gravid20 skriver:
Er helt vildt rundt på gulvet af nervøsitet for imorgen.. Jeg er 13+1 og skal til skanning (NF) imorgen .. der er bare SÅ mange bekymringer ..... ! men den største er nok, hvad hvis jeg har fået en MA... Eller at barnet lider af DS eller mangler et ben eller noget andet ! så den bette da jeg var 10+0 og der var det hele som det skulle være.. er bare SÅ bange for at det lille hjerte ikke slår, eller at livmoderen er helt tom .. oveni det sal jeg se x'en for første gang siden han forlod mig og den bette, og han har så siden fundet sig en yngre model (har stadig rigtig mange føelser for ham)
hvad skal jeg dog gøre for at dulme denne nervøsitet ?? neglene er bidt ned, alle de bøger jeg har er læst, og kan simpelthen ikke finde en film der fjerner nerverne nok ..
puha, det ikke nemt at være gravid .. alt for mange bekymringer .. 
Du er ikke alene 

Jeg er virkelig ked af det med din x, men det andet skal du ikke stresse over!
Prøv at se her dette ganske ynkelige emne, jeg oprettede i tidernes morgen før min NF:
https://www.baby.dk/debat/96805pi1/spontan-abort/kan-ikke-klare-det-her-stress.aspx
Jeg var SÅ nervøs! Jeg var panisk angst for, at de ville sige, at babyen var død. Jeg synes mine symptomer forsvandt mere og mere, og jeg var virkelig ved at bryde helt sammen af dårlige nerver. Om morgenen inden NF kastede jeg op flere gange og havde dårlig mave, fordi jeg var så bange, og jeg kunne slet ikke tænke, koncentrere mig eller noget som helst.
Og ved du hvad? Nu er jeg 26+, har en sprællende prinsesse i maven, og alt viste sig at være i den skønneste orden! Jeg har ingen råd til, hvordan du stresser ned, for jeg formåede ikke selv at gøre det, men jeg følte også bagefter, at det var total spild af energi med al den angst, for alt var jo som det skulle være.