"Fremmed" med til fødsel..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2011

Ellie79

Altså en totalt fremmed der ikke var der for læringens skyld = Nej tak. Men jordemoderstuderende, læge/sygeplejerske, sosu studrende = fuldstændig ligeglad, de skal jo lærer så fint med mig de får erfaring. ) Havde selv en sygeplejerske studerende med sidste gang der kom og spurgte om hun måtte være med og hun var super ) Hun kom så også og så til os de 4 dage vi var indlagt da hun gerne ville følge os nu hun havde fået lov at være med...

Anja 38+0

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2011

Clisolka

Anonym skriver:

For noget tid siden så jeg programmet "På dybt vand" hvor Michéle Bellaiche deltog i en fødsel.

Jeg kom sådan til at tænke på, om jeg vil lade en "fremmed" deltage i min fødsel. Hvis personen havde et brændende ønske om at opleve en fødsel, og se hvordan en baby kom til verden. Så ville jeg overveje det.

Sagen er den.. at jeg faktisk selv helt vildt gerne vil se en fødsel

Hvad er jeres mening om dette?

Hmm jeg ved det ikke! Det ved jeg nok først, når jeg står i situationen. Inden min fødsel sagde jeg, at jeg i hvert fald ikke skulle have en studerende med  Men da jeg så lå med veer, var jeg fuldstændig ligeglad - og ved vagtskiftet fik jeg en ny JM + JMstuderende  Men ja, de skal jo også lære under deres udd. 

Anmeld

4. juli 2011

sne190810

AnjaB skriver:

Altså en totalt fremmed der ikke var der for læringens skyld = Nej tak. Men jordemoderstuderende, læge/sygeplejerske, sosu studrende = fuldstændig ligeglad, de skal jo lærer så fint med mig de får erfaring. ) Havde selv en sygeplejerske studerende med sidste gang der kom og spurgte om hun måtte være med og hun var super ) Hun kom så også og så til os de 4 dage vi var indlagt da hun gerne ville følge os nu hun havde fået lov at være med...

Anja 38+0

Ganske enig

Anmeld

4. juli 2011

Bambii

Anonym skriver:

For noget tid siden så jeg programmet "På dybt vand" hvor Michéle Bellaiche deltog i en fødsel.

Jeg kom sådan til at tænke på, om jeg vil lade en "fremmed" deltage i min fødsel. Hvis personen havde et brændende ønske om at opleve en fødsel, og se hvordan en baby kom til verden. Så ville jeg overveje det.

Jeg skal med til min søsters fødsel af hendes søn.. Jeg glæder mig helt vildt, men samtidig er jeg vildt nervøs.. For hvordan skal jeg forholde mig til det hele.. 

Hvis jeg selv havde børn og prøvet det, så tror jeg det havde været noget helt andet.. For så kan jeg forholde mig til den smerte det er at føde, men det kan jeg slet ikke nu..

Anmeld

4. juli 2011

Majbriteriksen

Hvis det var en person som jeg ikke havde et personligt forhold til, så var jeg ligeglad. Har det sådan at hele landsholdet kunne være der. Hvis de holdte sig i baggrunden og holdte deres mund. Der endte med at være ca 10 per. da jeg fik den første.

Jeg er så heldig at jeg er blevet spurgt om jeg vil med til en venindes fødsel i sep. Kunne nemlig også godt tænke mig at opleve det, hvor jeg ikke er den aktive.

Anmeld

4. juli 2011

-Sigrid-

Anonym skriver:

Hvis vi mødtes en gang eller to inden, og du var indstillet på at hjælpe og ikke bare "se på", så ville jeg da helt klart hellere have dig med end familiemedlemmer! Kan ikke klare tanken om at have mor/svigermor med, og vil ikke have en mand med. Så tager min papmor med Tror jeg... 

Anmeld

4. juli 2011

MinNoah

Ja altså jeg er sygeplejestuderende, og har været med som studerende til en fødsel - en SÅ vild oplevelse... Blev faktisk halvdårlig og måtte sætte mig ned undervejs ;-) Men familien opdagede det ikke... Jeg sad meget bare på sidelinien og observerede, hentede praktiske ting, gav mor drikkelse mm.

Men det var rigtig vildt at få lov til at se en fødsel - og ja det var jo en fremmed kvindes fødsel, men jeg var ved at tude bagefter alligevel Det var deres 4. barn, de havde 3 drenge i forvejen og kendte ikke kønnet på nr. 4 - de ønskede sig brændende en pige, og en pige blev det

Jeg ville ikke selv ha noget imod at have en studerende med til min fødsel, ofte får man en masse info af vide man ellers ikke ville ha fået, fordi den studerende jo skal lære...

Men en vildt fremmed der bare kom for at kigge?! Nej tak...

Min mor, søster, veninder... Hmm tja... jo.... det ville være ok. men tror ikke min kæreste ville synes det - en fødsel er et øjeblik som kun skal nydes af barnets forældre - er der nogle der mener...

Anmeld

4. juli 2011

lykkekevin

det kommer meget and på hvem det er ville jeg sige ..... jeg har selv lige været med til en fødsel her for 14 dage siden hvor det var en god veninde og jeg syntes det var en super fed men meget hård oplevelse men jeg gjor det gerne igen for at støtte

Anmeld

5. juli 2011

2babygirls

Anonym skriver:

Helt og aldeles NEJ.

Ikke engang min mor måtte komme med, selvom hun så gerne ville.
Det er aaaalt for privat og intimt for mig.

Anmeld

6. juli 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Nej, det ville jeg ikke. Ved begge mine fødsler var det kun min mand som var med og havde ikke noget ønske om, at der skulle andre med (heller ikke mor, svigermor, søster, veninde). Jeg synes, at det er så personligt, at det kun er noget jeg ville dele med min mand

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.