Amandas-mor skriver:
Det lyder meget som Amanda-stil 
Hun er 6 mdr. og bliver puttet mellem kl. 19 og 20 om aftenen. Så sover hun indtil kl. ca. 7.30 næste morgen. Hun sover så til formiddag en times tid i gennemsnit. Lidt over middag sover hun så 1-2 timer og snupper en lille morfar på en halv times tid inden spisetid.
Grunden til at jeg startede tråden var at nu er Amanda over længere tid ligesom begyndt at udfase sin formiddagslur. Ikke ville sove den eller evt sove ganske kort kun. Derfor undrede jeg mig over om hun simpelthen ikke havde brug for den mere, fordi jeg jo syntes at det er tidligt at holde med at sove formiddagslur. De dage hvor hun ikke har fået sovet formiddag sover hun markant bedre til middag og længere tid...men hvis hun ikke får sovet til formiddag så sover hun jo ikke de 16 timer i døgnet som man siger de skal i hendes alder. Heller ikke selv om hun sover så godt om natten uden at vågne
hvor gammel er hun?
Tror ikke du skal hænge dig for meget i de 16 timer, da det er statistisk udregning - så der vil være nogen der sover mindre - 'normalt' og meget...
Det er helt op til det enkelte barn.
Vi har en fætter der er 2 mdr yngre end vores, han har aldrig haft en rytme eller rutine. Sjælendt han sov til formiddag, ca 1½ time til middag og en morfar om eftermiddagen. Selv den dag idag kommer han i seng ved 20-21 tiden, hvor de er nød til at ligge ved siden af ham for at få ham til at sove. Middagslur er noget der her været on/off siden han omkring 2 år.
Frederic bliver 3 år her den 3 sep og han sover 15-17 timer i døgnet og det er meget for en på hans alder.
Anmeld