Frøken J. skriver:
Jeg har et par gange haft spurgt jer om nogle lændesmerter, men har hele tiden "lagt det fra mig igen", fordi jeg har haft perioder, hvor det er gået væk.
Men jeg begynder altså at bekymre mig nu.
Det jeg har problemer med er slemme lændesmerter som nærmest "låser mig", så jeg ikke kan gå ordentligt, men er nødt til at vralte rundt pga. smerterne.
Grunden til jeg ikke har gjort noget evd det er, at de dage hvor jeg bare sidder hjem herhjemme og slapper af, så er der ikke meget at mærke.
Men så snart jeg er bare lidt i gang, så kommer de stensikkert.
I dag har jeg ikke lavet andet end fylde 5 små flyttekasser (tog 10 minutter), og så gik jeg op for enden af vejen for at gå min kæreste i møde. Men det var nok til, at smerterne er vendt tilbage. Og i dag føler jeg endda det gør ondt i mit underliv nærmest. Altså muskulaturen inde bag.
Hvad skal jeg gøre ved det? Er det mulig bækkenløsning eller hvad? Eller er det abre tilfældigt? Kan det godt være dét, når jeg ikke får ondt de dage jeg bare slapper af?
Jeg lover jeg nok snart skal holde op med at spørge ind til det, men jeg tror jo hver gang det er ingenting, men det går jo snart ikke længere. Måske er jeg i benægtelse..
Det kan godt lyde som bækkenløsning ja, især din beskrivelse af, at du vralter og låser.
Så til lægen med dig..han kan ved nogle simple øvelser, som du skal udføre på briksen vurdere om du har det, og så skal du ellers se at få fundet en fysioterapeut. Har din læge ikke styr på de tests man udfører, så skær hårdt igennem og bed om en henvisning til fys.
Og du SKAL tage det alvorligt lov mig det, for ellers kan du få skader for livet i dit bækken..og tro mig..det er overhovedet ikke sjovt at være invalideret som 50 årig, bare fordi man ikke passer på sig under graviditeten og bagefter 
Skriv evt til mig...er der noget jeg ved noget om..så er det netop bækkenløsning..forebyggelse, aflastning, afspænding, træning, før-efter fødsel osv osv.

Kærligst
Sussie