Hvad synes I om navnet....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2011

Kløver

Stefanie8 skriver:

Ja det kan vidst staves på lidt forskellige måder, Abby, Abbey og Abbie - skal da lige have tjekket om Abby også er godkendt for så er jeg da helt enig i at det ser bedre ud 

Tjekkede lige familiestyrrelsens hjemmeside og Abby er et godkendt pigenavn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2011

1000Ben

Maja84 skriver:

Ja det ved jeg selvfølgelig ikke, men synes dte er et smukt navn, jeg ikke troede man måtte bruge i Danmark, så kunne jeg godt selv finde på at bruge det

Din stavemåde er også godkendt i DK, juhuuuu... he he... Men er altså stadig meget i tvivl, det er alligevel et navn de skal bære resten af livet (med mindre de selv ændre på det selvfølgelig) he he... Jeg tror desværre at jeg bliver nødt til at få hende i armene, før jeg kan se om hun er en Abby, Sophie eller noget helt helt andet....

Anmeld

6. juli 2011

1000Ben

Maja84 skriver:

Tjekkede lige familiestyrrelsens hjemmeside og Abby er et godkendt pigenavn

Ha ha der var vi lige hurtige

Anmeld

6. juli 2011

Kløver

Stefanie8 skriver:

Din stavemåde er også godkendt i DK, juhuuuu... he he... Men er altså stadig meget i tvivl, det er alligevel et navn de skal bære resten af livet (med mindre de selv ændre på det selvfølgelig) he he... Jeg tror desværre at jeg bliver nødt til at få hende i armene, før jeg kan se om hun er en Abby, Sophie eller noget helt helt andet....

hehe sjovt, vi var lige hurtige. Ja helt sikkert, godt at have flere at vælge imellem, havde vi også, og havde favoriseret dem på 1-3 pladsen. Men det tager nu også en smule tid inden man vænner sig helt til navnet synes jeg, hvor de lige så godt kunne hedde noget andet, men ved os kunne han ik hedde andet, dvs jeg vidste ik hvad han ellers ligenede, men tager jo lige lidt tid inden man får nogle minder og noget at knutte barnet sammen med navnet men når de først hedder det kan de jo bare ik hedde andet, kunne slet ik forestille sig, at min lille dreng skulle hedde andet end Daniel

håber i finder et godt navn, og synes også maggie og sophie er søde navne

Anmeld

6. juli 2011

1000Ben

Maja84 skriver:

hehe sjovt, vi var lige hurtige. Ja helt sikkert, godt at have flere at vælge imellem, havde vi også, og havde favoriseret dem på 1-3 pladsen. Men det tager nu også en smule tid inden man vænner sig helt til navnet synes jeg, hvor de lige så godt kunne hedde noget andet, men ved os kunne han ik hedde andet, dvs jeg vidste ik hvad han ellers ligenede, men tager jo lige lidt tid inden man får nogle minder og noget at knutte barnet sammen med navnet men når de først hedder det kan de jo bare ik hedde andet, kunne slet ik forestille sig, at min lille dreng skulle hedde andet end Daniel

håber i finder et godt navn, og synes også maggie og sophie er søde navne

Daniel er også et rigtig dejligt navn - havde det faktisk med på listen da min søn blev født, men vi endte så med Lucas  Det tog også lidt tid før jeg var helt ok med det navn, men mest fordi man kun har den ene chance til at få det helt rigtige navn på plads og den dag idag, som du siger, kunne han jo heller ikke hedde andet i mine øjne... Vi må se når hun kommer ud, har ondt over lænden, så det kan jo være at det er snart - det plejer jeg nemlig ikke at have 

Anmeld

6. juli 2011

Kløver

Stefanie8 skriver:

Daniel er også et rigtig dejligt navn - havde det faktisk med på listen da min søn blev født, men vi endte så med Lucas  Det tog også lidt tid før jeg var helt ok med det navn, men mest fordi man kun har den ene chance til at få det helt rigtige navn på plads og den dag idag, som du siger, kunne han jo heller ikke hedde andet i mine øjne... Vi må se når hun kommer ud, har ondt over lænden, så det kan jo være at det er snart - det plejer jeg nemlig ikke at have 

sjovt vi havde lucas på, men røg så længere ned på prioriterinslisten, af forskellige årsager. Men et sødt navn.

Lyder da spændende, man kan jo aldrig vide Mit blev sat igang og ville aldrig rigtig gå helt igang, så endte med kejsersnit, og de veer jeg fik kom fra maven, eller du ved underlivet, så vidt jeg husker. Men nogle får jo ondt i lænden

Anmeld

6. juli 2011

1000Ben

Maja84 skriver:

sjovt vi havde lucas på, men røg så længere ned på prioriterinslisten, af forskellige årsager. Men et sødt navn.

Lyder da spændende, man kan jo aldrig vide Mit blev sat igang og ville aldrig rigtig gå helt igang, så endte med kejsersnit, og de veer jeg fik kom fra maven, eller du ved underlivet, så vidt jeg husker. Men nogle får jo ondt i lænden

Jeg skal også have kejsersnit, men helst først den 25 denne måned, men synes bare der er godt gang i ryggen, så det kunne jo godt tyde på at det måske starter langsomt.  Så ender det jo med AKS og jeg er så nervøs, så ville meget gerne have at den lille tøs blev inde til den 25 så jeg bare kan forberede mig liiiiidt mere, he he

Anmeld

6. juli 2011

Kløver

Stefanie8 skriver:

Jeg skal også have kejsersnit, men helst først den 25 denne måned, men synes bare der er godt gang i ryggen, så det kunne jo godt tyde på at det måske starter langsomt.  Så ender det jo med AKS og jeg er så nervøs, så ville meget gerne have at den lille tøs blev inde til den 25 så jeg bare kan forberede mig liiiiidt mere, he he

uh krydser fingre for dig Er det PKS, jeg håber selv at kunne få pks næste gang, efter den fødsel jeg havde sidst.

Synes jeg læste et sted at skulle det nu ske, så laver de vist bare et  semiakut pks sådan at det stadig er det samme, bare ik på den planlagte dag

Anmeld

7. juli 2011

1000Ben

Maja84 skriver:

uh krydser fingre for dig Er det PKS, jeg håber selv at kunne få pks næste gang, efter den fødsel jeg havde sidst.

Synes jeg læste et sted at skulle det nu ske, så laver de vist bare et  semiakut pks sådan at det stadig er det samme, bare ik på den planlagte dag

Jeg ved ikke helt om det skal ske nu, men har jo lidt ondt i ryggen og det plejer jeg ikke at ha', så nu må vi se.... - ja det er PKS, da jeg havde en slem fødsels første gang som burde være end med AKS. Men nu må vi se, jeg hopper i hvert fald i seng og så må jeg jo vågne hvis det gør for ondt, he he 

Anmeld

7. juli 2011

JeNoVa

Stefanie8 skriver:

Hej Tøser, 

Med en Irsk far og mig som dansk mor skal vi bruge et navn som kan udtales internationalt. 

Min mand er helt vild med navnet Abbey og det er sjovt nok godkendt som navn i Danmark (var jeg lidt overrasket over) 

Ellers har vi tænkt på Maggie, Sophie (det er der bare en del der hedder) og Jamie (men det kan også være et drengenavn, så den ved jeg ikke helt om jeg er vild med) 

Hva' synes I om Abbey, da det klart er det navn som min kære mand har groet sig fast på...... Ville barnet blive drillet ( - min mand fik forøvrigt ideén da Kathy og Prins Wiliam vidst blev gift i en Kirke som hed Abbey et eller andet) he he...... 

Abbey er et rigtig sødt navn, og hun vil ikke blive drillet. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.