Kan man kalde dem det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.301 visninger
28 svar
0 synes godt om
23. juni 2011

Carl-Emil's mor

Jamen herhjemme har vi vores to helt fantastiske navne til baby  Men de ligger op af hinanden.. Så derfor har jeg det sådan at når nr 2 en gang kommer kan vi ikke bruge det andet navn, altså hvis vi får en dreng nu og pige næste gang så skal vi ikke bruge det pigenavn vi har nu... men det mener kæresten sagtens man kan..

Som eksempel:

Han mener godt at man kan have en dreng der hedder Martin og en datter der hedder Martina

Eller Karl og Karla

Det mener jeg absolut ikke at man kan ikke ( ikke pga navnene fejler noget men fordi de er for tætte)..

Men hvad er jeres holdning??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2011

Frk.S

Det synes jeg heller ikke man kan.

Anmeld

23. juni 2011

sarahb

jeg synes også det er for tæt.
som gabriel og gabrielle, victor og victoria osv osv.
De må godt være tætte og klinge men så tæt, synes jeg bliver for meget. de er jo også individuelle.

Anmeld

23. juni 2011

Carl-Emil's mor

Sådan piger.. Så er det ikke kun mig der er "snerpet"

Anmeld

23. juni 2011

Isabella_mor

tænk hvis man fik en af vert køn og man så kaldte sit datter victor ved en fejl fordi at hun hedder næsten det samme som sin bror... ej.. du er ikke snerpet. det er ikke særlig kønt med det samme navn.

Anmeld

23. juni 2011

FogL

Synes også det lyder super underligt Haaha..

Anmeld

23. juni 2011

Levi&LilysMor

Hm... det har jeg aldrig tænkt over, men jo de ligger da tæt, men synes nu godt man kan kalde dem tætte navne ligesom man kan kalde dem noget vidt forskelligt ....

Anmeld

23. juni 2011

Mulse-mor

MorTilJanuar skriver:

Jamen herhjemme har vi vores to helt fantastiske navne til baby  Men de ligger op af hinanden.. Så derfor har jeg det sådan at når nr 2 en gang kommer kan vi ikke bruge det andet navn, altså hvis vi får en dreng nu og pige næste gang så skal vi ikke bruge det pigenavn vi har nu... men det mener kæresten sagtens man kan..

Som eksempel:

Han mener godt at man kan have en dreng der hedder Martin og en datter der hedder Martina

Eller Karl og Karla

Det mener jeg absolut ikke at man kan ikke ( ikke pga navnene fejler noget men fordi de er for tætte)..

Jeg mødte engang et søskende par der hed Nikolaj og Nikoline og det synes jeg var meget tæt og lød mærkeligt.

Har også en veninde der hedder Carina, hendes lillesøster hedder Katharina. Det synes jeg også er skørt. Det er jo næsten samme navn.

Så jeg har det lidt som dig.

Anmeld

23. juni 2011

Mor til prinsessen :-)

MorTilJanuar skriver:

Som eksempel:

Eller Karl og Karla

Nej det ville jeg nok heller ikke gøre :-)

Anmeld

23. juni 2011

L.J.L

Min dreng hedder Lauritz og skulle vi engang få en pige skal hun hedde lAuritzine - ej spøg til side, jeg ville ikke kalde mine børn navne som ligger for tæt, ville få spat af at kalde på den ene og så kom den anden!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.