Frøken J. skriver:
Det går nogen gange længere ned end knæene..
Men må du så slet ikke lave noget? Altså hvad med at cykle en tur eller gå en god tur osv?
Jeg har en slem bækkenløsning og de smerter sidder ikke under knæene for mit vedkommende i hvert fald. (se evt mit svar til mira0911), men det gør smerterne fra iskiasnerven.
Er det dit 1. barn? Jeg havde Iskiasnerven så voldsomt i klemme med den første, at jeg ikke KUNNE gå i 14 dage, men fik af vide af lægen, at når det er iskias, så SKAL man røre sig, og gerne ud og gå et man overhovedet orker. Hvor i mod, hvis det er BL, så skal man osse røre sig, MEN passe på!
Denne gang har jeg en slem BL, havde osse BL sidst, men det var meget sent og slet ikke så slemt som nu. Denne gang mærkede jg til mit bækken allerede i 8. uge eller deromk. Men det var "først" i uge 19'det blev voldsomt slemt. Der havde jeg gået med det for længe.
Jordemoderen siger, at det ikke er umuligt at blive gravid igen uden at få slem bækkenløsning, hvis bare man tager det i tide... I form af en eller anden behandling. Jeg får øre akupunktur hos hende, som gør det udholdeligt i forhold til alternativet, som ville være ikke at kunne gå eller noget... Hun kender en som havde slem bækkenløsning ligesom jeg i hendes sidste graviditet, men i denne danser hun zumba, fordi hun har fået taget dt i opløbet denne gang.
Jeg vil anbefale dig at tage en snak med jordemoderen og vise hende præcis hvor det gør ondt, og se hvad hun siger til det... Det er vigtigt at finde ud af om det er det ene eller det andet, da det man selv skal gøre er meget forskelligt, om det nu er det ene eller det andet... Det kan være svært for en selv at vide, hvad der er hvad, hvis man ikke har prøvet begge dele... Da smerterne, når de beskrives, kan minde utrolig meget om hinanden....
Men det dummeste du kan gøre, er at ignorere det. Det gjorde jeg for længe, og det fik konsekvenser! Så lad være med det, og god bedring!