Frøken J. skriver:
Jeg har et par gange haft spurgt jer om nogle lændesmerter, men har hele tiden "lagt det fra mig igen", fordi jeg har haft perioder, hvor det er gået væk.
Men jeg begynder altså at bekymre mig nu.
Det jeg har problemer med er slemme lændesmerter som nærmest "låser mig", så jeg ikke kan gå ordentligt, men er nødt til at vralte rundt pga. smerterne.
Grunden til jeg ikke har gjort noget evd det er, at de dage hvor jeg bare sidder hjem herhjemme og slapper af, så er der ikke meget at mærke.
Men så snart jeg er bare lidt i gang, så kommer de stensikkert.
I dag har jeg ikke lavet andet end fylde 5 små flyttekasser (tog 10 minutter), og så gik jeg op for enden af vejen for at gå min kæreste i møde. Men det var nok til, at smerterne er vendt tilbage. Og i dag føler jeg endda det gør ondt i mit underliv nærmest. Altså muskulaturen inde bag.
Hvad skal jeg gøre ved det? Er det mulig bækkenløsning eller hvad? Eller er det abre tilfældigt? Kan det godt være dét, når jeg ikke får ondt de dage jeg bare slapper af?
Jeg lover jeg nok snart skal holde op med at spørge ind til det, men jeg tror jo hver gang det er ingenting, men det går jo snart ikke længere. Måske er jeg i benægtelse..
Hmm... Altså jeg havde bækkenløsning og det gjorde ikke ondt under knæene; har jeg altså aldrig nogensinde hørt om før...
Mit blev ret slemt til sidst, for jeg blev beordret af lægen( ikke min egen, han var syg i en længere periode) til at fortsætte mit hårde fysiske arbejde... Det resulterede jo i at jeg ikke kunne gå, når jeg kom hjem om eftermiddagen...
Da min egen læge kom tilbage, blev jeg sygemeldt med det samme og han blev temmelig gal over hvordan jeg var blevet behandlet(længere historie)... Men selvom jeg kom hjem og gå, blev det bare ikke rigtig bedre, for belastningen på bækkenet havde nok allerede været for voldsom...
I dag, 10 uger efter fødsel, er de fleste smerter heldigvis væk. Men hvis jeg bliver for træt eller står for længe op, så kommer de igen. Og tit når jeg vender mig i sengen, giver det et ordentligt smæld i bækkenet. Avs...
Så uanset hvor svært du har ved at holde dig i ro, så gør det for guds skyld... Du kan jo altid komme i gang igen efter fødslen og gøre som du vil... Og ellers skulle svømning under graviditet være super godt... Det belaster jo ikke rigtig noget og så er det god motion...
Håber for dig, det ikke er bækkenløsning... Men hvis det er, så tænk på din krop, og at den også skal fungere efterfølgende...
Kram