Wow! Så bliver man så bare smidt ud?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.922 visninger
22 svar
0 synes godt om
29. juni 2011

LeneKE

Ej okay lidt dramatisk overskrift, men alligevel... Var til jordemoder i dag (er 15+6) og så fortæller hun så at man som førstegangs fødende nar jeg skal føde, bliver sendt hjem samme dag..

Så sad jeg der og fik  tårer i øjnene - det skræmmer mig rigtig meget... Jeg ved godt at man selvfølgelig ikke bare bliver skippet ud hvis der er nogle problemer, men alligevel...

Min mor var heldigvis med, fordi min kæreste ikke kunne tage fri i dag, og jordemoderen sagde så også til hende da hun kunne se at jeg fik våde øjne, at det jo selvføglelig er vigtigt at de kan være der for os når vi kommer så hurtigt hjem.

Pyh blev bare lige sådan lidt over det - jeg har overhovedet ikke været nervøs for at føde og skulle klare et lille barn, men lige pludselig føler man sig slet ikke klar...

Lene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2011

miinimeal

hvis du er usikker eller gerne vil have hjælp de første dage er jeg sikker på du gerne må få lov til at blive der en dag, de sender dig ikke hjem og du så er usikker eller utryk

Anmeld

29. juni 2011

TbCp

Kan godt forstå du har det sådan... Hvor skal du føde? Kan se du er fra Fyn... hvis du skal føde i Odense kan du vel få en dag eller to på barselshotellet???

Anmeld

29. juni 2011

Stjernestoev

LeneKE skriver:

Ej okay lidt dramatisk overskrift, men alligevel... Var til jordemoder i dag (er 15+6) og så fortæller hun så at man som førstegangs fødende nar jeg skal føde, bliver sendt hjem samme dag..

Så sad jeg der og fik  tårer i øjnene - det skræmmer mig rigtig meget... Jeg ved godt at man selvfølgelig ikke bare bliver skippet ud hvis der er nogle problemer, men alligevel...

Min mor var heldigvis med, fordi min kæreste ikke kunne tage fri i dag, og jordemoderen sagde så også til hende da hun kunne se at jeg fik våde øjne, at det jo selvføglelig er vigtigt at de kan være der for os når vi kommer så hurtigt hjem.

Pyh blev bare lige sådan lidt over det - jeg har overhovedet ikke været nervøs for at føde og skulle klare et lille barn, men lige pludselig føler man sig slet ikke klar...

Lene

Troede man var der fra 1-7 dage, alt efter ens eget behov
Kan du ikke prøve at snakke med hospitalet? Du skal vel hjælpes i gang med at amme..

Anmeld

29. juni 2011

nellemann24

LeneKE skriver:

Lene

du bliver kun sendt hjem hvis din fødsle gik rigtig godt og at barne amme indfor 4 timer..

og de har også et tilbud om at man kan komme over på hotel.. i 1 til 2 dage..

Anmeld

29. juni 2011

A.

Det er noget fis det der de sender kun hjem hvis i selv føler jer klar så bare rolig du. Bliver ikke bare smidt hjem

Anmeld

29. juni 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

WOW... er glad for jeg ikke bor i dit område...

her i Roskilde kan vi være der i op til 5 dage efter fødsel... de vurderer individuelt netop fordi nogen gerne vil hurtigt hjem og andre har lige brug for et par dage...

ved ikke om I har valgt at føde ambulant? for det er netop at man kommer hjem med det samme få timer efter fødsel... medmindre der er sket noget self...

Anmeld

29. juni 2011

Lone Jakobsen

jeg var selv vældigt i chok da jeg læste at man i Herning bliver sendt hjem efter få timer

men da jeg fødte kl. 2.22 fik vi sørme lov til at blive til kl. 10

ja det virker meget overvældende, men trøst dig med at de ikke smider dig ud hvis du ikke er tryg i din rolle. de hjælper dig med amningen, viser dig hvordan du skifter og evt. bader... og du kan altid ringe hvis der er noget når du kommer hjem.

Anmeld

29. juni 2011

foto på lærred

LeneKE skriver:

Lene

Som anden gangsfødende er det mellem 3-6 timer. (hvis alt går efter bogen vel og mærke) jeg troede, de var lidt mere "large" med første gangsfødende. Jeg synes jeg læser mange steder at første gangsfødende har lov til at overnatte, men måske er det forskelligt fra sted til sted. Håber du får en god og nem fødsel. 

Anmeld

29. juni 2011

Den lykkelige

Ej det lyder altså mærkeligt.. alle jeg kender har fået lov at blive til de følte sig klar.. vi var der to dage og sagde selv vi ville hjem.. men på intet tidspunkt pressede de på..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.