Første praktik på Pæd.udd - vil I dele jeres oplevelser?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.067 visninger
28 svar
0 synes godt om
1. juli 2011

aarhusmor

Hej piger

Jeg skal i praktik efter sommerferien og jeg synes ikke at jeg ved nok.

Jeg håber at I vil dele jeres erfaringer?

Jeg har lavet mål og jeg ved at mit praktiksted ikke har en plan og jeg ved at de dumpede den sidste praktikant, så jeg vil helst ikke gøre noget forkert.

Jeg håber nogen af jer har lyst til at fortælle hvad I gjorde og hvordan det foregik

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2011

Carl-Emil's mor

aarhusmor skriver:

Hej piger

Jeg har lavet mål og jeg ved at mit praktiksted ikke har en plan og jeg ved at de dumpede den sidste praktikant, så jeg vil helst ikke gøre noget forkert.

Jeg håber nogen af jer har lyst til at fortælle hvad I gjorde og hvordan det foregik

Min første 3 mdr praktik var i en børnehave i Jægersborg... 
Jeg var SÅ glad for stedet og gik der fra med en kontrakt som tilkaldevikar  Jeg kan prøve at finde mine læringsmål og sende dem til dig hvis det er så du kan se det?? Kan dog ikke love det bliver i denne uge da jeg pt er igang med at pakke alt ned så skal lige finde flyttekassen 

Jeg holdt fokus på kreativ/fin motorik & sprog igennem sanglege  

Anmeld

1. juli 2011

aarhusmor

MorTilJanuar skriver:

Min første 3 mdr praktik var i en børnehave i Jægersborg... 
Jeg var SÅ glad for stedet og gik der fra med en kontrakt som tilkaldevikar  Jeg kan prøve at finde mine læringsmål og sende dem til dig hvis det er så du kan se det?? Kan dog ikke love det bliver i denne uge da jeg pt er igang med at pakke alt ned så skal lige finde flyttekassen 

Jeg holdt fokus på kreativ/fin motorik & sprog igennem sanglege  

Tusind tak for dit svar

Inden du startede, havde du der en klar plan sammen med din vejleder for hvad du skulle igennem og hvordan du levede op til det de ønsker?

Jeg vil meget gerne se dine mål. Du må gerne ved lejlighed sende dem til mig på pepe ( @ ) pc.dk

Anmeld

1. juli 2011

Carl-Emil's mor

aarhusmor skriver:

Tusind tak for dit svar

Inden du startede, havde du der en klar plan sammen med din vejleder for hvad du skulle igennem og hvordan du levede op til det de ønsker?

Jeg vil meget gerne se dine mål. Du må gerne ved lejlighed sende dem til mig på pepe ( @ ) pc.dk

Ja det skulle vi have  Vi brugte tid på det inde på UCC at sætte os ned og forberede dem og da vi så startede i praktikken gennemgik vi dem i første uge med vejleder...

Et rigtig godt råd vi fik var at have mål som disse:

-Jeg vil i min praktik sørger for at skaffe mig så bred en viden som mulig.

Måder jeg vil gøre det på: Jeg vil spørge ind hvis jeg er i tvivl og vil opsøge de forskellige kollegaer jeg har også dem fra andre stuer.

- Jeg vil sørge for at passe på mig selv.

Måder jeg vil gøre det på: jeg vil sige fra hvis der er ting jeg ikke føler mig stærk nok til.

Det er mål der er med til at opfylde det antal mål du skal have samtidig med at det ikke er "ting" som sådan du skal gøre så har du nemmere mulighed for at fordybe dig i de resterende mål du sætter dig 

Anmeld

1. juli 2011

aarhusmor

MorTilJanuar skriver:

Ja det skulle vi have  Vi brugte tid på det inde på UCC at sætte os ned og forberede dem og da vi så startede i praktikken gennemgik vi dem i første uge med vejleder...

Et rigtig godt råd vi fik var at have mål som disse:

Måder jeg vil gøre det på: Jeg vil spørge ind hvis jeg er i tvivl og vil opsøge de forskellige kollegaer jeg har også dem fra andre stuer.

Måder jeg vil gøre det på: jeg vil sige fra hvis der er ting jeg ikke føler mig stærk nok til.

Det er mål der er med til at opfylde det antal mål du skal have samtidig med at det ikke er "ting" som sådan du skal gøre så har du nemmere mulighed for at fordybe dig i de resterende mål du sætter dig 

Tak - det var super gode råd Tak for hjælpen

Anmeld

1. juli 2011

Carl-Emil's mor

aarhusmor skriver:

Tusind tak for dit svar

Fandt dem 

Faglig viden og færdigheder:

- Indgå i praktikstedets daglige pædagogiske praksis

- Opsamle og reflektere over erfaringer fra praksis.

-Planlægge, gennemføre og evaluere sansemotorisk forløb

- At få læst relevant og aftalt litteratur (aftalt med min vejleder)

- planlægge, gennemføre og evaluere bålaktivitet : Mad fra bål.

- Planlægge, gennemføre og evaluere sangleg

Personlige kompetencer og færdigheder:

Måder jeg vil gøre det på: jeg vil sige fra hvis der er ting jeg ikke føler mig stærk nok til og dermed fastholde mig selv i rollen som studerende og IKKE pædagogmedhjælper.

Håber du kan bruge det til lidt inspiration.. Desværre er UCC så forskellig at de mål jeg er godkendt på er ikke sikkert du vil kunne blive godkendt på nogle der minder om dem 

Anmeld

1. juli 2011

aarhusmor

Jeg ved ikke om det er forskelligt. Men dine mål giver gode ideer Tak for hjælpen

Anmeld

1. juli 2011

aarhusmor

Jeg håber flere vil skrive. Jeg vil også gerne høre hvordan I blev taget i mod, og hvad skete der den første dag osv.

Anmeld

1. juli 2011

aarhusmor

1. juli 2011

Lunae

aarhusmor skriver:

Hej piger

Hvor skal du i praktik henne?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.