Middagsluren - er det ikke for tidligt at skippe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2008

Stumpen

lonemus skriver:

Okay - hvor gammel er hun ?

Stefanie har længe sovet samlet 12 timer i dægnet. Nu sover hun 11 timer.
Er det okay for denne alder??

Jeg syntes bare det er for tidligt, men når hun selv siger til, jamen så må hun da vel være klar..eller hvad!?!?

Lone

Mathilde er knap 2½ år.. Jeg er ikke sikker på at vi dropper middagsluren, men overvejer det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2008

lonemus

Nå, en lille opdate fra i går

Vi har nu rykket Stefanie's lur til kl. 14 ( i stedet for kl 12 ), hvor vi vækker hende efter 1 time. Vi spiser så aftensmad en time før, så hun ikke er for træt under maden - for så spiser hun bare ingenting!
I nat har hun simpelthen bare sovet så godt. Normalt sover hun kun 10 timer til natten, meget uroligt. I nat har hun sovet 12 timer, kun været vågen 1gang for at finde sutten. Her til morgen var hun simpelthen så frisk og udhvilet - og da vi kom i vuggestuen, havde hun slet ikke tid til at holde mig i hånden, men gik bare direkte hen til en pædagog og begyndte at snakke og lege.

Jeg talte så med pædagogen om det, hun sagde de havde børn på kun 2 år som ikke sov til middag længere, så det var en meget normalt udvikling - og tidspunktet passer åbenbart bare vores datter nu
Gad vide hvor længe der går, før hun slet ikke sover til middag så?!?!? Hun KAN godt undvære den helt, men ikke dagligt! - et par måneder måske??

Lone - som slet ikke kan forstå hvor stor hendes lille datter er blevet

Anmeld

26. december 2008

...

Nej synes jeg ikke.

Hvis hun ikek har brug for det mere, så er det sådan.

Claudia stoppede da hun var omkring de 2 år.

Anmeld

14. januar 2009

Katjaro

lonemus skriver:

Min datter er nu 2½ år.
Hun vil ikke sove til middag længere - er det ikke lidt for tidlgt??

Lone

Nej det synes jeg ikke

Men min datter skippede også middagsluren i vuggestuen da hun var omkring 2 år.

Hjemme havde vi ikke kunne få hende til at sove middagslur fra hun var omkring 1,5 år.

Så nej - jeg synes ikke det er tidligt. Men jeg er udmærket klar over at min datter nok er undtagelsen snarere end reglen.

Hilsen katja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.