Kalorier om dagen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2011

mullesmith2

Kay skriver:

super flot.. og flot at du kan nøjes med de 1000... jeg bruger selv madlog som kalorie beregner og der kan man taste ind hvor aktiv ens hverdag er og hvor meget man gerne vil tabe.. og så beregner den hvor meget an må spise... det sys jeg er super nemt...

Det har jeg også prøvet engang men papir og blyant og regnemaskinen er bare mere tilgængelig for mig i løbet af dagen  Og syntes det er lidt skægt, men får selvfølgelig ikke regnet aktivitetsniveauet ud, men det gør ik så meget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2011

mullesmith2

Anne85 skriver:

Jeg spiser de fleste dage omkring 1200 kacl - men jeg har også et højt aktivitetsniveau (er aktiv i arbejdet, cykler knap 13 km hver dag til job, løber tre gange om ugen og går rigtg meget) - de dage hvor jg fx løber langt (10-15 km) spiser jeg 1500 kacl eller mere ellers kan jeg ganske enkelt ikke præstere.Pas på med at sætte dit kaloriebehov for lavt - du kører hurtigt sur i det.

Ja det kommer sådan lidt i perioder hvor meget sult jeg føler også så det kommer helt naturligt hvor lidt jeg kan nøjes med nogen dage og andre dage spiser jeg så op til de 2000k. Jeg er kun aktiv i hjemmet, med huslige gøremål og babyerne. Jeg har aldrig været fan af hård motion og træning, er mere til gåtur og hård rengørring så hehe

Anmeld

5. juli 2011

Prinsessens'Mor<3

Inde på madlog kan du også beregne det gratis.. Jeg skal spise 1046 kcal, om dagen og hvis jeg holder dewt, så skulle jeg tabe ca 1 kg om ugen.. Jeg syntes faktisk det er svært og holde og få til og køre.. En dag hvor jeg overholder det spiser jeg, en fuldkornsbolle m. lidt tun, en cultura light, et glas saft og en portion (målt) chili con carne.. Synes det er meget lidt i forhold til hvad jeg plejer, og så lidt svært og sammensætte en dags mad og overholde kcal..

Anmeld

5. juli 2011

mullesmith2

MaleneS2011baby<3 skriver:

Inde på madlog kan du også beregne det gratis.. Jeg skal spise 1046 kcal, om dagen og hvis jeg holder dewt, så skulle jeg tabe ca 1 kg om ugen.. Jeg syntes faktisk det er svært og holde og få til og køre.. En dag hvor jeg overholder det spiser jeg, en fuldkornsbolle m. lidt tun, en cultura light, et glas saft og en portion (målt) chili con carne.. Synes det er meget lidt i forhold til hvad jeg plejer, og så lidt svært og sammensætte en dags mad og overholde kcal..

Ja det er godt nok lidt, det lyder som det jeg har spist de dage hvor jeg er på de 1000k. Men altså man skal nok bytte noget af det ud med grøntsager og frugt, så må man spise noget mere. Men jeg er ikke selv skide vild med for mange grøntsager og frugt da jeg syntes et godt stykke fuldkornsbrød også mætter mere. Men jeg er også helt ok med kun at tabe 0,5kg om ugen og det er nok også det der er mest realistisk eftersom jeg ikke dyrker motion.

Anmeld

5. juli 2011

Darling<3

mullesmith2 skriver:

Jeg gik igang for 13 dage siden med at tælle kalorier i det jeg spiser, og hold nu op hvor er det nemt og vildt skægt faktisk. Jeg startede for de 13 dage siden med en vægt på 107kg og er nu på 102,4kg  

Jeg er bare lidt i tvivl om jeg overhovedet får nok mad, sogen dage spiser jeg kun omkring de 1000kcal.

Jeg prøvede denne kalorieberegner http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/sundhed_generelt/beregn_dit_energiforbrug/, der fortæller en hvor meget man skal spise i løbet af et døgn i forhold til ens vægt, højde, søvn og aktivitetsniveau, men den siger at mit totale ingergiforbrug på et døgn er 3693kcal og så tænker jeg at det vel er lige lidt nok kun at få 1000??

Nogen der har erfarringer med kalorietælleri??

Knus Louise

Waooooow, det er vildt godt gået.. Er det kun ved at tælle kalorier??

Jeg har lige været inde på siden, rette med oplysninger som er mig, men kan ikke finde ud af hvad jeg skal have om dagen

Basalstofskifte? Energiforbrug??

Anmeld

5. juli 2011

mullesmith2

Frk_Dylan<3 skriver:

Waooooow, det er vildt godt gået.. Er det kun ved at tælle kalorier??

Jeg har lige været inde på siden, rette med oplysninger som er mig, men kan ikke finde ud af hvad jeg skal have om dagen

Basalstofskifte? Energiforbrug??

det er energiniveauet der fotæller hvor meget du forbrænder på en dag  ja har baret talt kalorier og holdt mig under 2000k om dagen.

Anmeld

5. juli 2011

Darling<3

mullesmith2 skriver:

det er energiniveauet der fotæller hvor meget du forbrænder på en dag  ja har baret talt kalorier og holdt mig under 2000k om dagen.

Så det vil sige at jeg forbrænder 2887 kalorier om dagen???? Hvordan kan jeg så være såååå fed??

Jeg prøver så vidt muligt at holde usunde ting væk, men der sker bare INTET

Anmeld

5. juli 2011

mullesmith2

Frk_Dylan<3 skriver:

Så det vil sige at jeg forbrænder 2887 kalorier om dagen???? Hvordan kan jeg så være såååå fed??

Jeg prøver så vidt muligt at holde usunde ting væk, men der sker bare INTET

Jamen jeg aner det heller ikke, den siger jeg forbrænder over 3000  Hvad spiser du på en dag da?

Anmeld

5. juli 2011

Darling<3

mullesmith2 skriver:

Jamen jeg aner det heller ikke, den siger jeg forbrænder over 3000  Hvad spiser du på en dag da?

Hehehe, løber du rundt på vægene??

Jamen jeg spiser 1-2 rugbrøder og en portion aftensmad Det er langt fra den sunde måde at spise på, men kan ikke spise mere end det

Anmeld

5. juli 2011

mullesmith2

Frk_Dylan<3 skriver:

Hehehe, løber du rundt på vægene??

Jamen jeg spiser 1-2 rugbrøder og en portion aftensmad Det er langt fra den sunde måde at spise på, men kan ikke spise mere end det

det er noget af det samme her hehe. Nej det er fordi jeg er så stor som jeg er at min krop forbrænder mere bare ved at være fed hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.