19 år og gravid...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2011

MigSS

Nu har jeg ikke læst alle indlæg, men jeg var 18 og gravid, jeg fik så en abort, pga sammen stød som du har fået, jeg fortryder det stadig i dag, det er 8 måneder siden nu, og jeg håber inderligt jeg kan blive gravid inden for 2 måneder, for jeg fortryder det, og skulle ha' haft født nu.. Så lyt virkelig til dit indre!! fik en abort da jeg var 10 uger henne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2011

Bare mig..

Hej.
Jeg har selv stået samme sted som dig.
Jeg blev gravid da jeg var 18 år. Jeg var igang med én hf da jeg fandt ud af at jeg var gravid. Som dig manglede jeg kun det sidste år. Fandt faktisk ud af det kort efter sommerferien.
Jeg snakkede med vejlederen på skolen og andre fagfolk, og vi blev enige om at jeg skulle klare det. Koste hvad det koste ville. Jeg havde ingen kvalme eller andet, og skolen tog hensyn til mig. (lærerne hentede stole til mig så jeg kunne sidde bedre :-P ) Da jeg fødte i maj måtte jeg gå til eksamen én uge efter. Og på én mdr var jeg blevet mor og student. Så jeg klarede det jo og fik et pænt gennemsnit.

Om folk mener i skal fjerne barnet, må stå for deres egen regning. I skal gøre hvad i føler for!
Med skolen, ja det kan man altså sagtens hvis du er stærk og med på at det bliver skide hårdt. :-) men så er det heller ikk værre.
Held og lykke med beslutningen. Jeg har aldrig fortrudt! Havde fortrudt så meget hvis jeg havde fået én abort. Havde aldrig tilgivet mig selv.
Og dem der mente jeg skulle få én abort har senere sagt at det var godt jeg ikk gjorde det :-)

Anmeld

15. august 2011

Bare mig..

bachxb skriver:

hej ville bare sige tak for den kæmpe mæssige støtte jeg fik herfra,

valgte at få barnet fjernet da jeg fik så mange smerte at jeg ikke kunne være til medmindre jeg var doppet på så mange smertestillende at jeg i det mindste bare kunne gå lidt rundt.

det var en meget svær beslutning og aldrig noget jeg vil gå igennem igen

de bedste hilsner

mig

Det er jeg sørme ked af at hører men så var valget måske alligevel ikk helt så svær, når du havde så mange smerter. Håber du er nogenlunde ok efter aborten?!

Stort kram herfra.

Anmeld

15. august 2011

Bare mig..

bachxb skriver:

hej ville bare sige tak for den kæmpe mæssige støtte jeg fik herfra,

valgte at få barnet fjernet da jeg fik så mange smerte at jeg ikke kunne være til medmindre jeg var doppet på så mange smertestillende at jeg i det mindste bare kunne gå lidt rundt.

det var en meget svær beslutning og aldrig noget jeg vil gå igennem igen

de bedste hilsner

mig

Det er jeg sørme ked af at hører men så var valget måske alligevel ikk helt så svær, når du havde så mange smerter. Håber du er nogenlunde ok efter aborten?!

Stort kram herfra.

Anmeld

15. august 2011

Mikkel's mor <3

bachxb skriver:

Hej jeg er 19 år gammel og gravid i 5 uge.

er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge for jeg føler nu at man virkelig kan mærke presset udefra med at alle synes man skal have en abort..

info om mig

- er under udannelse afslutter gymnasiet til sommer 2012 hvis alt går som planlagt

- er sammen med faren og har jeg været i snart 11 måneder, vi har en fortid sammen som bedstevenner i over et år før vi blev kærester, udover det siger han at han støtter mit valg uanset hvad, det samme siger mine forældre og hans... men jeg ved jo godt at de alle hælder til en abort for vi er for unge og kan ikke klare det blabla det uendelig smøre..

føler virkeligt det er svært at vælge når man har sådan et kæmpe pres på sine skuldre, herved skal det siges at jeg er modstander af abort (især da det er vores egen skyld vi er endt her da vi ikke har brugt beskyttelse i noget tid) 

kan virkelig se muligheder i begge dele, men vil ikke tage et valg jeg kommer til at fortryde resten af mit liv og elsker min kæreste overalt på hele jorden så vil hellere ikke miste vores forhold (for realititen er jo at det er hårdt at være forældre)

Tillykke med graviditeten først og fremmest
Selfølgelig kan i klare det, man kan meget mere end man lige tror.
lyt til jeres hjerter, og tag det valg i vil! det er jeres beslutning og ingen andres.
Jeg er selv 19 og har en søn på 8 mdr. troede heller ikke at jeg/vi kunne klare det, men tro mig man vokser med ansvaret..
du skal være mere end velkommen til at skrive privat hvis du har brug for det..

Anmeld

15. august 2011

chael

bachxb skriver:

Hej jeg er 19 år gammel og gravid i 5 uge.

er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge for jeg føler nu at man virkelig kan mærke presset udefra med at alle synes man skal have en abort..

info om mig

- er under udannelse afslutter gymnasiet til sommer 2012 hvis alt går som planlagt

- er sammen med faren og har jeg været i snart 11 måneder, vi har en fortid sammen som bedstevenner i over et år før vi blev kærester, udover det siger han at han støtter mit valg uanset hvad, det samme siger mine forældre og hans... men jeg ved jo godt at de alle hælder til en abort for vi er for unge og kan ikke klare det blabla det uendelig smøre..

føler virkeligt det er svært at vælge når man har sådan et kæmpe pres på sine skuldre, herved skal det siges at jeg er modstander af abort (især da det er vores egen skyld vi er endt her da vi ikke har brugt beskyttelse i noget tid) 

kan virkelig se muligheder i begge dele, men vil ikke tage et valg jeg kommer til at fortryde resten af mit liv og elsker min kæreste overalt på hele jorden så vil hellere ikke miste vores forhold (for realititen er jo at det er hårdt at være forældre)

Uanset hvad, så kommer du ALDRIG til at fortryde et barn.

Og du virker temlig afklaret, så jeg syntes du og kæresten skal sætte jer ned, snakke det igennem og se frem til en hård, men også dejlig tid.

Pøj pøj med det hele

*Camilla 33+5

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.