Det er også svært at sige, kun fordi det er herover, at jeg kan forklare det, min mormor vil fx rigtig gerne høre hvad der er sket, men kan simplethen ikke snakke om det, uden at stortude hele vejen igennem, skal for den sag skyld tjekkes for fødselsdepression, kan det går knap så godt for tiden.
Det er jo det, så må den anden vente, indtil lillepigen viser tydelige livstegn, det er allerede aftalt 
Puha, bange for det ikke kommer til at sket, det sidste 10 dage har jeg været indlagt i 24 timer og yderligere 2 gange på sygehuset. Heldigvis er jeg rask, men de kastede mig rundt på det sygehus.
Det sker rigtig tit, at den ene faktisk aldrig "lever"/hjertet slår, men slår hjertet først, så fødes der to fostre, dog sker det desværre tit, at de fødes alt for tidligt, ligesom en herinde fra lige har oplevet. Men det sker næsten aldrig, at den ene går til så sent, men man ikke går i fødsel, så der er jeg heldig, at jeg ikke afviser dem begge.
Øv, sikke en omgang. Og så bliver man da afgjort usikker og bange, når man sådan bliver "kastet rundt" på sygehuset.
Der er vist intet at sige til det, HVIS du er gået hen og fået en fødselsdepression af alt det uro og følelseskaos, som det jo selvsagt starter i én.
Men ja, det er heldigt, at du ikke afviste begge, da det skete så sent.
Hun er en lille fighter, og hun kommer til at sprede så meget lykke og glæde i Jeres liv i fremtiden

Jeg forstår godt, at distancen ved internettet gør det nemmere at sætte ord på, end når man sidder overfor en nær, og skal beskrive det med ord ....så rammer det langt hårdere, og virkeligheden slår én så hårdt i sjælen.
Men det er sundt at få fortalt, hvad der er sket, og hvordan du har det med det hele. Hvis du kapsler det inde, så bliver det en "dyster byld" indeni, som VIL sprænge før eller siden, og ja - begrave din glæde, fordi der er så mange uafklarede følelser omkring det hele.
Gid du kunne slippe for alt det 
Men jeg tror du gør dig selv, og din lille baby-pige, en tjeneste ved at få snakket om det. For så vil du sikkert blive mere mentalt klar til at tage imod hende, og føle glæde (og ikke sorg), når du har født.
Åhh, jeg ved jo ingenting. Jeg vil så nødigt trykke på en knap eller sige noget forkert. Men jeg føler med dig, og syntes det er barsk at din graviditet har skulle være så turbulent.
Det bør være ren lykke. Men for nogle er turen dertil desværre bare hårdere end for andre. Men du har stadig den dejligste lille pige derinde, som vokser og bliver mere og mere klar til at møde verden, og være i dine arme 
Sender et kæmpe knus til dig