bachxb skriver:
Hej jeg er 19 år gammel og gravid i 5 uge.
er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge for jeg føler nu at man virkelig kan mærke presset udefra med at alle synes man skal have en abort..
info om mig
- er under udannelse afslutter gymnasiet til sommer 2012 hvis alt går som planlagt
- er sammen med faren og har jeg været i snart 11 måneder, vi har en fortid sammen som bedstevenner i over et år før vi blev kærester, udover det siger han at han støtter mit valg uanset hvad, det samme siger mine forældre og hans... men jeg ved jo godt at de alle hælder til en abort for vi er for unge og kan ikke klare det blabla det uendelig smøre..
føler virkeligt det er svært at vælge når man har sådan et kæmpe pres på sine skuldre, herved skal det siges at jeg er modstander af abort (især da det er vores egen skyld vi er endt her da vi ikke har brugt beskyttelse i noget tid)
kan virkelig se muligheder i begge dele, men vil ikke tage et valg jeg kommer til at fortryde resten af mit liv og elsker min kæreste overalt på hele jorden så vil hellere ikke miste vores forhold (for realititen er jo at det er hårdt at være forældre)
Hej TS 
Jeg har stået i omtrendt sammen situation som dig, jeg var 6½ uge henne, da jeg fandt ud af jeg var gravid. Mig og min kæreste har et rigtigt godt forhold, og vi har været kærester i snart 18 måneder. Vi besluttede efter mange lange snakke, med fordele og ulemper, at beholde det her barn, da vi begge er meget bevidste om at blive sammen for altid og at det en dag er os der skal have børn sammen alligevel. Der gik en dag eller to, og jeg kunne bare mærke at det her ikke var det rigtigt for mig, der hvor jeg er i mit liv lige nu, jeg var slet ikke glad, nærmere bekymret og rigtigt skræmt for fremtiden, omkring bolig, økonomi, uddannelse osv.
Derfor ombestemte vi os og beslutte at få en abort, fordi at den dag jeg skal have børn, vil jeg gerne give min baby det bedste i verden og give den alt den kærlighed der overhovedet findes!
Det var en rigtigt svær beslutning, men det var den rigtige for mig.
Undskyld den lille historie om mig selv, det jeg tror jeg prøver at sige er; at du må mærke efter hvordan du har det. Det er kun dig der kan tage denne her beslutning. Jeg vil ikke på nogle måder opfordre dig til at få en abort, jeg vil bare fortælle dig, at hvis det er din beslutning - er det vigtigt at du står ved den og at livet går videre, selv i svære situationer man helst vil være for uden.
Jeg håber at i (DU) finder ud af det og at i finder den bedste løsning for jer - du er altid velkomme til at skrive til mig hvis du har spørgsmål.

. held og lykke, og et forsigtigt tillykke med spiren.