Er jeg galt på den?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2008

Muffinmus

Hmmm
Kan høre i bare bliver nødt til atge hver jeres kirke så.... nej, du behøver ikke tage med i deres hvis du virkelig ikke ønsker det. Dér er jo heldigvis fri vilje i DK
Når det så er sagt kan jeg såmænd velsagtens sætte mig ind i dine tanker...
Sådan har jeg det generelt med ALLE kirker. Noget sekterisk PIS... vil ikke isge jeg hader kirker, det gør jeg ikke. Synes de er smukke, men hader den præst i sort kjole der står og prædker om ting han ikke ved en skid om fordi de hekle er løgn og latin og at kristendommen og alle andre religioner for den sags skyld i mine øjner er falske håb til et folk der åbentbart har brug for et aller andet.
Så ville principilet vælge ikke at gå i kirke og kan derfor godt forstå du ikke ønsker at komme et sted hen med ting du absolut ikke bryder dig om ellerkan se fornuften i.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2008

Rasmine

Hmmm
Kan høre i bare bliver nødt til atge hver jeres kirke så.... nej, du behøver ikke tage med i deres hvis du virkelig ikke ønsker det. Dér er jo heldigvis fri vilje i DK
Sådan har jeg det generelt med ALLE kirker. Noget sekterisk PIS... vil ikke isge jeg hader kirker, det gør jeg ikke. Synes de er smukke, men hader den præst i sort kjole der står og prædker om ting han ikke ved en skid om fordi de hekle er løgn og latin og at kristendommen og alle andre religioner for den sags skyld i mine øjner er falske håb til et folk der åbentbart har brug for et aller andet.
Så ville principilet vælge ikke at gå i kirke og kan derfor godt forstå du ikke ønsker at komme et sted hen med ting du absolut ikke bryder dig om ellerkan se fornuften i.

Hold da op nogle grove udtalelser du kommer med.
Nu er jeg ikke selv specielt kristen, men synes dine udtalelser er ret respektløse overfor dem. som evt. er kristne eller har andre religioner, for den sags skyld!

Anmeld

16. december 2008

Muffinmus

Mebach skriver:

Hold da op nogle grove udtalelser du kommer med.
Nu er jeg ikke selv specielt kristen, men synes dine udtalelser er ret respektløse overfor dem. som evt. er kristne eller har andre religioner, for den sags skyld!

Jeg respektere såmænd at der skal være plads til religion, jeg skal bare ikke være en del af den og når man skal respektere at folk tror på en gud, af den ene eller anden slags så fair nok, bare jeg så også har ret til at mene det er fusk og det mener jeg desværre det er.
Så når hun skrver det er noget sekterisk pis giver jeg hende bare ret det er da fair nok synes jeg.

Anmeld

16. december 2008

Rasmine

Du skriver bla. præsten står og prædiker om noget han/hun ikke kender en skid til.

Og at det hele er løgn og latin.

Helt ærlig Maria, hør lige dig selv.

Synes ikke du kan tillade dig det.

Selvom jeg af og til også har rimelig markante holdninger, smider jeg dem ikke nødvendigvis ud på et åbent forum.

-Og hvis jeg gør, gør jeg det på en måde så alle kan holde ud at læse med.

Anmeld

16. december 2008

Muffinmus

Jamen så vil jeg da undskylde overfor dem jeg jokker over tæerne, men holdningen er den samme...og hvis nogle kan synes den ene er noget pis hvorfor i alverden må man så ikke skirve det samme om den almindelig kristendom?? Er det kun den der er hellig eller hvad?
Nå,men debatter om religion kan aldrig stoppes, der er desværre alt for mange forskellige meningeer om det. Og ja, folk skal have lyst til at tro på lige nøjagtig det de vil hvis det kan give dem en bedre hverdag. Fred være med alles holdninger til det emne.

Anmeld

16. december 2008

ka li ja

nu har jeg ikke læst de andre svar.
men kan i ikke bare hver især tage i den kirke i syntes om.
man behøves jo ikke være enige om alt, og så bør man da tage til det sted man nu syntes bedst om

Anmeld

16. december 2008

ka li ja

MariaE skriver:

Hmmm

er du ikke gift maria? men måske ikke i kirken?

Anmeld

17. december 2008

Muffinmus

ka li ja skriver:

er du ikke gift maria? men måske ikke i kirken?

He he, jo er viet, men det var hjemme i haven
Hverken døbt, konfirmeret eller viet i en kirke....
Men har et åbent forhold til religion og har lært en masse om de forskellige...defor kan jeg stadig godt synes at det er løgn det meste. Selvfølgelig lever vi delvist efter de 10 bud osv, men det er jo heldigvis kun pga af vore delvise sunde fornuft
Minen børn får også lov til selv at vælge hvad de vil, skal nok sørge for de får en masse info, hvis ikke fra skolen, så gennem os. Synes det er spændende at læse om, men tror ikke på den religiøse del af det, altså at der er er en gud almægtig og alt det der

Anmeld

17. december 2008

ka li ja

altså jeg vil ikke sige det er løgn og latin. for det kan jo ikke bevises- men at du ikke tror det er virkeligt er jo helt op til dig.
jeg er ved ikke helt hvad jeg tror på... jeg tror på at der er mere mellem himmel og jord. måske ikke at der var en mand er skabte det hele. men jeg syntes bibelen er en fantastisk historie, og den er jo kend over alt i verden. hr hjemme kan jeg finde på at læse op i børnebibelen, bare for af få en go historie. så må det jo være op til en selv hvor meget man syntes man vil tro på at det er rigtigt
jeg vil gerne ha et kirkebryllup. og jeg er også bade døbt og konfirmeret. men kommer ikke i kirken medmindre jeg blir tvunget til det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.