Viggo´s hårde start på livet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2011

lynet

Har nu gået og ventet hele dagen på at lægen skulle ringe ang mr scanningen som han fik klaret den anden dag. Har så ikke hørt noget endnu. Han lå desværre ikke helt stille, så muligt at han skal til skejby og under fuld narkose. Men det har jeg da lidt svært ved at se hvordan det kan lade sig at gøre, når han spiser hver anden time. Her skal han faste i 6 timer. Det kan jeg da bare ikke byde ham. Så hvis billederne ikke duer overvejer jeg at takke nej til scanning i skejby... Er det dumt?

Nu er bilen pakket og så kører vi til sjælland i morgen i sommerhus. Så vi lige kan komme lidt hjemmefra. Er ved at blive skør over alle de tanker der kører i ens hoved hele tiden. Så er vi da heldigvis ikke så langt fra sygehuset hvis det skulle blive nødvendig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2011

Mor Til Oktober Børn

lynet skriver:

Hej.

Er mor til Viggo på tre måneder, som er født 7 uger for tidlig. Han kom til verden ved akut kejsersnit, da jeg pludselig begyndte at styrtbløde pga moderkageløsning. Heldigvis befandt vi os tæt på sygehuset, så vi begge blev reddet i sidste øjeblik. Viggo blev genoplivet, men rettede sig lyn hurtig efter fødslen. Han kunne næsten selv trække vejret, fik dog lidt hjælp af cpapen. Desværre så blev jeg selv dårlig dagen efter. Lægen der kom for at se til mig om morgenen efter kejsersnittet, kunne ikke vække mig, min puls var meget svag og de kunne ikke få kontakt med mig. Min mand, som lå og sov ved siden af mig vågnede ved at stuen pludselig var fuld af 3 læger og 2 sygeplejersker. Det hele var ret hektisk, og min mand blev informeret om at det skulle gå stærkt, da de havde mistanke om indre blødninger.

Imens at jeg lå på operationsbordet, blev vores søn desværre også dårlig. Begge hans lunger klappede sammen og der var brug for assistance fra skejby. Ekspertene derfra blev fragtet til sygehuset, da der ikke var tid til at Viggo kom derud.

Da jeg vågnede op, fik jeg overbragt den forfærdelige besked om at vores søn var kritisk syg, og at de kæmpede for at redde hans liv. Efter 5 timer blev Viggo stabil til at baby ambulancen turde at køre med ham til skejby, da han havde brug for behandlig i derude. Lægerne kom med vores lille søn inden de kørte med ham, jeg havde slet ikke nået at se ham, da jeg havde været på intensiv. Han var blevet lagt i respirator, da han havde fået lagt dræn direkte ned i lungerne. Dette er meget smertefuldt og kræver at de ligger fuldstændig stille, så derfor lå han i respirator. Han var bare så fin, og lignede alle andre babyer, selvom han var født for tidlig. Vi blev spurgt om de måtte nød døbe ham, hvis han var ved at dø under køreturen, som ville vare 1,5 time. Det var bare så forfærdelig at se lægeholdet køre afsted med min lille søn og ikke vide om han ville overleve.

Efter nogle timer blev jeg selv stabil til at blive overført til skejby i ambulancen. Det var en frygtelig tur!

Heldigvis klarede Viggo turen derud. Efter 7 døgn kom han langt om længe ud af respiratoren. Han klarede sig bare så godt. Han ville ikke have cpap, den gjorde ham gal. Så han fik lov til selv at trække vejret. Derefter fuldte der 1 måneds indlæggelse. Han havde abstinenser af alt det medicin de havde givet ham, så det var en hård tid. Men nu kunne vi se at det gik fremad og at han ville overleve. Bagefter skulle han bare i gang med at lære at spise.

Efter 1,5 måned fik vi lov til at tage vores mirakel baby med hjem. Det var stort da vi fik lov til det.

De første to måneder hjemme gik bare rigtig godt. Desværre så er han nu begyndt, at vise tegn på kramper. Så derfor skal han nu MR scannes, for at se om hans hjerne har taget skade. Vi håber det bedste, og forsøger at være optimiske på, at denne gang har vi fået en sund og rask søn! Vi har i forvejen en søn på 8 år, som har en alvorlig hjerneskade. Vi synes at vi har været nok igennem de sidste 8 år. Denne gang skal det bare været gået godt!

Ej en skrækkelig historie  fældede da en lille tåre

Men hold kæft hvor er I seje !! Krydser fingre for at der ikk er noget med ham

Kæmpe  herfra til hele familien

Anmeld

25. juni 2011

Moms

hej

stort kram. Jeg synes, du virker rigtig stærk og håber det bedste for jer alle.

Jeg tror, jeg ville vælge scanningen igen. I må jo have nogle svar.

Alt det med Viggo er selvfølgelig vigtigere, for det er ham, der fortsat er problemer med, men jeg er nysgerrig efter hvorfor du blev så dårlig igen?

Moms

Anmeld

25. juni 2011

sarahb

sikke dog en hård vej til denne verden, men hvor er det stærkt at både du og han er her i dag. Det er flot og så viser i jer begge at være kæmpe fightere!
Jeg håber inderligt ikke at han har taget skade og at der kan findes en logisk forklaring der ikke har mén på kramperne.

Sender jer allt de bedste tanker og kæmpe tillykke med skønne Viggo!

Anmeld

25. juni 2011

2721

Tillykke med jeres lille mirakel. Og så krydser jeg fingere for at jeres søn ingen hjerne skade har fået. I er godt nok seje.

Anmeld

25. juni 2011

TbCp

Puha sikke dog en masse skrækkelige ting i har været igennem, og hvor må det have været hårdt for din mand bare at kunne stå og se på at både hans barn og hans kone var dårlige.

Håber i snart er ved at være helt på toppen igen!

Anmeld

27. juni 2011

Albatrossen

lynet skriver:

Hej.

Er mor til Viggo på tre måneder, som er født 7 uger for tidlig. Han kom til verden ved akut kejsersnit, da jeg pludselig begyndte at styrtbløde pga moderkageløsning. Heldigvis befandt vi os tæt på sygehuset, så vi begge blev reddet i sidste øjeblik. Viggo blev genoplivet, men rettede sig lyn hurtig efter fødslen. Han kunne næsten selv trække vejret, fik dog lidt hjælp af cpapen. Desværre så blev jeg selv dårlig dagen efter. Lægen der kom for at se til mig om morgenen efter kejsersnittet, kunne ikke vække mig, min puls var meget svag og de kunne ikke få kontakt med mig. Min mand, som lå og sov ved siden af mig vågnede ved at stuen pludselig var fuld af 3 læger og 2 sygeplejersker. Det hele var ret hektisk, og min mand blev informeret om at det skulle gå stærkt, da de havde mistanke om indre blødninger.

Imens at jeg lå på operationsbordet, blev vores søn desværre også dårlig. Begge hans lunger klappede sammen og der var brug for assistance fra skejby. Ekspertene derfra blev fragtet til sygehuset, da der ikke var tid til at Viggo kom derud.

Da jeg vågnede op, fik jeg overbragt den forfærdelige besked om at vores søn var kritisk syg, og at de kæmpede for at redde hans liv. Efter 5 timer blev Viggo stabil til at baby ambulancen turde at køre med ham til skejby, da han havde brug for behandlig i derude. Lægerne kom med vores lille søn inden de kørte med ham, jeg havde slet ikke nået at se ham, da jeg havde været på intensiv. Han var blevet lagt i respirator, da han havde fået lagt dræn direkte ned i lungerne. Dette er meget smertefuldt og kræver at de ligger fuldstændig stille, så derfor lå han i respirator. Han var bare så fin, og lignede alle andre babyer, selvom han var født for tidlig. Vi blev spurgt om de måtte nød døbe ham, hvis han var ved at dø under køreturen, som ville vare 1,5 time. Det var bare så forfærdelig at se lægeholdet køre afsted med min lille søn og ikke vide om han ville overleve.

Efter nogle timer blev jeg selv stabil til at blive overført til skejby i ambulancen. Det var en frygtelig tur!

Heldigvis klarede Viggo turen derud. Efter 7 døgn kom han langt om længe ud af respiratoren. Han klarede sig bare så godt. Han ville ikke have cpap, den gjorde ham gal. Så han fik lov til selv at trække vejret. Derefter fuldte der 1 måneds indlæggelse. Han havde abstinenser af alt det medicin de havde givet ham, så det var en hård tid. Men nu kunne vi se at det gik fremad og at han ville overleve. Bagefter skulle han bare i gang med at lære at spise.

Efter 1,5 måned fik vi lov til at tage vores mirakel baby med hjem. Det var stort da vi fik lov til det.

De første to måneder hjemme gik bare rigtig godt. Desværre så er han nu begyndt, at vise tegn på kramper. Så derfor skal han nu MR scannes, for at se om hans hjerne har taget skade. Vi håber det bedste, og forsøger at være optimiske på, at denne gang har vi fået en sund og rask søn! Vi har i forvejen en søn på 8 år, som har en alvorlig hjerneskade. Vi synes at vi har været nok igennem de sidste 8 år. Denne gang skal det bare været gået godt!

Håber virkelig på alt det bedste for viggo og jer

Anmeld

30. juni 2011

Maria-s

ville ikke gå ud uden at sende en  håber på det bedste for jer alle...

Anmeld

3. juli 2011

lynet

Svar på MR scanning. Lægen ringede for at fortælle at billederne desværre ikke kunne bruges. Fortalte hende at vi overvejede at takke nej til mr scanning i skejby i fuld narkose. Hun kunne godt forstå vores bekymring, men synes at hun desværre var nød til at sige at hun bestemt mente at der var grundlag for yderligere scanning. Så efter en tænke pause på et par timer ringede vi til hende og sagde ja. I næste uge skal han have lavet EEG og derefter afventer vi tid til scanningen. Så det bliver en hård sommer ferie, at gå i det uvisse og med børn hjemme der har ferie. Men omvendt så holder det en beskæftiget. Min mand og jeg er lidt hvert sit sted. Da jeg selv er inde for faget kender jeg jo mere til signalerne, hvor han er meget mere rolig og ser meget positivt på det hele. Det er selvfølgelig godt nok, men alligevel svært indimellem. Men ¨må forsøge at holde humøret oppe...

Til Moms. Så spurgte du til, hvorfor jeg var blevet så dårlig bagefter. Jeg havde indre blødninger i maven, da flere kar var sprunget op igen efter operationen.

Anmeld

3. juli 2011

VNB

Først STORT tillykke med jeres nye lille søn  

og derefter synes jeg du skal vide at du lyder til at være en meget stærk og sej kvinde - og din mand ligeså selvfølgelig!

Hvor har i bare været meget igennem i de sidste 8 år... men det lyder til at i alligevel holder panden oprejst, og ser fremad i livet med et positivt syn!

Jeg kan udemærket forstå din bekymring med at sende ham afsted til endnu en scanning... men da jeg hved lidt om hvilke konsekvenser det kan have  ikke at sende ham afsted (mange mén grundet præ-matur samt ilt svigt til hjernen kan i flere tilfælde nemlig behandles bedre jo før det bliver opdaget), synes jeg virkelig i skal gøre det... kan dog sagtens forstå at tanken om at han skal i narkose osv ikke er til at holde ud!

Håber i trods alt får en super dejlig sommer, som i ALLE 4 kan nyde!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.