hvor meget hos far??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2011

musse1

hc=k skriver:

Jeg ved at det er et desprart forsøg på at få mig tilbage, men altså helt ærligt så burde han virkelig tage sig sammen og vise sin søn hvordan man klare livet..

Nu skal han have ham fra lørdag til søndag og så må vi se hva det bliver til. Ellers er der jo ikke andet for end at statsamtet må hjælpe lidt.

håber han holder aftalen, for ja er jeres søn det går ud over. som du selv siger ellers er det stats amtet for hans skyld, så han har noget fast og du kan forberede ham på det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2011

musse1

RGN skriver:

Jeg er sådan set ligeglad med forældres rettigheder osv.

Spørgsmålet er hvad barnet har behov for og kan magte. Det er her vi skal tale om rettigheder.

Til trådstarter. Det er umuligt at sige hvad SFV vil afgøre, eftersom det er så forskelligt.

Under sidste møde, som vi venter afgørelse på foreslog de 6 timer hver søndag. Min søn er 19 mdr. Vi har aldrig boet sammen. Far foreslog i brevet til SFV´en 7/7 ordning og fælles forældremyndighed. SFV gad ikke engang bringe emnet på banen.

det kan jo være svært at se for andre end forældrene selv hvad barnet har behov for, fordi ofte har et barn jo lige så meget behov for sin far som sin mor. hvor mor så holder barnet væk fra faren

men kan jo så hører videre i det her, at det ik er tilfældet, når far ik viser interesse desværre. 

håber nu det bedste for deres søn, han har brug for nogle faste rammer hvornår han er hos hvem 

Anmeld

6. juli 2011

RGN

Profilbillede for RGN

Det har du helt sikkert ret i, men jeg vil nu også vove at påstå fremmede der kører strengt efter en lovgivning næppe ved hvad der er bedst for hvert enkelt barn.

Anmeld

7. juli 2011

tinasmor

nvm skriver:

vi har også fælles forældremyndighed. og han må ikke ha sin datter alene endnu (hun er 8 mdr)

han har en time overvåget samvær om ugen, et barn kan ikke rumme mere i den alder..

i statsforvalningen snakker de først om 1 overnatning når hun er omkring de 2-2,5 år gammel.

jeg ved så ikke om det er anderledes fordi i har boet sammen, for det har vi aldrig..

Jeg er slet ikke inde i "den verden" men hvorfor får faren kun overvåget tilsyn? Er det altid sådan når man ikke har boet sammen med ham.

Anmeld

7. juli 2011

ønskeprinsesse2011

hc=k skriver:

Jeg sidder her og er gelt gal i skralden. Min søsn far sidder og kræver at han skal have sin dreng hver anden weekend og så da også lige Tirsdag og torsdag efter dagpleje og indtil drengen skal i seng.

Vores søn er kun 2 år gammel og det har altid været mig der har taget sig af ham, hans far har ikke gjort noget som helst.

Hvor meget kan han kræve at se sin søn??

Vores dreng er meget sårbar og bliver hurtigt ked af det når han er sammen med sin far og sådan har det egentlig altid været..

min kæreste har en datter på nu 3år. og da han startede med at ha hans datter hver anden weekend var hun 1½årca. og der havde han ik haft kendskab til hende før det. han startede med at se hende nogle formiddage og så blev det fra fredag til søndag. og ja nu bor hans datter hos os, da det viste sig at moderen ikke kunne passe hende ordentligt. eller det mente kommunen hun boede i ikke. og jo de er da kede af det i starten men faderen skal jo os lige ha lov til at lære dem at kende. men vil ik mene det er iorden med hverdags samvær. men ta den i statsamtet og få lavet en samværsplan det har min kæreste og hans eks lavet.

Anmeld

7. juli 2011

Sof

SF ser helst at der som min. er samvær hveranden weekend og så 1 dag i den uge der ikke er samværsweekend.

Men tag en snak med dem, de er ret gode til at hjælpe frem til en løsning som alle kan lide.

Da min datters far stadig boede herinde havde han hende i ulige weekender og fra onsdag til torsdag i lige uger. Da han så flyttede relativt langt væk pga. ny kæreste, der hed det kun hveranden weekend, enkelte ferier og de helligdage der stødte op til samværsweekenderne.

Anmeld

7. juli 2011

nvm

tinasmor skriver:

Jeg er slet ikke inde i "den verden" men hvorfor får faren kun overvåget tilsyn? Er det altid sådan når man ikke har boet sammen med ham.

faren ville ikke komme i min lejlighed. og derfor ku samværet kun forgå i statsforvaltningen, og der er det altid overvåget, i hvertfald så længe barnet er lille...

normalt skal moren sidde i rummet ved siden af, men i vores tilfælde er jeg  næsten altid med inde, pga hun som baby er dybt afhængig af sin mor især hvis man ammer. og nu er hun mor syg, så jeg kan ike forlade rummet uden hun græder, og hun skal ikke opleve samværet som en dårlig ting derfor er jeg tilstede

Anmeld

7. juli 2011

ønskebørn74

132319 skriver:

Lige så snart amningen stopper herhjemme, skal min ex have ungerne hver onsdag og hver anden weekend.

Det er lige så meget hans børn, som de er mine.

Anmeld

7. juli 2011

Mor til 'en, og nu snart 2 :o)

SF ser helst at der som min. er samvær hveranden weekend og så 1 dag i den uge der ikke er samværsweekend.

Men tag en snak med dem, de er ret gode til at hjælpe frem til en løsning som alle kan lide.

Da min datters far stadig boede herinde havde han hende i ulige weekender og fra onsdag til torsdag i lige uger. Da han så flyttede relativt langt væk pga. ny kæreste, der hed det kun hveranden weekend, enkelte ferier og de helligdage der stødte op til samværsweekenderne.

Hvor langt fra jer flyttede han væk da samværet blev mindre?

Anmeld

7. juli 2011

Sof

Mor til 'en, og nu snart 2 :o) skriver:

Hvor langt fra jer flyttede han væk da samværet blev mindre?

Omkring 100-120 km væk.

Det skal lige siges at han nu ahr sagt samværet helt fra, men da det stadig var der, der var det som beskrevet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.