Hvor længe sover børn til formiddag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.683 visninger
23 svar
0 synes godt om
29. juni 2011

Tona

Ja, som overskriften lyder, så ville jeg bare gerne høre hvor gamle jeres børn var før de holdt op med at sove til formiddag og så kun sov til middag?

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2011

Mor til Frederic og Freya

Amandas-mor skriver:

Ja, som overskriften lyder, så ville jeg bare gerne høre hvor gamle jeres børn var før de holdt op med at sove til formiddag og så kun sov til middag?

Kram

Frederic stopped med formiddags luren da han var næsten 9 mdr..

Anmeld

29. juni 2011

2babygirls

Mor til Frederic skriver:

Frederic stopped med formiddags luren da han var næsten 9 mdr..

Uha, de var tidligt!!!!!
Tror slet ikke min mus kan undvære den endnu. Den varer alt mellem 1 time og 3

Anmeld

29. juni 2011

serinasmor

serina stoppede med det da hun var blevet et år og ikke længere faldt i søvn på vej over til dp

Anmeld

29. juni 2011

Tina&Martin skriver:

Uha, de var tidligt!!!!!
Tror slet ikke min mus kan undvære den endnu. Den varer alt mellem 1 time og 3

Da han var 8 mdr fik han lov at sove max 45 min til formiddag (dp og hjemme) - 3 timer til middag i dp (3½-4 hjemme) og gerne en morfar på max 30 min inden aftensmad...

Han started i dp da han var 8 mdr og havde sat 1 hel mdr af til indkøring, så started først på arbejde da han var 9 mdr.

Den rytme havde han stort set fra han var lille, dog var han formiddags og eftermiddags lur meget længere da han var mindre. Men altid haft 3 faste lure gennem dagen. 

Kom i seng kl 19.30 senest og blev vækket næste morgen kl 7-7.30, uden at have været vågen om natten.

Det kører han stadig den dag idag... Dog ingen formiddag eller morfar lure. Men sover stadig 2 timer i dp og 2½-3½ time herhjemme. I senge kl 19 senest og bliver vækket næste morgen kl 7 igen.

Anmeld

29. juni 2011

Mille83

Nicoline sover ikke i dagplejeren, men herhjemme sover hun halvanden time til middag, hun er 13 mdr 

Anmeld

29. juni 2011

2babygirls

Da han var 8 mdr fik han lov at sove max 45 min til formiddag (dp og hjemme) - 3 timer til middag i dp (3½-4 hjemme) og gerne en morfar på max 30 min inden aftensmad...

Han started i dp da han var 8 mdr og havde sat 1 hel mdr af til indkøring, så started først på arbejde da han var 9 mdr.

Den rytme havde han stort set fra han var lille, dog var han formiddags og eftermiddags lur meget længere da han var mindre. Men altid haft 3 faste lure gennem dagen. 

Kom i seng kl 19.30 senest og blev vækket næste morgen kl 7-7.30, uden at have været vågen om natten.

Det kører han stadig den dag idag... Dog ingen formiddag eller morfar lure. Men sover stadig 2 timer i dp og 2½-3½ time herhjemme. I senge kl 19 senest og bliver vækket næste morgen kl 7 igen.

Hold da op, han er god opdraget.
Madeleine skal stadig have to lure, og det er sjældent hun skal have 3.
Er vi ude vil hun ikke sove til eftermiddag fordi det er for spændende.
Men hun blir også puttet senest 19.30 og så vågner hun mellem 6.30-7

Anmeld

29. juni 2011

Mor Til Julie<3

Amandas-mor skriver:

Kram

Altså min datter på lidt over 20 måneder ... Sover stadig nogen gange til formiddag ... Da hun nogen gange vågner meget tidligt om morgen ...

Anmeld

29. juni 2011

Tina&Martin skriver:

Hold da op, han er god opdraget.
Madeleine skal stadig have to lure, og det er sjældent hun skal have 3.
Er vi ude vil hun ikke sove til eftermiddag fordi det er for spændende.
Men hun blir også puttet senest 19.30 og så vågner hun mellem 6.30-7

tja...

Han har altid været nem og folk siger at vi ikke aner hvordan det er at have barn...

Men lagde også fra land af med at sige at han skulle have en ordenlig rytme og rutine fra start af. Så det har da givet en del knas med familien, fordi vi holder så hårdt på hans rutiner og rytme hvad angår at sove. Da vi altid planlægger ud fra ham og hans behov for søvn.

Frederic har altid sovet til middag, det er fysisk umulig for ham at undvære... Så vi har endnu ikke oplevet at det at ting kan være mere spændende end hans middagslur.

Anmeld

29. juni 2011

2babygirls

tja...

Han har altid været nem og folk siger at vi ikke aner hvordan det er at have barn...

Men lagde også fra land af med at sige at han skulle have en ordenlig rytme og rutine fra start af. Så det har da givet en del knas med familien, fordi vi holder så hårdt på hans rutiner og rytme hvad angår at sove. Da vi altid planlægger ud fra ham og hans behov for søvn.

Frederic har altid sovet til middag, det er fysisk umulig for ham at undvære... Så vi har endnu ikke oplevet at det at ting kan være mere spændende end hans middagslur.

Ja det får vi også tit at vide, så tør jo næsten ikke at blive gravid igen.
Hun er heldigvis meget glad for formiddagsluren, hvorimod eftermiddagsluren er mindre vigtigt hvis der sker noget sjovt i familien eller ude et andet sted. Men ellers er vi også altid hjemme til hendes sovetider.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.