AD.. se det her hvis du har lyst til jordbær..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2011

Isabella_mor

Dinna88 skriver:

Det er et virkelig godt spørgsmål. Jeg tror næsten det er umuligt, medmindre man kender nogle der kender nogle der kender nogle.. Som man virkelig stoler på?

så skal man helst købe fra en gårdbutik eller plukke selv. så er man da sikker på at der ikke kommer afføring DIREKTE på bærret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2011

Dinna88

isabellamor skriver:

så skal man helst købe fra en gårdbutik eller plukke selv. så er man da sikker på at der ikke kommer afføring DIREKTE på bærret.

Ja. De er også som regl de bedste

Anmeld

29. juni 2011

BinaMor

Dinna88 skriver:

"så mange mennesker" - det handler jo bare om, at et hvert individ skal tænke sig om. det kræver 10 sekunder at afspritte sine hænder, og ja, det forventer jeg at de gør, fordi de skal!

Nej, alle gør nok ikke, men når man arbejder med mad, så burde man sgu. Jeg gør det når jeg kan komme til det, og jeg har ikke med mad at gøre. Du ville nok blive overrasket over hvor mange der har sprit i håndtasken.

Jeg synes ikke det skal tages med et gran salt - det kan sgu slå mennesker ihjel.

100%enig.

men det stadig var ikke en realitet at det ser sådan ud så man skal tage sine forholdsregler. ved jordbær og ved alt andet mad.

Anmeld

29. juni 2011

Dinna88

BinaMor skriver:

100%enig.

men det stadig var ikke en realitet at det ser sådan ud så man skal tage sine forholdsregler. ved jordbær og ved alt andet mad.

Helt sikkert! Derfor skyller jeg alt - gerne flere gange. 

Anmeld

29. juni 2011

Lone Jakobsen

bliver helt glad for at jeg lige har været ude og plukke jordbær selv

Anmeld

29. juni 2011

Bondepigen

Jamen det ER da klamt at tænke på, men landmanden smider jo flere tons lort ud på sine marker, ovenpå alle de ting han dyrker... Så vokser det så godt...

Anmeld

29. juni 2011

MinNoah

Jep mega klamt...

Men igen, som én skriver, der er mange der kun lí kort skyller fingrene i koldt vand efter toiletbesøg - og så videre.. Og tror I ikke der på Mac D, pizzaria og andre restaurenter er tjenere/kokke der ikke vasker hænderne grundigt nok?! Det forekommer alle steder..

Jeg er selv sygeplejerske, og er meget bevidst om håndhygiejne på mit arbejde - arbejder med for tidlig fødte børn hvor selv en lille infektion kan være livsfarlig..

Men jeg må da indrømme at jeg herhjemme sagtens kan finde på at spise en kiks fx. men fingrene mens jeg er i haven - og her vasker jeg ikke hænder først.. Selvom jeg kan ha rørt ved græs fx (og hvem ved hvilke bakterier der findes på græs)

Synes man ska passe på med at være FOR forsigtig., Selvfølgelig skal man ikke spise lort og spise ting der direkte kan være farlige - men ja skyl grøntsager osv. grundigt - ohg så overlever vi nok allesammen

Anmeld

29. juni 2011

Mi

Føj

Anmeld

29. juni 2011

Isabella_mor

MinNoah skriver:

Jep mega klamt...

Men igen, som én skriver, der er mange der kun lí kort skyller fingrene i koldt vand efter toiletbesøg - og så videre.. Og tror I ikke der på Mac D, pizzaria og andre restaurenter er tjenere/kokke der ikke vasker hænderne grundigt nok?! Det forekommer alle steder..

Jeg er selv sygeplejerske, og er meget bevidst om håndhygiejne på mit arbejde - arbejder med for tidlig fødte børn hvor selv en lille infektion kan være livsfarlig..

Men jeg må da indrømme at jeg herhjemme sagtens kan finde på at spise en kiks fx. men fingrene mens jeg er i haven - og her vasker jeg ikke hænder først.. Selvom jeg kan ha rørt ved græs fx (og hvem ved hvilke bakterier der findes på græs)

Synes man ska passe på med at være FOR forsigtig., Selvfølgelig skal man ikke spise lort og spise ting der direkte kan være farlige - men ja skyl grøntsager osv. grundigt - ohg så overlever vi nok allesammen

det er jo også noget andet at spise kiks med beskidte fingre, men at give andre en kiks med de finger du ved hvor du har haft nede i jord osv.. uden at de er blevet gjort ordenlig rene.. det der med at påføre sine bakterier til andre,

og det med ligesom når man laver mad til sig selv, så gør det jo ikke noget at man stikker skeen til at smage maden til med ned i maden flere gange. men når man laver mad til andre, at man gør det på en anden måde så den ske man har suttet på ikke kommer i kontakt med det mad der er i gryden så andre skal få ens bakterier hvis det er man evt har nogle der gør en syge eller andet..

Anmeld

3. juli 2011

fif

isabellamor skriver:

pluk for guds skyld dine egne jordbær.. føj siger jeg bare..

LORTEBÆR

Ihh hvor læækkert!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.