Kom glad... Fortæl om jeres vendingsforsøg, og hvad det...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2011

Mira0911

Mor til Frederic skriver:

Ved at henri84 fødte en stor og lang pige på 3980 g og 53 cm med numsen først, på rekordt tid...

Nå nu til sagen...

Frederic lå i tværleje gennem hele graviditet, så havde ikke den store aktivitet af et barn der mosled rundt.

De forsøgte at vende ham, men kunne ikke. Han havde ligger sådan for længe og de kunne ikke få ordenlig fat om hverken hans numse (begravet ved min hofte) eller hoved (lå og kørte/ramte mine riben konstant)..

Ud det skulle han, så det blev ved pks.

Jeg tror ikke jeg får lov til en sædefødsel, hvis det skulle være.. Da der var komplikationer ved den første fødsel... Ønsker ikke en sædefødsel... 

Håber så meget på at hun vender sig ved vendingsforsøget og ikke smutter tilbage... Hvis det skulle ske, bliver det PKS... 

PKS hvor lang tid før terminen er det ca.? Det er måske meget forskelligt fra sygehus til sygehus? 

Jordemoderen prøvede i går og se om hun kunne få rokket hende fri fra bækkenet, det lykkes ikke.... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2011

Lulle25

Jeg fødte min 1. dreng uk. Fik 2 vendingsforsøg, men det lykkedes ikke og fik heldigvis lov at føde. Men hvis du kun er 29 + nu behøver du ikke at bekymre dig der kan ske meget de næste uger

Anmeld

6. juli 2011

Nadia&Daniel

Mira0911 skriver:

Fortæl endelig om dit vendingsforsøg fordi dit barn stod i UK stilling... 

Hvad det endte med - At føde selv eller PKS? 

Jeg står og har en baby i UK stilling og skal til vendingsforsøg i august hvor jeg er 36+1... 

Vil rigtig gerne høre om jeres oplevelse, hvordan det er gået osv... 

Laura lå i UK-stilling..

Jeg var til vendingsforsøg, men hun sad direkte fast, så jeg måtte ikke andet end at få PK..

Anmeld

6. juli 2011

Mira0911

Lulle25 skriver:

Jeg fødte min 1. dreng uk. Fik 2 vendingsforsøg, men det lykkedes ikke og fik heldigvis lov at føde. Men hvis du kun er 29 + nu behøver du ikke at bekymre dig der kan ske meget de næste uger

Jeg er bekymret allerede nu... 

Jordemoderen prøvede og se om hun kunne rokke numsen fri fra bækkenet igår, og det lykkes ikke, hun prøvede længe uden held... 

Anmeld

6. juli 2011

Mira0911

Nadia&Daniel skriver:

Laura lå i UK-stilling..

Jeg var til vendingsforsøg, men hun sad direkte fast, så jeg måtte ikke andet end at få PK..

Hvornår fik du dit ks? Altså hvor lang tid før terminen? 

Anmeld

6. juli 2011

Lulle25

Mira0911 skriver:

Jordemoderen prøvede og se om hun kunne rokke numsen fri fra bækkenet igår, og det lykkes ikke, hun prøvede længe uden held... 

I kolding må de slet ikke gøre noget så tidligt. Håber hun vender sig, så er du fri for bekymringen

Anmeld

6. juli 2011

Lulle25

Mira0911 skriver:

I kolding må de slet ikke gøre noget så tidligt. Håber hun vender sig, så er du fri for bekymringen

Anmeld

6. juli 2011

Mor til Frederic og Freya

Mira0911 skriver:

Jeg tror ikke jeg får lov til en sædefødsel, hvis det skulle være.. Da der var komplikationer ved den første fødsel... Ønsker ikke en sædefødsel... 

Håber så meget på at hun vender sig ved vendingsforsøget og ikke smutter tilbage... Hvis det skulle ske, bliver det PKS... 

PKS hvor lang tid før terminen er det ca.? Det er måske meget forskelligt fra sygehus til sygehus? 

Jordemoderen prøvede i går og se om hun kunne få rokket hende fri fra bækkenet, det lykkes ikke.... 

Så er der ikke så meget at rufle om hvis ikke det lykkeds...

I gamle dage, for bare 2-3 år siden var det gerne pks ca. 14 dage før termin, men idag venter de længst mulig...

Mener de siger at det er 50/50 om det lykkeds eller ej, men syntes at høre gennem tiden at det er sjældner og sjældner det lykkeds...

Nogel når jo at vende sig af sig selv...

Fik lavet vendings forsøg i uge 37+?

Var til fostervands måling om mandagen, vendings forsøg tirsdag, infomøde om ks onsdag og han kom ud torsdagen efter i uge 38+2.

Ved mig var de 2 til at forsøge. Det kræver hårdt arbejde for dem at vende et barn.

Fik kørt strimmel, ve hæmmende sprøjte ifald det udløser veer/fødsel,vendings forsøg *2, strimmel igen og hjem...

Anmeld

6. juli 2011

Mira0911

Lulle25 skriver:

Aner slet ikke hvordan reglerne er med sådan noget.. jordemoderen kunne mærke at hun har plantet sig ret godt i bækkenet, før hun prøvede... Jeg må se tiden an og se hvad der sker... 

Anmeld

6. juli 2011

Nadia&Daniel

Mira0911 skriver:

Hvornår fik du dit ks? Altså hvor lang tid før terminen? 

Jeg gik til scanning hver 14. dag - pga Laura's størrelse. Torsdag var jeg til JM - og hun sagde: "h*n sidder fast med hovedet ned af, og du kan føde når som helst" - dette var 20 dage før termin (02-11-10)

Kom så til scanning næste dag - der var det overlægen som scannede mig, og jeg fik så besked om, at h*n IKKE har haft hovedet nede, pga han kunne se på hovedeformen, at hun havde siddet fast i et godt stykke tid, og han undrede sig over, at dette ikke var blevet opdaget noget før.

Tirsdagen efter var jeg til vendingsforsøg, det lykkes ikke, og hende som forsøgte, tilkaldte overlægen fra i fredags, og hørte om han ville gør et forsøg. Dette sagde han nej til, da han ikke ville stresse h*n mere inde i maven - hun kunne ikke vende hende en milimeter, så hun sad godt fast med bagdelen i mit bækne. Så fik en seddel med dato for PK (det blev mandagen efter - 9 dage før termin) og at vi skulle være på Gentofte kl. 7.00.

Næste dag (onsdag), var vi til PK-møder og fik besked på at vi ville være nr. 3 i køen til PK den dag.

Så blev det mandag den 25-10-10 (9 dage før termin) - og Laura kom til verden kl. 11.28 - 2580 gram og 46 cm.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.