Til jer der fik kejsersnit som 2.gangs gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2011

Jyden

Jeg har fået pks 3 gange. De to sidste gange har jeg haft børn, der var så små, at de også krævede løft. Begge gange har min mand ikke holdt de 14 dages barsel alm, men fået lavet sin arbejdsplan om i 6 -7 uger efter kejsersnittet, så han kunne møde sent nok til at tage de andre børn med om morgen og aflevere i dp/børnehave og tage så tidligt hjem, at han har hentet dem også. Alt i alt var jeg så alene med den lille fra day one, men var ikke alene med de størrer børn de første 6-7 uger. Tror han arbejde 9 - 15 så børnene havde heller ikke urimeligt lange dage i pasning.

Det fungerede super! Jeg havde jo så heller ikke stress på i forhold til at gøre de andre klar, aflevere og hente, for det gjorde han jo

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2011

MoarViborg

Både min første og anden fødsel endte i AKS, og der er præcis 18 mdr imellem pigerne! Godt nok kunne den store pige godt selv gå, men en pige på 1 1/2 år kræver alligevel en del løft, og må indrømme at jeg ikke var så påpasselig med ikke at løfte for meget! De første par dage tænkte jeg selvfølgelig over det, men så blev det hurtigt hverdag, og da jeg ikke havde så mange smerter ved selve arret, ja så bar jeg vist nok en del rundt på hende!

Det skal lige siges at jeg havde en del efterveer ved anden fødsel, om det delvist kan skyldes at jeg ikke fulgte retningslinjerne mht. løft, ved jeg så ikke!

Anmeld

30. juni 2011

moars

signe. skriver:

Hej piger

Jeg står i den situation at jeg nok skal have et PKS med min nummer 2 her i sep, fik også kejsersnit med den 1 i april sidste år, hvor det dog var akut.

Vi har jo sønikke, der er 18 mdr når den lille ankommer, og på det tidspunkt kan han stadig ikke gå eller noget, da han er født ekstremt for tidligt, og derfor er en del bagefter motorisk. Det vil jo sige at han stadig skal løftes på, og så kommer spørgsmålet..

Hvad gjorde I? Jer som fik kejsersnit, og havde en bette purk derhjemme som stadig krævede løft osv..? Kæresten har jo barsel i 14 dage, men det jo vist noget med ro i 3 mdr? og det vil jeg jo sådan set aldrig kunne overholde... skal jo også løfte den bette ny baby..

hej...har lige fået aks for 2.gang...her har jeg også haft løftet vores datter på 2 1/2 samt andre ting forsigtigt nogle få gange da der var gået en lille uges tid. Det er gået ok.

De anbefaler at man kun løfter det som spædbarnet vejer de første to måneder. Det har dog ikke rigtig kunnet lade sig give sig her desværre.

Som sådan skal der vist rigtig rigtig meget til at kejsersnittet springer op men der er risiko for at der danner sig brok og f.eks. blodansamlinger derinde ved overbelastning. Men da jeg blev indlagt igen med infektion i såret forklarede de, at der skal rigtig meget til (jeg måtte jo gå bekendelse og forklare at jeg havde løftet vores store pige..men det havde altså intet med dette at gøre sagde de)

...Men hvad meget er ...er jo forskelligt fra person til person...og de har jo selvfølgelig lavet anbefalingerne af flere årsager.

pøj pøj

Anmeld

30. juni 2011

Hvem?

signe. skriver:

det er nemlig også det jeg tænker... så din  kæreste var ikke mere hjemme end de 14 dage, og du fik ikk andet hjælp som sådan? for så kan det jo også sagtens lade sig gøre her...

Nej, han havde kun de 14 dage og jeg løftede alm. allerede efter en uge

Anmeld

30. juni 2011

saxa

Jeg har også fået to kejsersnit - godt nok begge akutte. Vil sige at det anden gang ikke er så slemt som første gang, for der kender man til det!

Her slappede jeg også meget mere af første gang end jeg gjorde anden gang. Efter det sidste har jeg løftet, kørt bil, gjort rent osv i det omfang min krop tillod det. Men vil sige at smerterne var værst de første par dage (men var også oppe at gå rundt osv umiddelbart efter bedøvelsen var ovre her anden gang) Havde dog sindssyg mange efterveer her anden gang - og det var nok dem og ikke arret der bremsede mig mest

Anmeld

30. juni 2011

signe.

SanneBoe skriver:

Nej, han havde kun de 14 dage og jeg løftede alm. allerede efter en uge

okay, så kan det jo godt lade sig gøre Havde faktisk regnet med at skrive en pb til dig, men gik ud fra du nok reagerede hvis jeg oprettede en tråd om emnet

Anmeld

30. juni 2011

signe.

saxi skriver:

Jeg har også fået to kejsersnit - godt nok begge akutte. Vil sige at det anden gang ikke er så slemt som første gang, for der kender man til det!

Her slappede jeg også meget mere af første gang end jeg gjorde anden gang. Efter det sidste har jeg løftet, kørt bil, gjort rent osv i det omfang min krop tillod det. Men vil sige at smerterne var værst de første par dage (men var også oppe at gå rundt osv umiddelbart efter bedøvelsen var ovre her anden gang) Havde dog sindssyg mange efterveer her anden gang - og det var nok dem og ikke arret der bremsede mig mest

okay.. Jeg fik kejsersnit om fredagen, og kunne næsten først gå normalt om onsdagen.. Men tror også det hang meget sammen med at jeg samtidig stadig var alvorligt syg, så der var selve min krop nok ikke helbredt helt endnu.. dejligt med positive svar om at man godt kan lave lidt, og især det med at løfte de små pus, og den lidt større man har derhjemme..

Anmeld

30. juni 2011

signe.

moars skriver:

hej...har lige fået aks for 2.gang...her har jeg også haft løftet vores datter på 2 1/2 samt andre ting forsigtigt nogle få gange da der var gået en lille uges tid. Det er gået ok.

De anbefaler at man kun løfter det som spædbarnet vejer de første to måneder. Det har dog ikke rigtig kunnet lade sig give sig her desværre.

Som sådan skal der vist rigtig rigtig meget til at kejsersnittet springer op men der er risiko for at der danner sig brok og f.eks. blodansamlinger derinde ved overbelastning. Men da jeg blev indlagt igen med infektion i såret forklarede de, at der skal rigtig meget til (jeg måtte jo gå bekendelse og forklare at jeg havde løftet vores store pige..men det havde altså intet med dette at gøre sagde de)

...Men hvad meget er ...er jo forskelligt fra person til person...og de har jo selvfølgelig lavet anbefalingerne af flere årsager.

pøj pøj

lige præcis... herhjemme er der jo også kun mig til at løfte den store når kærestens barsel er ovre.. jeg må jo så selvfølgelig bare gøre det så "gelente" som muligt, og uden at overanstrenge mig som du siger...

Anmeld

30. juni 2011

signe.

MoarViborg skriver:

Både min første og anden fødsel endte i AKS, og der er præcis 18 mdr imellem pigerne! Godt nok kunne den store pige godt selv gå, men en pige på 1 1/2 år kræver alligevel en del løft, og må indrømme at jeg ikke var så påpasselig med ikke at løfte for meget! De første par dage tænkte jeg selvfølgelig over det, men så blev det hurtigt hverdag, og da jeg ikke havde så mange smerter ved selve arret, ja så bar jeg vist nok en del rundt på hende!

Det skal lige siges at jeg havde en del efterveer ved anden fødsel, om det delvist kan skyldes at jeg ikke fulgte retningslinjerne mht. løft, ved jeg så ikke!

tak for svar... jeg tror også lidt selv at det er de første dage der kan være hårde, fordi man jo der er øm efter operationen... kan jeg nemlig godt huske fra mit første kejsersnit.. der gik der 5 dage før jeg bare kunne gå almindeligt.. menn der var jeg også stadig rigtig syg, så det var nok også mere min krop i almindelighed end lige såret der bremsede mig en del..

Anmeld

30. juni 2011

signe.

Jyden skriver:

Jeg har fået pks 3 gange. De to sidste gange har jeg haft børn, der var så små, at de også krævede løft. Begge gange har min mand ikke holdt de 14 dages barsel alm, men fået lavet sin arbejdsplan om i 6 -7 uger efter kejsersnittet, så han kunne møde sent nok til at tage de andre børn med om morgen og aflevere i dp/børnehave og tage så tidligt hjem, at han har hentet dem også. Alt i alt var jeg så alene med den lille fra day one, men var ikke alene med de størrer børn de første 6-7 uger. Tror han arbejde 9 - 15 så børnene havde heller ikke urimeligt lange dage i pasning.

Det fungerede super! Jeg havde jo så heller ikke stress på i forhold til at gøre de andre klar, aflevere og hente, for det gjorde han jo

det var bare super at det kunne lade sig gøre herhjemme skal den store ikke i dp, men være herhjemme sammen med os under den lilles barsel, da han er ekstremt for tidlig født og ikke er lar til dp/andre børn hver dag foreløbig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.