Middagsluren - er det ikke for tidligt at skippe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.514 visninger
13 svar
0 synes godt om
8. december 2008

lonemus

Min datter er nu 2½ år.
Hun vil ikke sove til middag længere - er det ikke lidt for tidlgt??

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2008

Stumpen

Hvis hun ikke har behov for den vil jeg sige nej.. Vi står lidt i samme situation.. Mathilde sover til middag, men holder sig så vågen til 20-21 om aftenen, men i weekenden fik hun ingen middagssøvn af forskellige årsager og sov mellem 19 og 20 og det finder jeg bedre, da hun så får sig en længere nattesøvn..
Anja..

Anmeld

8. december 2008

twinboys

lonemus skriver:

Min datter er nu 2½ år.

Lone

Børn de bebejder alle de indtryk de har fået i løbet af dagen og man siger når børn er fyldt 3 år ja så er der nogle der kan unvære middagsluren... Mine drenge var 4år før de skibbede den...

Majbritt

Anmeld

8. december 2008

lonemus

Stumpen skriver:

Hvis hun ikke har behov for den vil jeg sige nej.. Vi står lidt i samme situation.. Mathilde sover til middag, men holder sig så vågen til 20-21 om aftenen, men i weekenden fik hun ingen middagssøvn af forskellige årsager og sov mellem 19 og 20 og det finder jeg bedre, da hun så får sig en længere nattesøvn..
Anja..

Okay - hvor gammel er hun ?

Stefanie har længe sovet samlet 12 timer i dægnet. Nu sover hun 11 timer.
Er det okay for denne alder??

Jeg syntes bare det er for tidligt, men når hun selv siger til, jamen så må hun da vel være klar..eller hvad!?!?

Lone

Anmeld

8. december 2008

fam.4xc

Caroline var først klar til at skippe den her i sommers som lige netop 3 årige...

Men er det ik nemt at læse på hende om det er tid til det??
Hvis hun ik er træt, ked og umulig uden sin lur er det vel fair nok at skippe den, men hverken hun eller jer er tjent med at skippe den hvis hele eftermiddagen skal gå med en træt og ulykkelig pige

Kh Camilla

Anmeld

8. december 2008

lonemus

fam.4xc skriver:

Caroline var først klar til at skippe den her i sommers som lige netop 3 årige...

Men er det ik nemt at læse på hende om det er tid til det??
Hvis hun ik er træt, ked og umulig uden sin lur er det vel fair nok at skippe den, men hverken hun eller jer er tjent med at skippe den hvis hele eftermiddagen skal gå med en træt og ulykkelig pige

Kh Camilla

Jeg syntes det er svært at finde ud af....men det er egentlig først omkring aftensmaden hun er rigtig træt....så hun må vel være klar til at skippe den så!!

Jeg har nu lige lagt hende ind igen, for at prøve og se om hun ikke lige kan slappe af 1 times tid, men nu må vi se..hun står her nok lige om lidt igen

Lone

Anmeld

8. december 2008

twinboys

lonemus skriver:

Jeg syntes det er svært at finde ud af....men det er egentlig først omkring aftensmaden hun er rigtig træt....så hun må vel være klar til at skippe den så!!

Jeg har nu lige lagt hende ind igen, for at prøve og se om hun ikke lige kan slappe af 1 times tid, men nu må vi se..hun står her nok lige om lidt igen

Lone

se lige det indlæg jeg har sat på... Væk ham efter en time...

Majbritt

Anmeld

8. december 2008

fam.4xc

lonemus skriver:

Lone

her gør vi det at vi spiser kl 17 for så er der børnetime og nogen dage et bad inden sengetid kl 18.30.

I starten synes min mand vi spiste vildt tidligt, men nu er det bare blevet en vane....

Anmeld

8. december 2008

fam.4xc

lonemus skriver:

Min datter er nu 2½ år.

Lone

det kan også være hun kan nøjes med at ha luren et par dage om ugen... man kan helt klart mærke på Caroline når det er fredag og hun har været i BH alle 5 dage og ik sovet til middag - der er hun mega træt når hun blir hentet kl 15 og der skal ik meget til at vælte hendes verden om fredagen... ved at der er nogen af børnene derover der kun sover man, onsdag og fredag eller tirsdag og torsdag.... Vi har en aftale med pædagogerne derovre om at de snakker med hende og lurer om hun er helt færdig og så tager de den derfra.
Og hvis der er dage vi skal nok efter BH eller hun har haft en dårlig nat siger jeg det til dem og så tager hun gerne en lille lur derover...

Anmeld

8. december 2008

lonemus

fam.4xc skriver:

her gør vi det at vi spiser kl 17 for så er der børnetime og nogen dage et bad inden sengetid kl 18.30.

I starten synes min mand vi spiste vildt tidligt, men nu er det bare blevet en vane....

Det er også lidt den måde vi har talt om at køre det på.

Men jeg lagde hende ind nu her kl 14 - og hun er ikke kommet ud.
Men jeg vil så vække hende kl 15 - for hvis hun sover helt til kl 16-17, jamen så kan jeg ikke få hende i seng iaften.
Så det må være måden vi skal til at kører det på nu.....og så kommer hun i seng kl 19. Så passer timerne igen

Ja, det kan godt tænkes hun kan undvære luren nogle dage - vi skal f.eks. i tivoli, hvor hun da sikkert ikke har brug for luren. Men så kommer hun bare i seng kl 18:30.

Lone - som syntes det her nye lur noget er kommer fra den ene dag til den anden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.