19 år og gravid...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juli 2011

Maemi

bachxb skriver:

Hej jeg er 19 år gammel og gravid i 5 uge.

er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge for jeg føler nu at man virkelig kan mærke presset udefra med at alle synes man skal have en abort..

info om mig

- er under udannelse afslutter gymnasiet til sommer 2012 hvis alt går som planlagt

- er sammen med faren og har jeg været i snart 11 måneder, vi har en fortid sammen som bedstevenner i over et år før vi blev kærester, udover det siger han at han støtter mit valg uanset hvad, det samme siger mine forældre og hans... men jeg ved jo godt at de alle hælder til en abort for vi er for unge og kan ikke klare det blabla det uendelig smøre..

føler virkeligt det er svært at vælge når man har sådan et kæmpe pres på sine skuldre, herved skal det siges at jeg er modstander af abort (især da det er vores egen skyld vi er endt her da vi ikke har brugt beskyttelse i noget tid) 

kan virkelig se muligheder i begge dele, men vil ikke tage et valg jeg kommer til at fortryde resten af mit liv og elsker min kæreste overalt på hele jorden så vil hellere ikke miste vores forhold (for realititen er jo at det er hårdt at være forældre)

Hej TS 

Jeg har stået i omtrendt sammen situation som dig, jeg var 6½ uge henne, da jeg fandt ud af jeg var gravid. Mig og min kæreste har et rigtigt godt forhold, og vi har været kærester i snart 18 måneder. Vi besluttede efter mange lange snakke, med fordele og ulemper, at beholde det her barn, da vi begge er meget bevidste om at blive sammen for altid og at det en dag er os der skal have børn sammen alligevel. Der gik en dag eller to, og jeg kunne bare mærke at det her ikke var det rigtigt for mig, der hvor jeg er i mit liv lige nu, jeg var slet ikke glad, nærmere bekymret og rigtigt skræmt for fremtiden, omkring bolig, økonomi, uddannelse osv. 

Derfor ombestemte vi os og beslutte at få en abort, fordi at den dag jeg skal have børn, vil jeg gerne give min baby det bedste i verden og give den alt den kærlighed der overhovedet findes! 
Det var en rigtigt svær beslutning, men det var den rigtige for mig.

Undskyld den lille historie om mig selv, det jeg tror jeg prøver at sige er; at du må mærke efter hvordan du har det. Det er kun dig der kan tage denne her beslutning. Jeg vil ikke på nogle måder opfordre dig til at få en abort, jeg vil bare fortælle dig, at hvis det er din beslutning - er det vigtigt at du står ved den og at livet går videre, selv i svære situationer man helst vil være for uden. 

Jeg håber at i (DU) finder ud af det og at i finder den bedste løsning for jer - du er altid velkomme til at skrive til mig hvis du har spørgsmål.

. held og lykke, og et forsigtigt tillykke med spiren.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2011

AmalieMalle

hej ts.

jeg var ogsaa 19 da jeg blev gravid, og vi var os selv ude om det, da vi havde ubeskyttet sex. men det gjorde ikke at jeg ikke overvejde abort, men vi kunne bare ikke faa os selv til det. vi har idag vaeret sammen i 5 1/2 aar (siden jeg var 15) og er de lyggelige €'ejere' af en dejlig dreng paa 6 maaneder, og jeg ville ikke bytte mit liv som ung mor for noget andet i verden, ja det haardt - men jeg syntes personligt ikke at det er saa haardt som mange siger (endnu i hvert fald). du skriver os at jeres familie tager det paent, det er klart et plus og de vil elske at passe den lille hvis i skal i biffen, til koncert eller bare ud  

men maerk godt efter, for der er meget man gaar glip af som ung mor, men tilgengael for du os en hel masse, der er 10.000 gange bedre end en vild bytur med toeserne! 

(er skrevet paa mobilen, undskyld rodet )

- amalie

Anmeld

11. juli 2011

annec

Jeg er selv 19år, og gravid i uge 35.

Lad vær med at høre på alle andres meninger, det forvirrer kun dig selv mere. Jeg var ligeglad med hvad alle andre syntes, jeg var selv 100% sikker på min beslutning da jeg blev gravid, det samme var min kæreste.

Men du skal være helt sikker på dit valg, tænk det ordentlig igennem så i finder ud af den rigtige beslutning.

Hvis du har nogle spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive

Anmeld

11. juli 2011

Isabella_mor

bachxb skriver:

er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge for jeg føler nu at man virkelig kan mærke presset udefra med at alle synes man skal have en abort..

info om mig

- er under udannelse afslutter gymnasiet til sommer 2012 hvis alt går som planlagt

- er sammen med faren og har jeg været i snart 11 måneder, vi har en fortid sammen som bedstevenner i over et år før vi blev kærester, udover det siger han at han støtter mit valg uanset hvad, det samme siger mine forældre og hans... men jeg ved jo godt at de alle hælder til en abort for vi er for unge og kan ikke klare det blabla det uendelig smøre..

føler virkeligt det er svært at vælge når man har sådan et kæmpe pres på sine skuldre, herved skal det siges at jeg er modstander af abort (især da det er vores egen skyld vi er endt her da vi ikke har brugt beskyttelse i noget tid) 

kan virkelig se muligheder i begge dele, men vil ikke tage et valg jeg kommer til at fortryde resten af mit liv og elsker min kæreste overalt på hele jorden så vil hellere ikke miste vores forhold (for realititen er jo at det er hårdt at være forældre)

føl efter og gør hvad DU vil.. du skal ALDRIG tage råd fra andre i sådan en situation, 1 fordi at de måske har en mening om at man skal have en uddannelse først, 2 fordi at de er af den gamle skole at man ikke skal have børn før man er gift eller i det mindste bor sammen med den man er kærester med. og at det skal være en man har været sammen med i 100 år...!!!

det er din krop, det er dit barn og det er din beslutning.. og det er dit valg..

vælg hvad du føler er rigtigt for dig/jer..

Velkommen til.. og  fra mig

Anmeld

11. juli 2011

baby012

bachxb skriver:

info om mig

lyt til dit hjerte <3 

jeg var lige blevet 20 da jeg blev gravid.. og ja self. er man meget i tvivl for det er jo en ung alder . 

men lad dig ikke presse til hverken det ene eller det andet .. 

Anmeld

11. juli 2011

Carl-Emil's mor

bachxb skriver:

info om mig

Et klogt menneske sagde en gang, er du i tvivl er du ikke i tvivl... om det så passer se det ved jeg ikke men den kunne være værd at tænke over..

Ja du er ung men hvis du føler for at det er det rigtige så er det det også uanset hvad andre mener.. Det er dit liv og dit valg..

Masser af tanker og kæmpe  herfra 

Anmeld

11. juli 2011

1000Ben

Uhh behold barnet, det fortjener ikke at dø pga omverdenens pres og en alder, det er jo bare et tal  Familie som siger de vil støtte, du virker yderst fornuftig, fast forhold - jeg ser absolut INGEN grund til at stoppe hjertelyden (selvom den først kommer om nogle uger) men forstå mig ret.... Er også modstander af abort og derfor gør det så ondt på mig når folk ikke tror de kan - der er ikke noget bedre end at blive mor og ja det kan være hårdt, men det er 19999945669504 gange mere fantastisk end hårdt..... 

Stor  til dig

Anmeld

11. juli 2011

Anette&Sophia

bachxb skriver:

info om mig

jeg er 19 og gravid i uge 23. jeg har lige afsluttet min HF. min mor så helst at jeg havde ventet, men hele familien inkl hende, støtter os i vores valg. ( det var planlagt graviditet )

Vil ikke fortælle dig hvad jeg syntes du skal gøre. men vil sige at du skal følge dit hjerte, og ikke mindst tænke på din fremtid :-)

held og lykke

Anmeld

11. juli 2011

Mariola

Hej... det er dig og din krop... Har selv været der og ved præcis hvordan du har det...men jeg kan fortælle min historie hvis du kan bruge den til noget. Har fået min datter 14 dage efter jeg var blevet 19. Jeg gik i gymnasiet, blev student, læste videre og alt det der selvom jeg blev alenemor da hun var to. Det var hårdt, men hun gav mig styrke til at bevise at en ung mor kan alt det en "ældre" mor kan. Min datter er 14 nu og det at være 33 og har en datter på 14 er noget af det bedste jeg har gjort i mit liv. Og det samme vil hun sige, hun elsker at have en "ung mor". Hun og hendes venner kan bruge mig på en helt anden måde end de kan bruge deres forældre. Nu venter jeg mit barn nr. 2 (var lidt langsom om at komme igang igen - hehe) og vil mene at det var faktisk nemmere (i hvert fald at være gravid) da jeg var 19 end det er nu...

Anmeld

12. juli 2011

marieo

Vil ligesom de andre sige at du skal gøre det du selv har lyst til. Du må endelig ikke bukke under for presset fra andre. jeg bukkede under og fik en abort jeg ikke havde lyst til, og fortryder det rigtig meget. Og har det i dag hårdt hver dag, og føler skyld over at ikke kunne modstå presset. Så hvis du har lyst til at få barnet skal du det. Og du er jo heldig at have din familie i ryggen  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.