Hjæælp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.074 visninger
14 svar
0 synes godt om
30. juni 2011

Anonym trådstarter

Heeej tøser..

Jeg skriver anonymt, da jeg kender nogle herinde som ikke kender til vores PB..

Jeg stoppede med min p-piller i januar, og siden har min cyklus været helt ude af kontrol... Før var den ellers altid præcis på 28 dage.. :s

Nu prøver jeg så at regne ud hvornår jeg har ægløsning:

Sidste menstruations første dag var d. 18 juni, og fik så at vide jeg sku lægge 12-14 dage til og der ville jeg have ægløsning.. ??

Det burde jo være nu, eller hvad siger i ??

Håber I kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2011

Rockertand

Heeej tøser..

Jeg skriver anonymt, da jeg kender nogle herinde som ikke kender til vores PB..

Jeg stoppede med min p-piller i januar, og siden har min cyklus været helt ude af kontrol... Før var den ellers altid præcis på 28 dage.. :s

Nu prøver jeg så at regne ud hvornår jeg har ægløsning:

Sidste menstruations første dag var d. 18 juni, og fik så at vide jeg sku lægge 12-14 dage til og der ville jeg have ægløsning.. ??

Det burde jo være nu, eller hvad siger i ??

Håber I kan hjælpe

Nej, din ægløsning falder altid ca. 14 dage FØR menstruationen, det vil sige, at hvis din cyklus er 34 dage, så har du ægløsning på (ca.) 20. dagen, og hvis du har en cyklus på 28 dage, så har du ægløsning på (ca.) 14. dagen. 

Hvis din cyklus ikke har samme længde hver måned, så falder ægløsning heller ikke på samme tidspunkt hver måned.

Anmeld

30. juni 2011

Filippa & Liva

uha, det kan være rigtig svært at beregne ÆL når din menstruation er meget uregelmæssig ... det bedste ville jo være hvis du og manden havde sex ca. hveranden dag, på den måde er I sikre på at ramme ÆL.

Anmeld

30. juni 2011

Mutti2B

Rockertand skriver:

Nej, din ægløsning falder altid ca. 14 dage FØR menstruationen, det vil sige, at hvis din cyklus er 34 dage, så har du ægløsning på (ca.) 20. dagen, og hvis du har en cyklus på 28 dage, så har du ægløsning på (ca.) 14. dagen. 

Hvis din cyklus ikke har samme længde hver måned, så falder ægløsning heller ikke på samme tidspunkt hver måned.

Det er forskelligt fra person til person hvornår deres ægløsning falder. En go hovedregel er som du skriver 14 dage før mens, men den kan sagtens ligge før eller efter de 14 dage. Min er altid 16 eller 17 dage før mens og min cyklus er på ca 27 - 29 dage.

Anmeld

30. juni 2011

Anonym trådstarter

Nej, det er netop os derfor det er så svært at regne ud hvornår jeg har ÆL... Men tak for dit svar, så blev jeg det klogere..

Anmeld

30. juni 2011

Rockertand

Mutti2B skriver:

Det er forskelligt fra person til person hvornår deres ægløsning falder. En go hovedregel er som du skriver 14 dage før mens, men den kan sagtens ligge før eller efter de 14 dage. Min er altid 16 eller 17 dage før mens og min cyklus er på ca 27 - 29 dage.

Korrekt - men det er lidt svært at beskrive alle af-arter af det normale, hvis modtager er lidt grøn på området (vi skal jo alle starte et sted, så simplificering er vist den bedste fremgangsmåde, så kan nuancerne komme senere).

Anmeld

30. juni 2011

Nettemor

jeg har ikke testet det da vi ikke er igang med pb men en herinde har fortalt at du kan 'se' om du har ægløsning ved at dit udflåd bliver slimet.  har selv lagt mærke til at mit bliver det cirka midt i min cyklus men jeg kan ikke sige det med sikkerhed. men ellers kan man jo købe ægløsnings test..

held og lykke med PB

Anmeld

30. juni 2011

Mutti2B

Rockertand skriver:

Korrekt - men det er lidt svært at beskrive alle af-arter af det normale, hvis modtager er lidt grøn på området (vi skal jo alle starte et sted, så simplificering er vist den bedste fremgangsmåde, så kan nuancerne komme senere).

Anmeld

30. juni 2011

Anonym trådstarter

BigBabyWish skriver:

uha, det kan være rigtig svært at beregne ÆL når din menstruation er meget uregelmæssig ... det bedste ville jo være hvis du og manden havde sex ca. hveranden dag, på den måde er I sikre på at ramme ÆL.

Vi arbejder ihærdigt på det, dog kan det være svært da manden er tømrer og arbejder på sjælland for tiden og derfor kun er hjemme weekenden over.

Anmeld

30. juni 2011

Filippa & Liva

Anonym skriver:

Vi arbejder ihærdigt på det, dog kan det være svært da manden er tømrer og arbejder på sjælland for tiden og derfor kun er hjemme weekenden over.

Nå for søren, jamen så kan jeg godt se det kan være svært at være sammen oftere ...

Håber I får ramt ÆL tidspunktet og at der kommer en dejlig lille spire ud af det !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.