Må jeg se

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2011

Kofoed.

Baby-støv skriver:

Ja, altså var det der skete? hendes hjerte ikk kunne eller?

Ja, men grunden til det aner man ikke, de tror intet det var en kromoson fejl, som enten har givet hende en fejl i hjerte eller hjerne.

Tog den lige fra en anden vinkel.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2011

Clisolka

Mine scanningsbilleder af Isabella 

Billede 1: NF 11+3

Billede 2: MD 19+6

Billede 3: MD 19+6

Billede 4: Vækstscanning 25+6 

Anmeld

1. juli 2011

JustAnotherName

Jep, men lidt ubehageligt at tænke, hendes lille hjerte ikke kunne mere under en uge efter... Men det er 1000 gange bedre rigtig, den man kan se en ring indeni i øjet også, klasse billed

Jeg spørger måske dumt - og er det "for tæt på", så undlader du bare at svare. Men hvad sker der egentligt, når man venter tvillinger, og den ene ikke klarer sig? Skal man så føde den ene tvilling dødsfødt, eller går den "bare til grunde"? Eller hvad?
Jeg tænker, at det da må kunne være risikabelt for den overlevende baby, hvis man skal føde ....og omvendt, hvad kan der ske ved at have et foster, som ikke lever?

Aj, jeg ved ikke om det er for ubehageligt et spørgsmål - Så må du ihvertfald undskylde. Jeg kom bare sådan til at sidde og spekulere...

Anmeld

1. juli 2011

twinny

Kofoed33 skriver:

Ja, men grunden til det aner man ikke, de tror intet det var en kromoson fejl, som enten har givet hende en fejl i hjerte eller hjerne.

Tog den lige fra en anden vinkel.

OKay... finder de nogensinde ud a det...?

Anmeld

1. juli 2011

Prinsessens'Mor<3

Ja da.. her er vores lille prinsesse, født 13.02.11
Har ikke et på computeren fra MD scanningen..

Billed 1: Vaginal termins scanning pga. ureglmæssig mens. 11+2
Billed 2: Nakke folds scanning. 12+3
Billed 3 og 4: 3D/4D scanning. 21+ (kan ikke huske)

Anmeld

1. juli 2011

Kofoed.

JustAnotherName skriver:

Jeg spørger måske dumt - og er det "for tæt på", så undlader du bare at svare. Men hvad sker der egentligt, når man venter tvillinger, og den ene ikke klarer sig? Skal man så føde den ene tvilling dødsfødt, eller går den "bare til grunde"? Eller hvad?
Jeg tænker, at det da må kunne være risikabelt for den overlevende baby, hvis man skal føde ....og omvendt, hvad kan der ske ved at have et foster, som ikke lever?

Aj, jeg ved ikke om det er for ubehageligt et spørgsmål - Så må du ihvertfald undskylde. Jeg kom bare sådan til at sidde og spekulere...

Jamen det kommer an på hvornår den går til, vores gik jo til mellem 20+2 og 21+0, så er den jo 17-20 cm og vejer 250-300 g, så den er for stor til, at blive opløst helt, men er det inden den bliver særlig stor, så kan den faktisk abortere sig selv, uden der sker den anden noget.

Heldigvis er det den øverste der gik til (ergo, den der skal sidst ud), så må/skal helst føde naturligt, hvis lillepigen gider vende sig (vendings forsøg er udelukket grundet b). Ellers skulle jeg have kejsersnit meget tidligt, da den raske skal ud først.

Du skal ikke undskylde, synes selv det hele er underligt og forvirrede.

Anmeld

1. juli 2011

BinaMor

dette var vidst uge ...øh det har jeg sku glemt. haha men mner et sted mellem uge 24 og 29

Anmeld

1. juli 2011

banditten2011

her er mit lille vidunder

Billede 1 nakkefold scanning

billede 2 MD scanning

Anmeld

1. juli 2011

Kofoed.

Baby-støv skriver:

OKay... finder de nogensinde ud a det...?

Nej, da en obdoktion (staves) ikke er muligt, når hun har lagt i 4½ måned og udtørret. Det er jo allerede 2 måneder siden, vildt. Desværre.

Anmeld

1. juli 2011

JustAnotherName

Kofoed33 skriver:

Jamen det kommer an på hvornår den går til, vores gik jo til mellem 20+2 og 21+0, så er den jo 17-20 cm og vejer 250-300 g, så den er for stor til, at blive opløst helt, men er det inden den bliver særlig stor, så kan den faktisk abortere sig selv, uden der sker den anden noget.

Heldigvis er det den øverste der gik til (ergo, den der skal sidst ud), så må/skal helst føde naturligt, hvis lillepigen gider vende sig (vendings forsøg er udelukket grundet b). Ellers skulle jeg have kejsersnit meget tidligt, da den raske skal ud først.

Du skal ikke undskylde, synes selv det hele er underligt og forvirrede.

Ok, tak for svar   Og for at du tager det så fint. For det kunne jo nemt være svært at drøfte, hvis sorgen overskygger muligheden for at snakke åbent om det.

Men når nu det skulle gå så galt, så er det jo alligevel godt, kan man sige, at tvilling a ligger til, at kunne komme ud på naturlig vis.
Jeg håber ihvertfald for Dig at det lykkes, og at resten af graviditeten og selve fødslen vil få glat og problemfrit. I har vist haft Jeres at tumle med følelsesmæssigt indtil nu.

Ikke at jeg ved en masse om det, men jeg syntes faktisk forholdsvis tit, at man hører om tvillinge-graviditeter, hvor den ene går til grunde, af den ene eller anden årsag? Men jeg syntes så bare, at det er atypisk i Jeres tilfælde, da det er sket så sent. For i de andre tilfælde, som jeg har hørt om, der er det noget der sker forholdsvis tidligt i forløbet.

Godt der stadig er en lille vaks opg livlig pige som har livskraft og fighter-gen   Jeres tab gør mig ondt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.