Så har jeg købt ægløsningstest...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.907 visninger
15 svar
0 synes godt om
1. juli 2011

Anonym trådstarter

Nu vil jeg så forsøge mig med en anden måde at blive gravid på - så må vi se om det virker... Har købt ægløsningstest!

Nogen der har brugt dem?
Jeg er meget i tvivl, for har kun 2 x mens. at regne ud fra, så er i tvivl om min cyklus er rigtig. men noget skal der jo forsøges i denne kamp!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2011

Camilla Jensen

Ja, jeg har brugt dem op til flere gange. Jeg havde også svært ved det i starten da jeg kun havde 2 mens og regne ud fra. Men jeg startede med at teste på min dag 10. Altså den første mensdag og 10 dage frem, så var jeg sikker på og ramme det rigtige tidspunkt

Anmeld

1. juli 2011

Anonym trådstarter

Camilla Jensen skriver:

Ja, jeg har brugt dem op til flere gange. Jeg havde også svært ved det i starten da jeg kun havde 2 mens og regne ud fra. Men jeg startede med at teste på min dag 10. Altså den første mensdag og 10 dage frem, så var jeg sikker på og ramme det rigtige tidspunkt

jeg har kun 7 så må helst ikke starte for tidligt - hvis du forstår

Gav det bonus hos jer så at benytte disse?

Anmeld

1. juli 2011

Camilla Jensen

7 stk er også mere end rigeligt til første gang. Du skal regne med at ens ægløsning er mellem dag 10 og 15. (for de fleste) Men du tester jo kun 1 gang om dagen hvis den er HELT negativ fra start. Men så snart den begynder på lidt positiv så skal du nok teste 2 gange. Det har desværre ikke givet pote endnu. Det er 3 forsøg jeg skal igang med. Jeg bliver inseminieret. Men de "dumme" celler vil ik sætte sig fast i mine æg.. Så nu bliver det 3 forsøg på mandag. Håber 3 gang er lykkens gang.

Anmeld

1. juli 2011

Anonym trådstarter

Camilla Jensen skriver:

7 stk er også mere end rigeligt til første gang. Du skal regne med at ens ægløsning er mellem dag 10 og 15. (for de fleste) Men du tester jo kun 1 gang om dagen hvis den er HELT negativ fra start. Men så snart den begynder på lidt positiv så skal du nok teste 2 gange. Det har desværre ikke givet pote endnu. Det er 3 forsøg jeg skal igang med. Jeg bliver inseminieret. Men de "dumme" celler vil ik sætte sig fast i mine æg.. Så nu bliver det 3 forsøg på mandag. Håber 3 gang er lykkens gang.

når den er lidt positiv - hvad vil det sige? ej undskyld, det er sikkert et dumt spørgsmål, men er helt på bar bund på dette område.

Det er jeg godt nok ked af at høre... Jeg krydser alt hvad jeg kan for 3. gang oer lykkens gang

Anmeld

1. juli 2011

Camilla Jensen

Det første er "lidt" positiv de andre 2 er "næsten" positive. Din kan dog være meget mere tydlig end min.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

1. juli 2011

Anonym trådstarter

Camilla Jensen skriver:

Det første er "lidt" positiv de andre 2 er "næsten" positive. Din kan dog være meget mere tydlig end min.

er det ikke noget med at lige så snart test-stregen er lige så tydlig eller tydligere end kontrolstregen, så er den positiv?

Anmeld

2. juli 2011

Masig

Test stregen skal være ligeså tydelig eller tydeligere end kontrolstregen som du siger... Så er den "næsten" positiv så er den altså bare IKKE positiv....

HVordan har din cyklus set ud de sidste par gange? For så kan du jo gå ud fra dem for at finde ud af hvornår du skal starte med at teste... Men er den nogenlunde regelmæssig omkring de 28 dage, så ville det passe fint at starte på dag 10 eller 11, og så skulle du meget gerne have teste nok :-)

Husk at din ÆL ikke er der når testen bliver positiv, men kommer ca 24 EFTER en positiv test :-)

Anmeld

2. juli 2011

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Test stregen skal være ligeså tydelig eller tydeligere end kontrolstregen som du siger... Så er den "næsten" positiv så er den altså bare IKKE positiv....

HVordan har din cyklus set ud de sidste par gange? For så kan du jo gå ud fra dem for at finde ud af hvornår du skal starte med at teste... Men er den nogenlunde regelmæssig omkring de 28 dage, så ville det passe fint at starte på dag 10 eller 11, og så skulle du meget gerne have teste nok :-)

Husk at din ÆL ikke er der når testen bliver positiv, men kommer ca 24 EFTER en positiv test :-)

har kun haft 2 mens. efter en abort. så det var den 15. maj og 19. juni, hvilket jo giver en cyklus på 34 dage = jeg skal starte med at teste (mener det er ) 18 dage efter d. 19. juni. Men problemet ligger lidt i om jeg kan regne med mens kommer samme tid næste gang

GOdt du skrev det med ÆL først kommer ca 24 timer efter, for det vidste jeg ikke - Men skal lige høre dig. Hvis jeg tester en dag og der er to streger, men teststregen er svagere = negativ, men vil så sige den med dagene får mere og mere farver ? - eller hvordan hænger det sammen?

Anmeld

6. juli 2011

Masig

Anonym skriver:

har kun haft 2 mens. efter en abort. så det var den 15. maj og 19. juni, hvilket jo giver en cyklus på 34 dage = jeg skal starte med at teste (mener det er ) 18 dage efter d. 19. juni. Men problemet ligger lidt i om jeg kan regne med mens kommer samme tid næste gang

GOdt du skrev det med ÆL først kommer ca 24 timer efter, for det vidste jeg ikke - Men skal lige høre dig. Hvis jeg tester en dag og der er to streger, men teststregen er svagere = negativ, men vil så sige den med dagene får mere og mere farver ? - eller hvordan hænger det sammen?

Ja det skulle den gerne.. Medmindre du HAR haft ÆL, så bliver den svagere og svagere... Men hvis ikke den har været der så skulle den gerne blive tydeligere for hver dag du nærmer dig ÆL... Det kan dog svinge lidt, jeg har oplevet at den er blevet svagere en af dagene og så tydeligere igen...

Hvis din cyklus har været så lang begge gange tror jeg at jeg ville starte med at teste de der 17-18 dage efter sidste mens... Det kan selvfølgelig ske at du så misser den, men så ved du det til næste gang, men hvis den lå på præcis 34 dage begge gange så tror ejg godt du kan regne med det :-)

Mht at den kommer 24 timer efter positiv test, så vil i være helt sikre på at ramme hvis i sexer den dag den er positiv samt dagen efter... :-) Så kan i stort set ikke gå galt i byen ;-)

Held og lykke med det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.