Kan man kalde dem det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2011

Pigent

MorTilJanuar skriver:

Jamen herhjemme har vi vores to helt fantastiske navne til baby  Men de ligger op af hinanden.. Så derfor har jeg det sådan at når nr 2 en gang kommer kan vi ikke bruge det andet navn, altså hvis vi får en dreng nu og pige næste gang så skal vi ikke bruge det pigenavn vi har nu... men det mener kæresten sagtens man kan..

Som eksempel:

Han mener godt at man kan have en dreng der hedder Martin og en datter der hedder Martina

Eller Karl og Karla

Det mener jeg absolut ikke at man kan ikke ( ikke pga navnene fejler noget men fordi de er for tætte)..

Men hvad er jeres holdning??

Synes de er for tæt på hinanden(: Det ligesom Christian og Christina eller Viktoria og Viktor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2011

Fenja09

Personligt vil jeg sige, nej det kan man ikke - men det bestemmer folk jo helt selv. Synes bare det lyder mærkeligt. Albert og Alberte, nej vel hehe

Anmeld

23. juni 2011

Majobitten

hihi, hyggelig tråd.

Havde en veninde ved navn Christina, som havde en bror ved navn (ja) Christian. Deres mor kaldte begge for Chris. Det var hyggeligt, men fungerede ikke altid lige godt:-)

Anmeld

26. juni 2011

slettet.

Jeg synes nogle navne ligger for tæt - som fx. Karl & Karla eller Victor & Victoria. Men nogle har da også kommenteret at mine børn hedder Oscar & Josefine, men det er jo ikke fordi det ligger tæt, men fordi der er en børnefilm der hedder det. Men det er jo ikke derfor vi har valgt de navne 

Anmeld

26. juni 2011

Sukkerblomst

jeg har en veninde der har to piger der hedder Emma og Emilie... de hedder næsten det samme, så jeg har svært ved at huske hvem er hvem af dem.

så jeg stemmer også NEJ

Anmeld

26. juni 2011

Aagaard

Jeg syntes ikke at det er godt med helt/næsten ens navne, det kan man ikke være bekendt over for barnet. Det er også super belastende at hedde noget som er tæt på ens forældres navne så det syntes jeg også man skal holde sig fra...

Jeg hedder Line og min mor hedder Lise, mine bedsteforældre (begge hold) kalder mig næsten konsekvent for Lise

Anmeld

26. juni 2011

TineA

Sukkerblomst skriver:

jeg har en veninde der har to piger der hedder Emma og Emilie... de hedder næsten det samme, så jeg har svært ved at huske hvem er hvem af dem.

så jeg stemmer også NEJ

Det har jeg også Altså en veninde der har en Emma og en Emilie. Jeg synes det så genialt med de to navne! Men Victor og Victoria virker altså ikke

Anmeld

26. juni 2011

Den lykkelige

Jeg ville ikke.. det alt for tæt..  og lyder underligt..

Anmeld

26. juni 2011

.....

Jeg er slet ikke til søskende navne som kommer til at ligge SÅ meget op af hinanden . Så DU har ret, det "kan" man ikke

Anmeld

28. juni 2011

Darling<3

MorTilJanuar skriver:

Jamen herhjemme har vi vores to helt fantastiske navne til baby  Men de ligger op af hinanden.. Så derfor har jeg det sådan at når nr 2 en gang kommer kan vi ikke bruge det andet navn, altså hvis vi får en dreng nu og pige næste gang så skal vi ikke bruge det pigenavn vi har nu... men det mener kæresten sagtens man kan..

Som eksempel:

Han mener godt at man kan have en dreng der hedder Martin og en datter der hedder Martina

Eller Karl og Karla

Det mener jeg absolut ikke at man kan ikke ( ikke pga navnene fejler noget men fordi de er for tætte)..

Men hvad er jeres holdning??

Nej det synes jeg ikke man "kan"

Jeg kender nogle søskende, han hedder Elvis og hun hedder Elvisa!

Synes der er gået en kende for meget "pop" i den, hjemme hos dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.