KAN det være begyndende bækkenløsning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2011

marloutti

Frøken J. skriver:

Jeg har et par gange haft spurgt jer om nogle lændesmerter, men har hele tiden "lagt det fra mig igen", fordi jeg har haft perioder, hvor det er gået væk.

Men jeg begynder altså at bekymre mig nu.

Det jeg har problemer med er slemme lændesmerter som nærmest "låser mig", så jeg ikke kan gå ordentligt, men er nødt til at vralte rundt pga. smerterne.

Grunden til jeg ikke har gjort noget evd det er, at de dage hvor jeg bare sidder hjem herhjemme og slapper af, så er der ikke meget at mærke.

Men så snart jeg er bare lidt i gang, så kommer de stensikkert.

I dag har jeg ikke lavet andet end fylde 5 små flyttekasser (tog 10 minutter), og så gik jeg op for enden af vejen for at gå min kæreste i møde. Men det var nok til, at smerterne er vendt tilbage. Og i dag føler jeg endda det gør ondt i mit underliv nærmest. Altså muskulaturen inde bag.

Hvad skal jeg gøre ved det? Er det mulig bækkenløsning eller hvad? Eller er det abre tilfældigt? Kan det godt være dét, når jeg ikke får ondt de dage jeg bare slapper af?

Jeg lover jeg nok snart skal holde op med at spørge ind til det, men jeg tror jo hver gang det er ingenting, men det går jo snart ikke længere. Måske er jeg i benægtelse.. 

Hmm... Altså jeg havde bækkenløsning og det gjorde ikke ondt under knæene; har jeg altså aldrig nogensinde hørt om før...

Mit blev ret slemt til sidst, for jeg blev beordret af lægen( ikke min egen, han var syg i en længere periode) til at fortsætte mit hårde fysiske arbejde... Det resulterede jo i at jeg ikke kunne gå, når jeg kom hjem om eftermiddagen... Da min egen læge kom tilbage, blev jeg sygemeldt med det samme og han blev temmelig gal over hvordan jeg var blevet behandlet(længere historie)... Men selvom jeg kom hjem og gå, blev det bare ikke rigtig bedre, for belastningen på bækkenet havde nok allerede været for voldsom...

I dag, 10 uger efter fødsel, er de fleste smerter heldigvis væk. Men hvis jeg bliver for træt eller står for længe op, så kommer de igen. Og tit når jeg vender mig i sengen, giver det et ordentligt smæld i bækkenet. Avs...

Så uanset hvor svært du har ved at holde dig i ro, så gør det for guds skyld... Du kan jo altid komme i gang igen efter fødslen og gøre som du vil... Og ellers skulle svømning under graviditet være super godt... Det belaster jo ikke rigtig noget og så er det god motion...

Håber for dig, det ikke er bækkenløsning... Men hvis det er, så tænk på din krop, og at den også skal fungere efterfølgende...

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2011

Mira0911

marloutti skriver:

Hmm... Altså jeg havde bækkenløsning og det gjorde ikke ondt under knæene; har jeg altså aldrig nogensinde hørt om før...

Mit blev ret slemt til sidst, for jeg blev beordret af lægen( ikke min egen, han var syg i en længere periode) til at fortsætte mit hårde fysiske arbejde... Det resulterede jo i at jeg ikke kunne gå, når jeg kom hjem om eftermiddagen... Da min egen læge kom tilbage, blev jeg sygemeldt med det samme og han blev temmelig gal over hvordan jeg var blevet behandlet(længere historie)... Men selvom jeg kom hjem og gå, blev det bare ikke rigtig bedre, for belastningen på bækkenet havde nok allerede været for voldsom...

I dag, 10 uger efter fødsel, er de fleste smerter heldigvis væk. Men hvis jeg bliver for træt eller står for længe op, så kommer de igen. Og tit når jeg vender mig i sengen, giver det et ordentligt smæld i bækkenet. Avs...

Så uanset hvor svært du har ved at holde dig i ro, så gør det for guds skyld... Du kan jo altid komme i gang igen efter fødslen og gøre som du vil... Og ellers skulle svømning under graviditet være super godt... Det belaster jo ikke rigtig noget og så er det god motion...

Håber for dig, det ikke er bækkenløsning... Men hvis det er, så tænk på din krop, og at den også skal fungere efterfølgende...

Kram

Vi kan hurtige blive enige om at læger altid siger noget forskelligt... Jeg må jo stole på hvad min læge siger... 

Anmeld

29. juni 2011

marloutti

Mira0911 skriver:

Vi kan hurtige blive enige om at læger altid siger noget forskelligt... Jeg må jo stole på hvad min læge siger... 

Ja, selvfølgelig... Du kan jo ikke gøre andet... Og hvis man samler ti læger, vil de sige ti forskellige ting... Sådan er det bare... Helt vildt super træls... 

Bare husk at lytte til og være opmærksom på din krop... Og ikke tage let på smerterne, hvis de bliver værre, men ikke går "i knæene". Det kan jo være slem bækkenløsning alligevel..

Kram

Anmeld

29. juni 2011

Mira0911

marloutti skriver:

Ja, selvfølgelig... Du kan jo ikke gøre andet... Og hvis man samler ti læger, vil de sige ti forskellige ting... Sådan er det bare... Helt vildt super træls... 

Bare husk at lytte til og være opmærksom på din krop... Og ikke tage let på smerterne, hvis de bliver værre, men ikke går "i knæene". Det kan jo være slem bækkenløsning alligevel..

Kram

Ja lige præcis.... 

Du kan tro jeg lytter meget til min krop... Det eneste jeg laver herhjemme er faktisk mad... Ellers sidder og ligger jeg bare på sofaen og  i sengen... Og sommetider kan jeg dog liste med på en lille gå tur... Glæder mig til det er over... 

Anmeld

29. juni 2011

marloutti

Mira0911 skriver:

Ja lige præcis.... 

Du kan tro jeg lytter meget til min krop... Det eneste jeg laver herhjemme er faktisk mad... Ellers sidder og ligger jeg bare på sofaen og  i sengen... Og sommetider kan jeg dog liste med på en lille gå tur... Glæder mig til det er over... 

Ja, det forstår jeg godt... Tiden føles også bare laaang, når man ikke rigtig kan noget... Jeg så serier på dvd i stribevis...

Anmeld

29. juni 2011

Mira0911

marloutti skriver:

Ja, det forstår jeg godt... Tiden føles også bare laaang, når man ikke rigtig kan noget... Jeg så serier på dvd i stribevis...

Ja tiden er dælmer lang.. Og når alligevel har haft skidt hele vejen igennem graviditeten indtil videre, gør det det heller ikke bedre... 

Jeg ligger tit bare og små sover....

Anmeld

29. juni 2011

marloutti

Mira0911 skriver:

Ja tiden er dælmer lang.. Og når alligevel har haft skidt hele vejen igennem graviditeten indtil videre, gør det det heller ikke bedre... 

Jeg ligger tit bare og små sover....

Ja, for pokker du har ikke haft det nemt... Har jo fulgt lidt med på sidelinjen Jeg ønsker dig al mulig god vind og bedring... Og håber, tiden flyver afsted..

Anmeld

29. juni 2011

Mira0911

marloutti skriver:

Ja, for pokker du har ikke haft det nemt... Har jo fulgt lidt med på sidelinjen Jeg ønsker dig al mulig god vind og bedring... Og håber, tiden flyver afsted..

Det har og er en led graviditet denne gang... Ih på Mandag 11 uger tilbage... 

Tusind tak skal du have.... 

Anmeld

29. juni 2011

Bondepigen

Mira0911 skriver:

Vi kan hurtigt blive enige om læger siger altid noget forskelligt... 

Min læge sagde at så længe smerterne ikke går ned under knæene, var hun ikke bekymret... Vil da også sige at det er blevet bedre, fordi jeg holder mig så meget i ro som jeg gør...  Må jo stole på det hun siger... 

Ja men vær nu opmærksom på din krop... Jeg har en fornemmelse af at jordemødrene er lidt klogere på det der end lægerne... Osse selv om det er en kvindelig. Har selv en kvindelig læge...

Men læger er jo uddannet inden for hver deres felt, hvor jordemødrene helt sikkert ved noget om BL...

Anmeld

29. juni 2011

Bondepigen

Tusind tak for så fyldestgørende et svar!! Det er mit første barn, ja. Og jeg håber jo, at det "bare" er iskiasnerven, jeg kan simpelthen ikke forholde mig til at holde mig i ro. Ikke fordi jeg er fitnessfreak, men jeg har brug for at cykle en tur eller gå til træning en gang imellem for at holde gang i kroppen, så håber virkelig ikke det er bækkenløsning!

Jeg prøver at ringe til lægen i morgen i første omgang og høre, og så skal jeg til jordemoder her d. 13, så der må jeg også lige høre hvad hun siger!

Jamen det var så lidt.

Mener at cykel ture ikke er det værste du kan gøre, for man skal osse helst holdE sig i gang... Men gå ture, løbeture og hård træning skal du nok passe på med... Og så skal man nok heller ikke cykle som en gal... Men få det undersøgt, så du har en chance for at undgå det bliver for slemt, hvis det et BL OG så du stadig kan få LOV til at holde dig igang...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.