Hjælp ! jeg har fået herpes ! !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2011

Anonym trådstarter

Solajma skriver:

Kender ikke til så mange råd mod herpes i munden og tror, som en skriver, ikke at man kan få pencillin mod det

Dog kan du på apoteket købe noget, som hedder Genigel, som går ind og lokalbedøver området en smule, samt fremskønner helingen. Der står på pakken at det virker ved blister, after(??), og andre inflamationer i mundslimhinden, så mon ikke også det kan lindre symptomerne ved herpes!? Det er måske ihvertfald et forsøg værd

Ved dog også at man kan forebygge herpes (og må være herpes generelt) ved at spise citronmelisse (krydderurten) den kan spises rent eller anvendes i bla. gryderetter.. LongoVital (købes i Matas) kan også gå ind og styrke immunforsvaret, og derved hindre forkølelsessår/herpes..

Tak for rådet

Nej man kan ikke få pencelin desværre: ( Har idag på apoteket i håndkøb fået noget som hjælper på bla blitzer og tandkøds betændeklse og andre ting i munden, aner ikke om det virker, det hedder Oral et eller andet Smager af peppermynte en smule og så svier det vildt når det kommer på tungen så mundvandet nærmest sprøjter ud af munden. orrr kan ikk la værd med at ha ondt af mig selv er sku ynkelig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2011

Anonym trådstarter

Sukkerblomst skriver:

Jeg har haft herpes så længe jeg husker... Som barn var det et stort problem, men nu får jeg nogen piller som jeg tager 5 gange om dagen samtiddig med at jeg smøre det med zovir.Ved ikke om du har børn eller kæreste ?? Men det smitter som bare pokker, så kysse må du vente med til det er væk.

Uhh ha lyder ikke sjovt at du lider så meget af det, det er da os synd for dig, for sikke det smerter, øv øv Og tanken om det her er begyndelsen og min krop nu vil give mig det engang imellem er slet ikke til at holde ud, pu ha:/

Har "desværre" kæreste og 2 skønne børn, og først vidste jeg jo ikke hva det var, troede det var alm blitzer, og de fik jo dagligt kys alle sammen, men nu må jeg ikke  Det er møj hårdt :/

Og så ser jeg min datter idag med en lille lyserød knup over lyben , mener måske der var en mere os der i området, kan jeg virkelig have smittet hende?? Og det er jo farligt med øjnene har jeg læst? :/

Ved bare ikke om jeg har "byller", det er en form for små blitzer, de er igår blevet lidt lyse gule, men de er meget små og der er ikke væske i, så ved ikke om det er fordi det er i munden det ikke bliver som uden for munden, ELLER om jeg bare ikke er nået til det stadig, endnu ? :/

Anmeld

8. juli 2011

Sukkerblomst

Vil bare lige tilføje at du heller ikke på drikke af samme glas som andre. Jeg er også bange for at dele håndklæde med andre, da jeg både kan smitte dem eller mig selv forneden.Som sagt så hjælper min piller mig som jeg altid har på mig meget ( de ligger i min pung) de hjælper med det samme. jeg tager dem så snart jeg bare mærker den mindste prikkende, ellers hjælper de ik!! Jeg får tit forkølelse sår når jeg er ked af det, eller når vejret er meget skiftende.

Anmeld

8. juli 2011

Lejsel

Jeg har det også dog på læben, det gør sindsygt ondt. Det smitter af h til, så du kan sagtens smitte dig selv på læben....

Anmeld

8. juli 2011

Anonym trådstarter

Sukkerblomst skriver:

Vil bare lige tilføje at du heller ikke på drikke af samme glas som andre. Jeg er også bange for at dele håndklæde med andre, da jeg både kan smitte dem eller mig selv forneden.Som sagt så hjælper min piller mig som jeg altid har på mig meget ( de ligger i min pung) de hjælper med det samme. jeg tager dem så snart jeg bare mærker den mindste prikkende, ellers hjælper de ik!! Jeg får tit forkølelse sår når jeg er ked af det, eller når vejret er meget skiftende.

Pu ha det er godt nok lidt en skræmende sygdom synes jeg Hvordan kan jeg få fat i de piller ? Kan jo være jeg får brug for den en dag.. Hvis det kommer igen ! Er du ikke bange for at smitte dine øjne? Er godt nok bange for at smitte mine børn, især nu hvor jeg de første dage ikke anede det var herpes og bare var om mine børn og kæreste som jeg plejer, og datteren nu har fået en knop, ved dog ikke om det er tilfældigt, men tænker os på børnenes øjne, så billeder på nettet og det ser forfærdeligt ud :/

Det med koppen læste jeg mig os til, men vi har desværre de første dage gjort som vi plejer, så håber ikke de er smittet..

Anmeld

8. juli 2011

Anonym trådstarter

Lejsel skriver:

Jeg har det også dog på læben, det gør sindsygt ondt. Det smitter af h til, så du kan sagtens smitte dig selv på læben....

Uh ha håber jeg ikke, men det er jo næsten umuligt ikke at gøre det

Anmeld

8. juli 2011

Sukkerblomst

Nogen af mine forkølelses sår er der væske i, andre af dem væsker ikke... Så ved mig ser de forskellige ud. Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med din datter... tror ikke du skal gå i panik endnu, men vent og se. Jeg krydser finger for hun ikke er ramt. Nu er jeg single, men så snart jeg har kæreste på, fylder de sår altså lidt mere psykisk hvis du forstår ?? Det er bare ikke fedt at kysse når man har dem Undskyld skriver fra mobilen

Anmeld

8. juli 2011

Sukkerblomst

Nej jeg er ikke bange for de rammer øjene, men tilgengæld kommer de under og oppe min næse. Pillerne får du på recept hos lægen, det er endelig piller som man bruger mod helveds sild. Nu er jeg ikke læge, så vil ikke kloge for meget i det. Tror jeg vil tage en snak med lægen om det igen...

Anmeld

8. juli 2011

Fenja09

Jeg fik et voldsomt udbrud af herpes da jeg var omkring de 10 år - det var så slemt at det gik ned i halsen og jeg tabte mig ekstremt meget på de uger det stod på, fordi man hverken kan drikke eller spise

Dengang fik jeg noget mundskylle, som jeg skulle skylle munden i et par gange dagligt. Det er utroligt som det spreder sig hvis der ikke bliver gjort noget ved det og så er det også meget smertefuldt, av!

Idag oplever jeg kun at få det engang imellem på læben eller i mundvigen og så snart jeg mærker en prikken køber jeg Zovir. Det er meget belastende at have, men heldigvis har jeg indtil videre kunne holde det nede med Zovir.

/Fenja

Anmeld

9. juli 2011

Magsen

Sukkerblomst skriver:

Jeg har haft herpes så længe jeg husker... Som barn var det et stort problem, men nu får jeg nogen piller som jeg tager 5 gange om dagen samtiddig med at jeg smøre det med zovir.Ved ikke om du har børn eller kæreste ?? Men det smitter som bare pokker, så kysse må du vente med til det er væk.

shit det er meget!! hvad gør du så når du har kæreste på?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.