Fra vandafgang til fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2011

Clisolka

kitty skriver:

Til alle Jer der har fået "taget vandet" på FG:

Hvor længe gik der fra du fik taget vandet til du havde født? Og skulle du blive på sygehuset, eller blev du sendt hjem?

Tilføjelse: Hvor mange cm. åben var du, og havde du veer på pågældende tidspunkt?

En nysgerrig Kitty

Jeg skulle sættes i gang 4 dage før termin, men fik taget vandet med det samme. Da de tog vandet var jeg ca 3-4 cm åben. Jeg blev indlagt med det samme, da jeg ikke måtte tage hjem (jeg havde 2 timers transport)

Ca. en halv time efter de havde taget vandet begyndte jeg at få veer. Efter 13 timers veer endte jeg med et akut kejsersnit, da den unge frøken havde sat sig fast i mit bækken 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2011

TinaPina

Skulle lige til at lave samme indlæg

Jeg skal nemlig sættes igang i morgen (41+2), og de forventer at tage vandet. Jeg har maks 1/2 cm livmoderhals tilbage og er næsten 2 fingre åben. Men jeg ved faktisk ikke om de sender mig hjem eller hvordan. Jeg fik løsnet hinder i går hvilket desværre kun har givet slemme plukkeveer og en slimprop der kommer i klumper

Rigtig mange gange held og lykke med din fødsel

Anmeld

30. juni 2011

2babygirls

kitty skriver:

39 timer veer? Oh no det lyder hårdt. Det kan jeg vist slet ikke nå, inden min tid på Fg. Heldigvis

De startede stille ud, men det var hårdt at kroppen ikke havde ro.
Men har lykkeligt glemt det igen.

Anmeld

30. juni 2011

Chewy

kitty skriver:

Hvor længe gik der fra du fik taget vandet til du havde født? Og skulle du blive på sygehuset, eller blev du sendt hjem?

Tilføjelse: Hvor mange cm. åben var du, og havde du veer på pågældende tidspunkt?

En nysgerrig Kitty

Jeg var 5 cm åben da jeg fik taget vandet og 1 time efter vandafgang var jeg klar til at føde. Da jeg så var begyndt at presse, fandt de ud af, at der stod en spændt hindeblære derinde fuld af vand, som de måtte prikke hul på, så ved mig gik det faktisk af to omgange. Alt i alt fra første vandafgang til han var ude, gik der små 6 timer

Held og lykke med det når du kommer så langt 

Anmeld

30. juni 2011

Lotus86

Ihh altså, troede da lige dit vand var gået... Men spændende at se om du får mere gavn af den hindeløsning, er der optakt til noget indtil videre?

Anmeld

30. juni 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
kitty skriver:

En nysgerrig Kitty

stik pillen blev lagt op torsdag kl 19.15
kl 02.30 begyndte veerne at nive
kl 08.00 tog jeg på svangergangen hvor de konstaterede jeg var 3-4cm åben, efter de havde haft mig på CTG skanner. blev sendt på fødegangen efterfølgende.
fik taget vandet kl 9.40 blev på fødegangen til jeg fødte kl 16.28

Anmeld

30. juni 2011

Thalia

1. gang blev vandet taget og jeg fødte en del timer senere. Jeg var i fødsel, men det gik langsomt fordi han var stjernekigger.

2. gang gik vandet hjemme, vi var på sygehuset en halv time senere hvor veerne var regelmæssige og jeg var 3-4 cm åben. sebastian blev født 2½ time efter vandet gik.

3. gang gik jeg i fødsel da jeg var 36+5, jeg kom på sygehuset med plukveer som lige skulle stoppes med en sprøjte, i stedet fk jeg den første aktive ve da jeg trådte ind i forhallen, vandet gik oppe på fødegangen ca 15 minutter senere. Vandafgang blev efterfulgt af ca 20 minutters konstant ve, hvor jeg gik fra slet ikke åben til pressetrang, og så blev Victor født. I alt tog 3. fødsel ca 40 minutter.

Anmeld

30. juni 2011

AnneBJ

Jeg blev sat i gang kl. 9.45 onsdag morgen med en stikpille.

Kl. 16.30 var jeg stadig næsten lukket, var max 1 finger åben, og det kunne lade sig gøre at løsne hinder og lægge en ny pille.

Kl. 23 fik jeg regelmæssige veer.

Kl. 2 ankom jeg til fødegangen

Kl. 4.31 var jeg 7 cm åben, og fik taget vandet

Kl. 7.42 er Felix født!

Anmeld

30. juni 2011

chael

kitty skriver:

En nysgerrig Kitty

Med min datter gik der 1 1/2 time. Kan ikke huske nøjagtige tidspunkter, det er ved at være et par år siden. Men jeg fik min første spæde ve kl. 7 om morgenen og kl. 13 er hun født. Så 6 timer.

Med min søn blev jeg sat igang. Så de tog vandet på mig 10.35. Og kl. 14 er han født. Så 3 1/2 time. Men min fødsel startede jo først ved vandafgang med min søn.

Det gjorde den ikke med min datter, de startede med veer.

Jeg er spændt på hvordan denne fødsel kommer til at forløbe

*Camilla 27+1

Anmeld

30. juni 2011

Mka

Hej.

Jeg blev indlagt onsdag med veer kl 21 3-4 cm åben, torsdag kl 10 fik jeg taget vandet 5 cm åben, kl 22.29 fik jeg AKS, fordi jeg ikke kunne åbne mig de sidst 2-3 cm.

Det er meget forskellgt hvor hurtigt det går. Hvis du er 4 cm åben når de tager vandet, så tror jeg de beholder dig der inde .

Pøj pøj.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.