Nyfødte... :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2011

linemus

Mine piger kom vha. pks to uger før termin, og de var 50 og 51 cm og hhv. 3120 og 3440 g, så det var jo meget normale størrelser børn. De passede næsten ikke str.50, men kom hurtigt i 56.

Enig i det med natdragter! Det er bare nemmest

Det er altså nemmere at købe den rigtige størrelse, når de er føst Selvom det er sjovt at købe på forhånd...

- Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2011

twinny

linemus skriver:

Mine piger kom vha. pks to uger før termin, og de var 50 og 51 cm og hhv. 3120 og 3440 g, så det var jo meget normale størrelser børn. De passede næsten ikke str.50, men kom hurtigt i 56.

Enig i det med natdragter! Det er bare nemmest

Det er altså nemmere at købe den rigtige størrelse, når de er føst Selvom det er sjovt at købe på forhånd...

- Line

okay tak...

Anmeld

25. juni 2011

miinimeal

Baby-støv skriver:

Jaah det kan jeg godt se....

Vi har også fået en del i str. 50.... Så det håber jeg bestemt de kan passe lidt...

min kunne ihvertfald i lang tid,(;

Anmeld

27. juni 2011

Vial

De fleste tvillingegravide går i spontan fødsel i uge 36. Jeg fulgte den statistik og fødte 36+3.

Viola var lille. 44 cm og 2454 gram. Alvin lidt større 50 cm og 2700 gram.

Alvin brugte str. 50, som han svømmede lidt i. Mit yndlingstøj var bodyer og bukser.

Jeg vidste fra lidt over midten af graviditeten, at Viola var lille, så købte en body og en bluse i str. 44. Det var dejligt, at give hende noget på, som hun passede. Så virkede hun større. Ellers gik det helt fint med str. 50. Børnene ligger jo bare stille, så det gør ikke noget, at tøjet ikke passer i størrelsen.

Mit råd er at købe str. 50. Er pigerne så små, så kan du evt. netshoppe lidt i mindre størrelser og få det hjem med posten.

Bare lad være at købe for meget tøj. Jeg er brændt inde med SÅ meget tøj i str. 62. Den størrelse sprang de næsten over.

Anmeld

27. juni 2011

twinny

KaMa skriver:

De fleste tvillingegravide går i spontan fødsel i uge 36. Jeg fulgte den statistik og fødte 36+3.

Alvin brugte str. 50, som han svømmede lidt i. Mit yndlingstøj var bodyer og bukser.

Jeg vidste fra lidt over midten af graviditeten, at Viola var lille, så købte en body og en bluse i str. 44. Det var dejligt, at give hende noget på, som hun passede. Så virkede hun større. Ellers gik det helt fint med str. 50. Børnene ligger jo bare stille, så det gør ikke noget, at tøjet ikke passer i størrelsen.

Mit råd er at købe str. 50. Er pigerne så små, så kan du evt. netshoppe lidt i mindre størrelser og få det hjem med posten.

Bare lad være at købe for meget tøj. Jeg er brændt inde med SÅ meget tøj i str. 62. Den størrelse sprang de næsten over.

Okay tak for svaret...  Jeg har heller intet købt i 44 men en del i 50... Så følger dit råd...

Anmeld

27. juni 2011

DenHeldige

KaMa skriver:

Hvilke netsteder ville du anbefale? Gerne nogle hvor det ikke koster det hvide ud af øjnene for en enkelt strømpe?!

Anmeld

27. juni 2011

Vial

DenHeldige skriver:

Hvilke netsteder ville du anbefale? Gerne nogle hvor det ikke koster det hvide ud af øjnene for en enkelt strømpe?!

Årh, det ved jeg ikke.

Jeg købte præmaturtøjet hos Babysam inden jeg fødte.

En god babyshop til billige penge er Zara og Name it.

Anmeld

27. juni 2011

Kofoed.

DenHeldige skriver:

Nogle gange kan man også finde noget i H&M. Jeg har et 6 dels sæt liggede i str 44, købt i H&M i Kolding storcenter. (som jeg faktisk overvejer meget at sælge, da tøsen tager så fint på, så sig til, hvis det er). Ellers er der nogle butkker rundt omkring mec 3 bodyer for 100 eller 120, hvor man også kan finde str 44 (der har jeg to i lyserød og en grå, igen noget jeg overvejer, at sælge).

Så hold øjne åbne eller prøv H&M hjemmeside

Anmeld

27. juni 2011

Vial

DenHeldige skriver:

Og lige en GODT TIP til jer kommende tvillingeforældre.

Denne her ret er SUPER SUPER SUPER god. Smager ikke af færdigret - mere som noget man kunne få på en thai-restaurant. Man varmer den bare i 6 min i microovnen. Vupti man har skøn mad. Findes i forskellige varianter.

Penang curry Chicken er min favorit (den gule). Man kan som regel få 5 for 95 kr i Føtex - kan også købes i Netto til en 20'er stykket.

Det er alletiders mad at have, når man lige skal lære at jonglere med små sultne tvillinger - og man trænger til energi og er lidt træt af rugbrød.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

27. juni 2011

DenHeldige

KaMa skriver:

Og lige en GODT TIP til jer kommende tvillingeforældre.

Denne her ret er SUPER SUPER SUPER god. Smager ikke af færdigret - mere som noget man kunne få på en thai-restaurant. Man varmer den bare i 6 min i microovnen. Vupti man har skøn mad. Findes i forskellige varianter.

Penang curry Chicken er min favorit (den gule). Man kan som regel få 5 for 95 kr i Føtex - kan også købes i Netto til en 20'er stykket.

Det er alletiders mad at have, når man lige skal lære at jonglere med små sultne tvillinger - og man trænger til energi og er lidt træt af rugbrød.

Tak for dét tips - det får jeg helt sikkert brug for

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.