Kalorier om dagen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.240 visninger
26 svar
0 synes godt om
4. juli 2011

mullesmith2

Jeg gik igang for 13 dage siden med at tælle kalorier i det jeg spiser, og hold nu op hvor er det nemt og vildt skægt faktisk. Jeg startede for de 13 dage siden med en vægt på 107kg og er nu på 102,4kg  

Jeg er bare lidt i tvivl om jeg overhovedet får nok mad, sogen dage spiser jeg kun omkring de 1000kcal.

Jeg prøvede denne kalorieberegner http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/sundhed_generelt/beregn_dit_energiforbrug/, der fortæller en hvor meget man skal spise i løbet af et døgn i forhold til ens vægt, højde, søvn og aktivitetsniveau, men den siger at mit totale ingergiforbrug på et døgn er 3693kcal og så tænker jeg at det vel er lige lidt nok kun at få 1000??

Nogen der har erfarringer med kalorietælleri??

Knus Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2011

..

Hejsa

Jeg har siden 1 december ligget på omkring 800 kcal om dagen. Jeg har rådført mig med min læge som siger det er fint fordi jeg spiser de rigtige ting. Man kommer langt med 800 kcal når det er magert kød og grønt man vælger :-)

Anmeld

5. juli 2011

Leonora

Jeg gik igang for 13 dage siden med at tælle kalorier i det jeg spiser, og hold nu op hvor er det nemt og vildt skægt faktisk. Jeg startede for de 13 dage siden med en vægt på 107kg og er nu på 102,4kg  

Jeg er bare lidt i tvivl om jeg overhovedet får nok mad, sogen dage spiser jeg kun omkring de 1000kcal.

Jeg prøvede denne kalorieberegner http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/sundhed_generelt/beregn_dit_energiforbrug/, der fortæller en hvor meget man skal spise i løbet af et døgn i forhold til ens vægt, højde, søvn og aktivitetsniveau, men den siger at mit totale ingergiforbrug på et døgn er 3693kcal og så tænker jeg at det vel er lige lidt nok kun at få 1000??

Knus Louise

jeg ved ikke ret meget om kalorie tælling men vil bare lige sige at det er sku da skide flot at du har tabt så meget.....stort tillykke med det

Anmeld

5. juli 2011

mth1987

mullesmith2 skriver:

Knus Louise

dit kalorie behov vil falde i takt med at du taber dig. men en hardcore kur kunne sagtens være på 1000 kcal, men kommer an på hvordan du selv føler. er du sulten i løbet af dagen? eller syntes du det er for lidt du spiser... så føl med dig selv, hvis det du gør nu virker for dig så skal du ikke tænke på det andet. jeg går også ud fra at det de har beregnet er hvis du bare skal holde din vægt og det er jo ikke tilfældet. ellers prøv at tage 1000 kcal fra det de har beregnet

Anmeld

5. juli 2011

Kay

super flot.. og flot at du kan nøjes med de 1000... jeg bruger selv madlog som kalorie beregner og der kan man taste ind hvor aktiv ens hverdag er og hvor meget man gerne vil tabe.. og så beregner den hvor meget an må spise... det sys jeg er super nemt...

Anmeld

5. juli 2011

Phoenix

Kay skriver:

super flot.. og flot at du kan nøjes med de 1000... jeg bruger selv madlog som kalorie beregner og der kan man taste ind hvor aktiv ens hverdag er og hvor meget man gerne vil tabe.. og så beregner den hvor meget an må spise... det sys jeg er super nemt...

Den er jeg også lige begyndt at bruge. Det gør det nemt og som et projekt synes jeg

Anmeld

5. juli 2011

Chalala85

mullesmith2 skriver:

Knus Louise

Har du prøvet madlog.dk?! Det er virkelig godt. Der kan du selv vælge hvad du vil tabe, hvor meget motion osv og så taster du ind måltid for måltid. Så giver den dig en oversigt over hvad du indtager af kaloirier og hvor fedt, protein og kulhydrat ligge.

Kan kun sige  for det. -2,3kg på 5 dage

Anmeld

5. juli 2011

Anne85

Jeg spiser de fleste dage omkring 1200 kacl - men jeg har også et højt aktivitetsniveau (er aktiv i arbejdet, cykler knap 13 km hver dag til job, løber tre gange om ugen og går rigtg meget) - de dage hvor jg fx løber langt (10-15 km) spiser jeg 1500 kacl eller mere ellers kan jeg ganske enkelt ikke præstere.Pas på med at sætte dit kaloriebehov for lavt - du kører hurtigt sur i det.

Anmeld

5. juli 2011

mullesmith2

Macrolf skriver:

Hejsa

Jeg har siden 1 december ligget på omkring 800 kcal om dagen. Jeg har rådført mig med min læge som siger det er fint fordi jeg spiser de rigtige ting. Man kommer langt med 800 kcal når det er magert kød og grønt man vælger :-)

Har du ikke bare tabt rigtig meget så? Jeg har haft enkelte dage hvor jeg har spist 900kcal om dagen men ligger mest på de 1500kcal eller deromkring. Men det går den rigtige vej.

Anmeld

5. juli 2011

mullesmith2

mth1987 skriver:

dit kalorie behov vil falde i takt med at du taber dig. men en hardcore kur kunne sagtens være på 1000 kcal, men kommer an på hvordan du selv føler. er du sulten i løbet af dagen? eller syntes du det er for lidt du spiser... så føl med dig selv, hvis det du gør nu virker for dig så skal du ikke tænke på det andet. jeg går også ud fra at det de har beregnet er hvis du bare skal holde din vægt og det er jo ikke tilfældet. ellers prøv at tage 1000 kcal fra det de har beregnet

Ja jeg tror også det er det man skal indtage for at holde vægten, men den skulle jo gerne meget mere ned  Så prøver på at holde mig under de 2000k om dagen ihvertfald og det går ret godt. Især når der er mange friske frugter og grøntsager på denne årstid. Har haft et par dage hvor jeg har følt enorm sliksult eller bare generel sult efter ALT men har virkelig holdt mig i skindet og kun en dag har jeg fået dessert som bestod af jordbær is og en fransk waffel... sikke en kaloriebombe men holdt mig dog på 2000kalorier alligevel. Så engang imellem kan man vel godt nyde lidt guf, det plejede at være hver dag jeg fik slik og kage og nu får jeg det så en gang hver 14.dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.