Hvor længe sover børn til formiddag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2011

twinboys

Amandas-mor skriver:

Ja, som overskriften lyder, så ville jeg bare gerne høre hvor gamle jeres børn var før de holdt op med at sove til formiddag og så kun sov til middag?

Kram

kommer helt an på hvornår de står op om morgenen.. Jeg har et dagplejebarn på 9mdr. der ikke sover til formiddag og så har jeg et barn på 1år som først lige nu er stoppet med at sove til formiddag... De sover max til kl. 9.00 her så kommer barnet kl. 7 så sover barnet ca. 2 timer og kommer det kl. 8.00¨så er det 1 time... Ja hvis de ikke selv vågner før...

Og så sover de alt mellem 1½time til 4 timer til middag fra kl. 12.00

Majbritt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2011

Mor Til Oktober Børn

Amandas-mor skriver:

Ja, som overskriften lyder, så ville jeg bare gerne høre hvor gamle jeres børn var før de holdt op med at sove til formiddag og så kun sov til middag?

Kram

Altså Mille skal helst sove 2 timer efter hun er vågnet  og så igen lidt over middag ..  og hun er næsten 9 mdr . Hun tager gerne 1-2 timer både formiddag og eftermiddag ..

Anmeld

29. juni 2011

Tona

Mor til Frederic skriver:

tja...

Han har altid været nem og folk siger at vi ikke aner hvordan det er at have barn...

Men lagde også fra land af med at sige at han skulle have en ordenlig rytme og rutine fra start af. Så det har da givet en del knas med familien, fordi vi holder så hårdt på hans rutiner og rytme hvad angår at sove. Da vi altid planlægger ud fra ham og hans behov for søvn.

Frederic har altid sovet til middag, det er fysisk umulig for ham at undvære... Så vi har endnu ikke oplevet at det at ting kan være mere spændende end hans middagslur.

Det lyder meget som Amanda-stil

Hun er 6 mdr. og bliver puttet mellem kl. 19 og 20 om aftenen. Så sover hun indtil kl. ca. 7.30 næste morgen. Hun sover så til formiddag en times tid i gennemsnit. Lidt over middag sover hun så 1-2 timer og snupper en lille morfar på en halv times tid inden spisetid.

Grunden til at jeg startede tråden var at nu er Amanda over længere tid ligesom begyndt at udfase sin formiddagslur. Ikke ville sove den eller evt sove ganske kort kun. Derfor undrede jeg mig over om hun simpelthen ikke havde brug for den mere, fordi jeg jo syntes at det er tidligt at holde med at sove formiddagslur. De dage hvor hun ikke har fået sovet formiddag sover hun markant bedre til middag og længere tid...men hvis hun ikke får sovet til formiddag så sover hun jo ikke de 16 timer i døgnet som man siger de skal i hendes alder. Heller ikke selv om hun sover så godt om natten uden at vågne

Anmeld

30. juni 2011

Mor til Frederic og Freya

Tina&Martin skriver:

Ja det får vi også tit at vide, så tør jo næsten ikke at blive gravid igen.
Hun er heldigvis meget glad for formiddagsluren, hvorimod eftermiddagsluren er mindre vigtigt hvis der sker noget sjovt i familien eller ude et andet sted. Men ellers er vi også altid hjemme til hendes sovetider.

den samme tanke har vi herhjemme også...

For et modsat barn ville være; 0 rytme - sover minus igennem - skidt ved tand frembrud og vacciner - konstant syg mm. Ved godt at det er meget sort/hvidt, men alligevel skræmmer tanken da alle siger at ikke 2 børn er ens...

Vi har altid holdt på at han skulle have en lille formiddags lur, så han fik en ordenlig middagslur. Da det er den han skal fungere på længst mulig.

Det er dejlig at høste frugterne af det arbejde man lagde helt fra start. Så her er ingen hysteriske udbrud, han sover få min efter han er puttet i seng og i barnevogn bliver han også puttet og så sover han. Ingen ballade overhovedet...

Anmeld

30. juni 2011

Mor til Frederic og Freya

Amandas-mor skriver:

Det lyder meget som Amanda-stil

Hun er 6 mdr. og bliver puttet mellem kl. 19 og 20 om aftenen. Så sover hun indtil kl. ca. 7.30 næste morgen. Hun sover så til formiddag en times tid i gennemsnit. Lidt over middag sover hun så 1-2 timer og snupper en lille morfar på en halv times tid inden spisetid.

Grunden til at jeg startede tråden var at nu er Amanda over længere tid ligesom begyndt at udfase sin formiddagslur. Ikke ville sove den eller evt sove ganske kort kun. Derfor undrede jeg mig over om hun simpelthen ikke havde brug for den mere, fordi jeg jo syntes at det er tidligt at holde med at sove formiddagslur. De dage hvor hun ikke har fået sovet formiddag sover hun markant bedre til middag og længere tid...men hvis hun ikke får sovet til formiddag så sover hun jo ikke de 16 timer i døgnet som man siger de skal i hendes alder. Heller ikke selv om hun sover så godt om natten uden at vågne

hvor gammel er hun?

Tror ikke du skal hænge dig for meget i  de 16 timer, da det er statistisk udregning - så der vil være nogen der sover mindre - 'normalt' og meget...

Det er helt op til det enkelte barn.

Vi har en fætter der er 2 mdr yngre end vores, han har aldrig haft en rytme eller rutine. Sjælendt han sov til formiddag, ca 1½ time til middag og en morfar om eftermiddagen. Selv den dag idag kommer han i seng ved 20-21 tiden, hvor de er nød til at ligge ved siden af ham for at få ham til at sove. Middagslur er noget der her været on/off siden han omkring 2 år.

Frederic bliver 3 år her den 3 sep og han sover 15-17 timer i døgnet og det er meget for en på hans alder.

Anmeld

30. juni 2011

NinaNymannMadsen

da asta var et år begyndte vi at tage formiddagsluren fra hende og 2 mdr senere røg eftermiddagsluren også. og nu sover hun kun til middag og hun er 2 år nu.

Anmeld

30. juni 2011

LinLin

Jeg tror david var 13 mdr - måske 14...

Anmeld

30. juni 2011

2babygirls

Mor til Frederic skriver:

den samme tanke har vi herhjemme også...

For et modsat barn ville være; 0 rytme - sover minus igennem - skidt ved tand frembrud og vacciner - konstant syg mm. Ved godt at det er meget sort/hvidt, men alligevel skræmmer tanken da alle siger at ikke 2 børn er ens...

Vi har altid holdt på at han skulle have en lille formiddags lur, så han fik en ordenlig middagslur. Da det er den han skal fungere på længst mulig.

Det er dejlig at høste frugterne af det arbejde man lagde helt fra start. Så her er ingen hysteriske udbrud, han sover få min efter han er puttet i seng og i barnevogn bliver han også puttet og så sover han. Ingen ballade overhovedet...

Lige præcis... Vi har dælme været SÅ heldige med hende, men håber da næste baby følger trop

Vi har haft nogle små udbrud når hun skulle sove, bl.a da vi fik vores barnevogn retur bare en ny en, den lugtede ikke som hende, så hun ville på INGEN måde sove i den. Men heldigvis vil hun gerne nu. Men hun kaster sig også bare om på siden og sover. Stort set altid. Der er også dage hvor hun er en træt piv og så orker hun intet.

Anmeld

30. juni 2011

Brams

Amandas-mor skriver:

Kram

Lærke er 20 mdr. og sover stadig formiddag nede i DP - dog talte vi om i går, at det måske var ved at være tid til at hun skulle droppe den.

Hjemme har hun ikke sovet om formiddagen, siden hun var ca. 16 mdr.

Anmeld

30. juni 2011

gruener

Liam vågner kl 6 om morgenen, når hans far står op. Så sover han i dagplejen fra 7.45 - 9.00. Han sover igen fra ca. 11.30 - 14 og igen fra 16 -17. Han kommer i seng ca. 19-19.30 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.