"Fremmed" med til fødsel..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.662 visninger
26 svar
0 synes godt om
4. juli 2011

Anonym trådstarter

For noget tid siden så jeg programmet "På dybt vand" hvor Michéle Bellaiche deltog i en fødsel.

Jeg kom sådan til at tænke på, om jeg vil lade en "fremmed" deltage i min fødsel. Hvis personen havde et brændende ønske om at opleve en fødsel, og se hvordan en baby kom til verden. Så ville jeg overveje det.

Sagen er den.. at jeg faktisk selv helt vildt gerne vil se en fødsel

Hvad er jeres mening om dette?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2011

Mettefpigen

Ærligt så ville jeg aldrig lade en fremmed være med til min fødsel... Jeg synes det er for personligt, og kun er for "familien"..... Det er bare min mening..

Mette 29+3

Anmeld

4. juli 2011

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Ærligt så ville jeg aldrig lade en fremmed være med til min fødsel... Jeg synes det er for personligt, og kun er for "familien"..... Det er bare min mening..

Mette 29+3

De tanker har jeg også lidt selv..

Kunne bare være så spændende at opleve det "udefra", istedet for at det er en selv der ligger med smerterne

Anmeld

4. juli 2011

Nessie

Uha, jeg ville ikke bryde mig om at have en fremmed med til fødslen.

Jeg ville så heller ikke bryde mig om at være tilskuer.
Synes det var rigeligt at vi blev "tvangsindlagt" til at se en film til fødselsforberedelse

Anmeld

4. juli 2011

Mettefpigen

Anonym skriver:

Kunne bare være så spændende at opleve det "udefra", istedet for at det er en selv der ligger med smerterne

Haha... Jaa.. Måske.. Tror hellere jeg ville se det på dvd

Anmeld

4. juli 2011

Corn

For noget tid siden så jeg programmet "På dybt vand" hvor Michéle Bellaiche deltog i en fødsel.

Jeg kom sådan til at tænke på, om jeg vil lade en "fremmed" deltage i min fødsel. Hvis personen havde et brændende ønske om at opleve en fødsel, og se hvordan en baby kom til verden. Så ville jeg overveje det.

Til min første søns fødsel var der masser... En falck-elev, jm-elev, sygeplejeelev, sosuelev, lægestud...

Mega hyggeligt, og min indstilling var, at de kunne jo kun lære om det, hvis de var i det...

Anden gang var der kun jm og min mand, de andre nåede det ikke...

Tredje gang var herhjemme med manden, jm og jm-stud, men jeg havde overvejet både min mor, svigerinde og genboen 

Kan lige tilføje, at vi overvejede at finde "vores egen" jm-studerende, for at give dem chancen for at være med til hjemmefødsel, som kun sker 34 gange om året i mit distrikt

Anmeld

4. juli 2011

Corn

Anonym skriver:

Jeg var med da min søster fødte sin første søn, og det var den vildeste oplevelse... SÅ FEDT... Og hun var super sej

Anmeld

4. juli 2011

Fenja09

Jeg ville bestemt ikke bryde mig om at der er andre på fødestuen end JM og hjælpere, samt min kæreste - synes det er rigeligt. Så nej tak til at have en vildt fremmed med til min fødsel. Kan være at man ville ændre mening, hvis det ikke er den første... 

Tror egentlig heller ikke at jeg ville tage med til fødsel uden at kende vedkommende og ville nok kun sige ja til det, hvis min søster eller en god veninde spurgte.

Det er også muligt at se en fødsel udefra uden at være tilstede i rummet

/Fenja

Anmeld

4. juli 2011

piadas

Jeg havde en af mine gode veninder med til min sidste fødsel (og min mand selvfølgelig - at han så var gået ned i kiosken, da vores datter valgte at komme ud, er så en anden sag, men så blev der da lidt til konfirmationssangen).

Hun ville rigtig gerne opleve en naturlig fødsel, da hun selv havde født ved KS og ikke skal have flere børn, så hun følte, hun var blevet snydt for oplevelsen. Jeg ved godt, det ikke er det samme som at føde selv, men det er jo nok det tætteste, man så kan komme på.

Det var ikke noget problem for mig, og jeg synes bare, det var fantastisk at kunne tilbyde hende den oplevelse. Samtidig havde jeg en anden af mine gode veninder som JDM, så det var en rigtig god oplevelse med ene af mennesker, jeg kendte.

Jeg tror, det kommer lidt an på hvem og hvorfor. Måske har det også noget at gøre med, at det var tredje gang. Jeg tror ikke, jeg ville have brudt mig om at have andre end min mand med første gang.

Anmeld

4. juli 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Nej aldrig en fremmed..men en god veninde, søster (hvis jeg havde sådan en) bror eller lignende.
Måske til nøds min mor..men generelt, så har mine fødsler været meget private.

Dog..jeg havde min bedste veninde med, da jeg fik min mellemste.
I dag fortryder jeg det lidt, for hun eksisterer desværre ikke i mit univers mere, og det gør rigtigt ondt at tænke på, at hun ikke er en del af mit liv, når jeg ser på billederne af hende.

Da jeg skulle have nr 3 skulle min den ældste have været med, men det endte i PKS, så hun måtte jo nøjes med at vente udenfor og så agere reservemor sammen med mine ungers far, indtil jeg kom op til overfladen (var i fuld narkose)
Meeen hun var nu godt fornærmet over at hun ikke fik lov til at se ham blive født

Men nej..ikke et vildt fremmed menneske..det ville jeg ikke bryde mig om.

Men jeg kan godt forstå du gerne vil se en fødsel...det er noget af det største...ever.
Jeg var med til min venindes, da hun fik sin dejlige datter, og jeg var høj af oplevelsen i flere uger efter LOL
Og den tilknytning man får til barnet, er bare noget helt specielt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.