Wow! Så bliver man så bare smidt ud?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2011

MarieLouise

Det træder i kraft pr. 01.09.11 og jeg fik også først beskeden for en uges tid siden. Er 29+4 og har termin 10.09.11.

Blev også helt paf, men jordemoderen forsikrede mig om at man ikke vil blive "smidt ud" hvis man var usikker og følte at man havde brug for lidt ekstra tid..

Nogle førstegangs fødende vil gerne hjem lige efter fødslen, så de er sikkert glade nok for den nye lov, men os andre der godt lige kunne bruge en dag eller to til at være på patienthotellet og vænne sig til den nye titel er nok lidt mere skeptiske..

Føler fuldt ud med dig da min situation er præcis den samme..

Tak til den nye spareplan!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2011

4kløver

Jeg er blevet tilbudt at blive og han bliver min nr 5 og det er på ouh. Men jeg skal hjem. Er en af dem der får stress af at være på sygehuset.

Anmeld

29. juni 2011

ZamanogDania

Jeg fødte ambulant gik hjem efter 3 timer. Gad simpelhen ikke være på fødgangen(hader hospital)
Men jeg fik at vide man kunne overnatte hvis jeg havde brug for det. Så tror ikke de smider dig bare ud hvis du føler dig usikker

Anmeld

29. juni 2011

Anne85

Der er jo økonomi i alt... og for at være helt ærlig så var det da godt nok spild af penge da vi efter første fødsel var indlagt to døgn på patient hotellet - min fødsel var uden problemer, amningen kørte med det samme, min søn havde det fint og jeg havde det fint - så vi boede nærmest bare på hotel - brugte ikke personalet til noget. Så for at være helt ærlig kunne de penge godt have været brugt på noget mere vigtigt i sundhedsvæsenet

Da jeg fødte anden gang gik det så stærkt at min datter var lidt medtaget efterfølgende. Jeg fødte kort efter midnat og vi blev til kl 9 næste morgen - her syntes jeg til gengæld det var rart at vi ikke bare kom hjem med det samme.

Så jeg synes det er helt ok at de vurderer fra patient til patient - og jeg er helt sikker på at hvis du er usikekr, utryg, er skidt tilpas, amningen driller osv osv osv så sender de dig ikke bare hjem

Anmeld

29. juni 2011

Anette&Sophia

LeneKE skriver:

Ej okay lidt dramatisk overskrift, men alligevel... Var til jordemoder i dag (er 15+6) og så fortæller hun så at man som førstegangs fødende nar jeg skal føde, bliver sendt hjem samme dag..

Så sad jeg der og fik  tårer i øjnene - det skræmmer mig rigtig meget... Jeg ved godt at man selvfølgelig ikke bare bliver skippet ud hvis der er nogle problemer, men alligevel...

Min mor var heldigvis med, fordi min kæreste ikke kunne tage fri i dag, og jordemoderen sagde så også til hende da hun kunne se at jeg fik våde øjne, at det jo selvføglelig er vigtigt at de kan være der for os når vi kommer så hurtigt hjem.

Pyh blev bare lige sådan lidt over det - jeg har overhovedet ikke været nervøs for at føde og skulle klare et lille barn, men lige pludselig føler man sig slet ikke klar...

Lene

Har også hørt en lille fugl synge om at man bliver sendt hjem indenfor 24 timer, hvis alt er som det skal være. - men hørte så også bagefter at det var mest ved andengangs fødende. - det undre mig også rigtig meget at man som første gangs fødende kan "risikere" at blive smidt hjem efter 24 timer. det chokker mig faktisk også rimelig meget. - det virker også sådan lidt: "smut så med dig, vi har også andre ting at give os til".

Anmeld

29. juni 2011

MinNoah

Har lige været til eksamen idag - i blandt andet den nye fødeplan for Region Syddanmark

Og ja jeg (og andet fagpersonale) har da også sine bekymringer om hvordan det skal gå.. (jeg arbejder selv på en barselsklinik).

Jeg tror I det lange løb ikke at der vil blive sparet ret meget ved denne ordning (at 1.gangs fødende med ukomplicerede fødsler sendes hjem efter 24 timer). Jeg tror desværre mange bliver genindlagt fx med dehydrering eller gulsot....

Og mange amninger vil gå tabt... TROR jeg... Ærgeligt Men vi må bare vente og se hvordan det går.

Anmeld

29. juni 2011

mortilnoahogmelina

Altså vi fik da 1 overnatning og vi fik da os tilbudt flere hvis vi ønskede .
Men alt gik fint efter den 1 dag , så der tog vi hjem .
Jeg har aldrig hørt man bliver sendt hjem sammen dag når man er første gangs fødende .

Hvor skal du føde ?

Anmeld

29. juni 2011

twinny

Det er kun hvis du kun hvis du er klar til at komme hjemme...

Jeg håber på at komme hurtigt hjem, bare tanken om jeg skal ligge på hospital længe...  Og jeg kommer nok til at ligge der i 10 til 14 dage...

Anmeld

30. juni 2011

Fenja09

Jeg var på hospitalet igår og der fortalte lægen mig, at når jeg er førstegangs fødende skal jeg min. være på barselsgangen i 1 døgn. Vi har fået tilbudt (ligesom alle andre førstegangs) at komme på patienthotel i op til 3 dage. Det kan man dog ikke selv visitere sig til, da man skal være fuldt ud selvhjulpet og er man ikke det bliver man på barselsgangen.

/Fenja

Anmeld

30. juni 2011

marloutti

Vi havde hørt at vi måtte blive i op til 5 dage.

På 4. dagen havde jeg total dårlige nerver, for den lille havde kraftig gulsot og spiste ikke rigtig godt; hvordan skulle det dog gå derhjemme?

Men de grinte af mig, på en sød måde, og sagde at selvfølgelig smider de os ikke hjem. Alt skal være tip top før man tager afsted.

På 6. dagen bad vi selv om at komme hjem, der var der godt styr på maden og gulsoten aftagende...

Så jeg tror ikke, man skal bekymre sig så meget, selvom det da godtnok er skrækkeligt at de kan vedtage sådan noget vanvittigt noget!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.