Kit skriver:
Jeg fik løsnet hinder ved sidste JM-besøg 39+5 fredag om eftermiddagen, men først om aftenen fik jeg kraftige plukkeveer. Dagen efter, lørdag, havde jeg menstruationsagtige smerter og plukkeveer regelmæssigt. Et brusebad satte det hele i stå, men en gåtur med hunden satte det i gang igen. Et par pinex og jeg sov om natten med undtagelse af et enkelt tidspunkt, hvor jeg havde en kraftig plukkeve. Jeg havde været i kontakt med fødegangen, men de mente ikke det var noget og foreslog pinex.
Om søndagen 40+0 havde jeg kraftige mens-smerter og kragtige plukkeveer, men fødegangen havde sagt, at jeg ikke var i tvivl når jeg havde "rigtige" veer, da jeg skulle ned og bide i gulvtæppet!
, så jeg snerrede lidt af kæresten, da han ville tage tid - for det gjorde ikke ondt nok - Dow! Men vi gik ud og spillede bold med naboerne og på vejen hjem måtte jeg holde pause flere gange - hørte en hvisken om, at "Jeg tror hun har veer" - men jeg var jo ikke nede og bide i gulvtæppet!
Efter meget oertalelse fra kæresten ringede jeg til fødegangen og jeg kom op til tjek - der var helt sikkert gang i et eller andet. Men veerne skulle gerne blive mere regelmæssige, så jeg fik lavement og blev sendt på stroppetur rundt på hospitalet. Da jeg kom tilbage var jeg 4 cm åben og vandet gik iflg. journalen under undersøgelsen. 4½ time senere var vores pige født. Jeg fik vestorm
Det blev vist en længere forklaring, men kort hindeløsning 39+5 fødsel uge 40+20 minutter
(hun er født kl 00.20 40+1)
God fødsel - det er en fantastisk oplevelse!!!
Men der er da håb for mig endnu hvis det godt kan 'lade sig gøre' at der først sker noget efter noget tid, jeg håber det er tilfældet her