Jeg fik løsnet hinder ved sidste JM-besøg 39+5 fredag om eftermiddagen, men først om aftenen fik jeg kraftige plukkeveer. Dagen efter, lørdag, havde jeg menstruationsagtige smerter og plukkeveer regelmæssigt. Et brusebad satte det hele i stå, men en gåtur med hunden satte det i gang igen. Et par pinex og jeg sov om natten med undtagelse af et enkelt tidspunkt, hvor jeg havde en kraftig plukkeve. Jeg havde været i kontakt med fødegangen, men de mente ikke det var noget og foreslog pinex.
Om søndagen 40+0 havde jeg kraftige mens-smerter og kragtige plukkeveer, men fødegangen havde sagt, at jeg ikke var i tvivl når jeg havde "rigtige" veer, da jeg skulle ned og bide i gulvtæppet!
, så jeg snerrede lidt af kæresten, da han ville tage tid - for det gjorde ikke ondt nok - Dow! Men vi gik ud og spillede bold med naboerne og på vejen hjem måtte jeg holde pause flere gange - hørte en hvisken om, at "Jeg tror hun har veer" - men jeg var jo ikke nede og bide i gulvtæppet!
Efter meget oertalelse fra kæresten ringede jeg til fødegangen og jeg kom op til tjek - der var helt sikkert gang i et eller andet. Men veerne skulle gerne blive mere regelmæssige, så jeg fik lavement og blev sendt på stroppetur rundt på hospitalet. Da jeg kom tilbage var jeg 4 cm åben og vandet gik iflg. journalen under undersøgelsen. 4½ time senere var vores pige født. Jeg fik vestorm
Det blev vist en længere forklaring, men kort hindeløsning 39+5 fødsel uge 40+20 minutter
(hun er født kl 00.20 40+1)
God fødsel - det er en fantastisk oplevelse!!!
Anmeld