Hjælp ! jeg har fået herpes ! !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.428 visninger
28 svar
0 synes godt om
8. juli 2011

Anonym trådstarter

Ja stakkels mig, mit livs første herpes udbrud hva jeg ved at, måske jeg har haft der som baby da det er meget normalt, har siddet og læst meget om det på nettet og det er en meget normal virus at få, eller vi er sådan set født med den og så kan den komme i udbrud 1 gang om året, flere gange om måneden, ja det er forskellige, andre når aldrig at opleve det.. Men ja, JEG har fået det nu, I MUNDEN PÅ TUNGEN !!! Var ved at falde ned af stolen da lægen saade, "Ja du har herpes"  Jeg kom så til at råbe, "HVA, HERPES ! ! !" Og tog mit ben ned fra den stilling det var i, ja troede jo jeg havde blitzer og halsbetændelse og bare liiige skulle tjekkes, have pencelin og ud af døren igen !! Råbte så højta at dem i ventelokalet måtte have hørt mig  Først troede jeg jo at Herpes er = kønsygdom ! Men nej nej det er mere almindeligt end det, og vi får det næsten alle sammen, nogle mere end andre.

Men skal siges det er DØD smertefuldt, er ved at blive sindsyg, mundvandet løber konstant, så er ved at kløjes i det og blive kvalt, mine mandler er hævet op så jeg i natte timerne og timer om dagen tror jeg kradser af pga iltmangen :O FORFÆRDELIGT, og kan ikke spise og drikke ! !

Nåh, men jeg kan så læse mig til at der kommer blærer og de brister, kommer sår og slut, men det er på kroppen, mit er i munden?? 

Jeg har blitz lignende ting i munden, men de brister vel ikke når det er i munden??

HAr virkelig brug for råd omkring herpes i munden, da der på nettet mest står i på læberne og kønsdele osv.

HJÆÆÆÆLP piger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2011

PernilleogDennis

Har heller ikke hørt om herpes i munden, men det lyder da rigtig træls. Men  de symptomer du nævner passer perfekt på min kyssesyge, da jeg havde det.

Men lige meget hvad så får du lige en  herfra..

Anmeld

8. juli 2011

trunte89

Jeg fik det også i munden da min datter var helt lille. Kan desværre ikke huske så meget af det, kun at det som du skriver er vildt smertefuldt.

God bedring

Anmeld

8. juli 2011

Mira0911

Har nu heller ikke hørt om herpes i munden... Det kan sikkert godt lade sig gøre... 

Jeg selv døjer med herpes i ansigtet... Skide træls... Når først virussen har sat sit spor i kroppen er den der bare for altid.... 

Anmeld

8. juli 2011

mortilmange

Puha det lyder bestemt ikke rart i munden

Jeg får selv udbrud i ansigtet 5-6 gange om året - somregl ved kraftig vejrskift, og har døjet med det siden barn

Anmeld

8. juli 2011

Darling<3

Anonym skriver:

Ja stakkels mig, mit livs første herpes udbrud hva jeg ved at, måske jeg har haft der som baby da det er meget normalt, har siddet og læst meget om det på nettet og det er en meget normal virus at få, eller vi er sådan set født med den og så kan den komme i udbrud 1 gang om året, flere gange om måneden, ja det er forskellige, andre når aldrig at opleve det.. Men ja, JEG har fået det nu, I MUNDEN PÅ TUNGEN !!! Var ved at falde ned af stolen da lægen saade, "Ja du har herpes"  Jeg kom så til at råbe, "HVA, HERPES ! ! !" Og tog mit ben ned fra den stilling det var i, ja troede jo jeg havde blitzer og halsbetændelse og bare liiige skulle tjekkes, have pencelin og ud af døren igen !! Råbte så højta at dem i ventelokalet måtte have hørt mig  Først troede jeg jo at Herpes er = kønsygdom ! Men nej nej det er mere almindeligt end det, og vi får det næsten alle sammen, nogle mere end andre.

Men skal siges det er DØD smertefuldt, er ved at blive sindsyg, mundvandet løber konstant, så er ved at kløjes i det og blive kvalt, mine mandler er hævet op så jeg i natte timerne og timer om dagen tror jeg kradser af pga iltmangen :O FORFÆRDELIGT, og kan ikke spise og drikke ! !

Nåh, men jeg kan så læse mig til at der kommer blærer og de brister, kommer sår og slut, men det er på kroppen, mit er i munden?? 

Jeg har blitz lignende ting i munden, men de brister vel ikke når det er i munden??

HAr virkelig brug for råd omkring herpes i munden, da der på nettet mest står i på læberne og kønsdele osv.

HJÆÆÆÆLP piger

Jeg har hørt om mundherpes, men heldigvis aldrig selv haft det (eller andre sygdomme).

Tror man får en omgang pencilin og så er den ged barberet - men det vil altid være i din krop, desværre.. !

Anmeld

8. juli 2011

Mathilde

Stakkels dig! Det lyder ikke rart

Jeg får af og til udbrud på mine læber. Det begynder at klø og svie og så kommer der en eller flere væskefyldte blærer der er ømme. De brister og så kommer der sår på...

Har lige i dag fået en del små blærer under næsen, hvilket jeg ikke har prøvet før. Min far døde igår, så jeg tror det kan have påvirket det, samtidig med, at jeg lige har haft en slem forkølelse. De er ret generende

Jeg tror dine blærer i munden nok skal briste om nogle dage, som hvis de sad andre steder.

God bedring

Anmeld

8. juli 2011

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar allesammen

Altså det er forkølelsessår/herpes, kaldes begge dele, men nøj at have det i munden og intet kunne spise, er vildt sulten og har fået 3 små bidder af en kanel snegel og et par stykker slik, og drikkelse gør os naller  Bliver sindsyg, har næsmest lyst til at råbe og skrige, og samtidig os bare lyst til at tude eller fjerne min tunge   Jaah det lyder voldsomt, men kan snart ikke tage det længere Håber det snart forsvinder, har haft det i mindre end 1 uge og udsigterne kan være helt op til 1-3 uger man har det har jeg læst Så gad vide hvor længe mit tager, og vi skal holde stor fest her nu på søndag med en masse mennesker Har mest lyst til at allyse hele skidtet, men det er for sent nu

Lige et ? mere. Er rigtig bange for at det os kommer på læberne, og slikker konstant på dem desværre ! Og har os følt den der stikken, snoren i læberne, Tror i jeg har smittet mig selv? Eller at man KAN smitte sig selv på læberne FRA munden af?

Mathilde : Det gør mig ondt med din far Håber du klarer den, det må være rigtig rigtig hårdt ! Du får en  fra mig.

Anmeld

8. juli 2011

Maddox

Kender ikke til så mange råd mod herpes i munden og tror, som en skriver, ikke at man kan få pencillin mod det

Dog kan du på apoteket købe noget, som hedder Genigel, som går ind og lokalbedøver området en smule, samt fremskønner helingen. Der står på pakken at det virker ved blister, after(??), og andre inflamationer i mundslimhinden, så mon ikke også det kan lindre symptomerne ved herpes!? Det er måske ihvertfald et forsøg værd

Ved dog også at man kan forebygge herpes (og må være herpes generelt) ved at spise citronmelisse (krydderurten) den kan spises rent eller anvendes i bla. gryderetter.. LongoVital (købes i Matas) kan også gå ind og styrke immunforsvaret, og derved hindre forkølelsessår/herpes..

Anmeld

8. juli 2011

Sukkerblomst

Jeg har haft herpes så længe jeg husker... Som barn var det et stort problem, men nu får jeg nogen piller som jeg tager 5 gange om dagen samtiddig med at jeg smøre det med zovir.Ved ikke om du har børn eller kæreste ?? Men det smitter som bare pokker, så kysse må du vente med til det er væk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.