Er det normalt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.934 visninger
10 svar
0 synes godt om
4. juli 2011

TbCp

Jeg venter nr. 2, er i 11. uge og har Liva der bliver 4 til august.
Hun har egentlig taget det fint at jeg ikke kan bære så meget på hende længere... men nu er hun begyndt at være rigtig vred på mig. Hun er sur og kan finde på at slå mig.

Er det normalt at de reagere sådan? Hun ved godt at der er en baby inde i maven, men kan jo nok ikke helt forholde sig til det.

Hvordan har jeres store børn reageret da i ventede nr. 2????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2011

Mira0911

Nu ved jeg godt Julie ikke er mere end 2½ lige om snart... 

Hun har faktisk også reageret på samme måde, slår mig, skriger og råber... Og bliver tit hysterisk når jeg ikke kan bære hende... 

Så tror det er meget normalt.. Det er hvad jeg har oplevet indtil videre med hende... 

Anmeld

4. juli 2011

TbCp

Mira0911 skriver:

Nu ved jeg godt Julie ikke er mere end 2½ lige om snart... 

Hun har faktisk også reageret på samme måde, slår mig, skriger og råber... Og bliver tit hysterisk når jeg ikke kan bære hende... 

Så tror det er meget normalt.. Det er hvad jeg har oplevet indtil videre med hende... 

Det er ikke sådan i situationen, når hun vil bæres, at hun bliver sur... det er sådan igennem hele dagen...

Anmeld

4. juli 2011

Mira0911

TbCp skriver:

Det er ikke sådan i situationen, når hun vil bæres, at hun bliver sur... det er sådan igennem hele dagen...

Ah... Det oplever jeg også.. Julie vil nogle dage slet ikke snakke med mig når hun kommer hjem fra dagpleje, eller give mig et knus... Hun afviser fuldstændigt... 

Hvis jeg er igang med at lave mad - kan hun sommetider godt finde på at komme ud og snakke med mig.. Men ellers hænger hun ved far hele tiden... 

Anmeld

5. juli 2011

Lone Jakobsen

har du prøvet at snakke med hende. hvorfor hun er vred? fortælle hende at baby i starten bare spiser og sover, og at der stadig vil være masser af tid til hende?

Anmeld

5. juli 2011

TbCp

nutche skriver:

har du prøvet at snakke med hende. hvorfor hun er vred? fortælle hende at baby i starten bare spiser og sover, og at der stadig vil være masser af tid til hende?

Jeg har prøvet i situationen at sprøge hende hvorfor hun bliver så gal, men hun kan ikke svare på det.
Måske jeg skal spørge noget tid efter i stedet for.

Anmeld

5. juli 2011

Lone Jakobsen

TbCp skriver:

Jeg har prøvet i situationen at sprøge hende hvorfor hun bliver så gal, men hun kan ikke svare på det.
Måske jeg skal spørge noget tid efter i stedet for.

ja men synes det kan være rigtigt svært, for ofte får man svaret "det ved jeg ik"

Anmeld

5. juli 2011

Mor til 'en, og nu snart 2 :o)

Min datter på 4½ har lige fra første dag hvor hun vidste at der var en baby i mors mave, bare været hel fantastisk glad og stolt over mors mave   Vi har slet ikk bemærket noget negativt. Hun glæder sig bare og har os fået lov ti at være med i alt omkring graviditeten. Det var hende der skulle løbe ud og tjekke testen. Hun kom løbende og sagde mor og farmand der er to streger, der er en baby i mors mave!   ..hun har været med ti begge jordemoder besøg og var os med ti gennem-scanningen og så lille bebs. Men vi måtte ikk se om det var en pige eller dreng. Det var aftalt hjemmefra at det er en overraskelse ti den dag mor ska føde og så er det os STORESØSTER der ska kigge og fortælle om det er en lille lillesøs eller bror vi ska ha med os hjem   ...Men jeg ved jo nok godt at det nok ikk blir ved med og være hel så lyserødt, når nu der kommer en mere og "stjæler" lidt af mor og farmand. Men håber på det allerbedste og glæder kun så meget ti se hende bliv STORESØSTER!

Anmeld

5. juli 2011

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Hehe, kom lige tanke om noget min datter sagde da vi fortalte at hun skulle være store søster. " kan vi ikke bare få en hund istedet ? " Men hun er også 7 år. Men idag er hun rigtig glad for ham, og når det bliver formehet lukker hun bare døren ind til sit værelse.

Mon ikke din skal have lidt tid til at finde ud af de gode sider af være store søster ? det gjorde jeg meget ud af med min datter, At det var hendes lille bror, og hun skulle sove kl 8 mens lille bror skulle sove kl 7 ( det holdt selv ikke ) men snak med hende igen vil jeg sige.

Anmeld

5. juli 2011

TbCp

Aisha skriver:

Hehe, kom lige tanke om noget min datter sagde da vi fortalte at hun skulle være store søster. " kan vi ikke bare få en hund istedet ? " Men hun er også 7 år. Men idag er hun rigtig glad for ham, og når det bliver formehet lukker hun bare døren ind til sit værelse.

Mon ikke din skal have lidt tid til at finde ud af de gode sider af være store søster ? det gjorde jeg meget ud af med min datter, At det var hendes lille bror, og hun skulle sove kl 8 mens lille bror skulle sove kl 7 ( det holdt selv ikke ) men snak med hende igen vil jeg sige.

Hehe ja det ville også være nemmere nogle gange med en hund

Den lille kommer først til januar, og vi snakker allerede meget om (min mand og jeg) hvad vi kan gøre for at hun ikke føler hun bliver sat til side når den lille ny kommer..

Jeg er bare nervøs for, når hun allerede reagere som hun gør under graviditeten at det så bliver helt slemt når først lillebror/søster kommer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.