bryllup eller andre store begivenheder hvor man har glædet sig.- Man vil da endelig også gerne se nogenlunde ud på billederne.

Nu har jeg accepteret det som voksen og heldigvis får jeg det efterhånden sjældent... Det er slet ikke et problem for mig mere, da pillerne bare er super effektive.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2011

maland81

Ja, det er ved at være længe siden der er blevet skrevet i denne tråd, men du lyder desperat, så her er lidt info!!!

Jeg døjer rigtig meget med herpes i munden - har i denne omgang haft et meget stort udbrud i snart 3 uger - ulideligt?? JA!! Jeg har det i hele munden, halsen og sår i mundvigen...hurra!!!

Først  - det passer IKKE at du ikke kan få noget mod det. Du kan få noget der hedder aceklovir. Dette er et forebyggende præbarat, du skal tage så snart det stikker.

Is og drikkevarer med brus er fantastisk til at dæmpe smerterne.

desuden kan man få noget i håndkøb til at smøre på og gurgle i, der ligger en hinde og hjælper til at de åbne sår heler...for jo, de kan briste...jeg oplever de springer i munden på mig.

Desuden er der folk der har prøvet alle mulige kosttilskud, som de mener holder virus væk - longovital er der rigtig mange der har nydt godt af. 

der er en hjemmeside der hedder herpes.dk...der er der mange der lider som os.

Virus kommer gerne frem i lyset i forbindelse med stress, sol, mens og nedsat immunforsvar.

Håber du kan bruge det til noget og skriv endelig hvis du har spørgsmål

Anmeld

24. august 2011

Anonym trådstarter

maland81 skriver:

Ja, det er ved at være længe siden der er blevet skrevet i denne tråd, men du lyder desperat, så her er lidt info!!!

Jeg døjer rigtig meget med herpes i munden - har i denne omgang haft et meget stort udbrud i snart 3 uger - ulideligt?? JA!! Jeg har det i hele munden, halsen og sår i mundvigen...hurra!!!

Først  - det passer IKKE at du ikke kan få noget mod det. Du kan få noget der hedder aceklovir. Dette er et forebyggende præbarat, du skal tage så snart det stikker.

Is og drikkevarer med brus er fantastisk til at dæmpe smerterne.

desuden kan man få noget i håndkøb til at smøre på og gurgle i, der ligger en hinde og hjælper til at de åbne sår heler...for jo, de kan briste...jeg oplever de springer i munden på mig.

Desuden er der folk der har prøvet alle mulige kosttilskud, som de mener holder virus væk - longovital er der rigtig mange der har nydt godt af. 

der er en hjemmeside der hedder herpes.dk...der er der mange der lider som os.

Virus kommer gerne frem i lyset i forbindelse med stress, sol, mens og nedsat immunforsvar.

Håber du kan bruge det til noget og skriv endelig hvis du har spørgsmål

1000 tak for dit svar Godt nok er det forsvindet nu, men jeg kan jo næsten vær helt sikker på at det nu vil komme engang imellem resten af mit liv ! Og det var FORFÆRDELIGT, kan så trøste mig med at folk siger at første udbrud er det værste, HÅBER JEG OS PASSER, for ellers dør jeg sku !

Men tak for dit gode svar, får nok brug for det igen jo Men håber der går lang tid før næste gang, har tit blitzer i munden, alm blitzer, og de sidste dage har jeg haft det, og  for at det IKKE er begyndende udbrud allerede igen?? Ej kan det forhåbentlig ikke være

Anmeld

24. august 2011

camilla28

jeg vil anbfale zovir i pilleform   .. je får det på læben o npr jeg kan mærke de første symtomer tar je en pille  og så kommer det slet ikke i udbryd .. på æsken står der 5 stk i 5 dage men je ror max je taer 1-2 i 3 dage

Anmeld

24. august 2011

Anonym trådstarter

camilla28 skriver:

jeg vil anbfale zovir i pilleform   .. je får det på læben o npr jeg kan mærke de første symtomer tar je en pille  og så kommer det slet ikke i udbryd .. på æsken står der 5 stk i 5 dage men je ror max je taer 1-2 i 3 dage

Oki mange tak fordi du siger det, så ved jeg det når det nok kommer igen Det er jo desværre hva man kan se frem til her jeg hørt . øv øv , Men dejligt man kan gøre noget ved det.

Er det sådan at man ikke må kysse kæresten fordi så kan det smitte ham osv? Da jeg hvade det kyssede jeg nemlig ikke manden eller børnene, og passede meget på i badet osv at jeg ikke fik overført det til nedre regioner, skal man virkelig passe på ikke at smitte sig selv, andre eller få en kønssygdom ved at det ved et uheld kommer ved kønsdelene?? Eller smitter det ikke sådan eller?? nu passede jeg ekstremt på, men hvis ikke man behøver ville det da være rart at kunne slappe mere af :=)

Anmeld

24. august 2011

camilla28

både manden og jeg fik det pludseligt for nogle år siden og  troede den ene havde smittedet den anden men så fik vi af vide AT  det er en virus som kan ligge i dvale i mange år o nogle gange ikke komme i udbrud .. og   nej du skal ikke kysse  når du har et udbrud 

men som sagt med de piller jeg nævnte har jetg undgået udbrud men mit sidder på læben  o kommer  når jeg er lidt stresset

Anmeld

24. august 2011

Anonym trådstarter

camilla28 skriver:

både manden og jeg fik det pludseligt for nogle år siden og  troede den ene havde smittedet den anden men så fik vi af vide AT  det er en virus som kan ligge i dvale i mange år o nogle gange ikke komme i udbrud .. og   nej du skal ikke kysse  når du har et udbrud 

men som sagt med de piller jeg nævnte har jetg undgået udbrud men mit sidder på læben  o kommer  når jeg er lidt stresset

Oki så er det jo det rigtige jeg gjorde, lægen sendte mig nemlgi bare hjem igen uden medicin eller forklaring, udover at jeg intet kunne få-sagde han, men han mente nok når udbrudet allerede ER ude som det jo var--

Anmeld

24. august 2011

camilla28

vis det er på læben smører man jo med en salve men inde i munden  det ved jeg ikke noget om  men snak med din læge om det   ,,,  dem jeg  får hedder    Aciclovir Actavis

Anmeld

24. august 2011

Anonym trådstarter

camilla28 skriver:

vis det er på læben smører man jo med en salve men inde i munden  det ved jeg ikke noget om  men snak med din læge om det   ,,,  dem jeg  får hedder   Aciclovir Actavis

Ja det vil jeg gøre. Tak for hjælpen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.