Pseudotvillinger...Nr 2 hjemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2011

MorTil2<3

Mumto3 skriver:

Men du er ikke alene om at tænke sådan. Det er jo sådan de aller fleste ser på det!!! -og derfor er det så svært at løsrive sig fra, for alle omkring dig vil sætte spørgsmålstegn ved din beslutning hvsi du lader ham gå hjemme!!! (med mindre du taler med en børnepsykolog. Hun vil klappe i sine hænder. Det gør Jesper Juul og Margthe Bruun også. Hende havde vi en konsultation med dengang vi skulle beslutte om den ældste skulle blive hjemme eller ej)

du har helt ret

men ja, det er jo i sidste ende noget jeg skal gøre op med mig selv, men i hvert fald rigtig dejligt du gider dele noget erfaring med mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2011

MorTil2<3

sarahb skriver:

hvis du bor i kbh er der ikke deltids pladser. bare lige info.
Jeg har 2 år mellem mine og den store er i DP og det er skønt at man har kvalitetstid med den lille og nå en masse ting så eftermiddagen og aftenen er ryddet til den store kommer hjem. Så er aftensmaden og rengørringen klaret og så er der hygge. Vi har ham hjemme når vi lyster og det nyder han, men omvendt elsker han også komme over og lege og hygge i DPén

nej, det ved jeg har lige undersøgt det..

men problemet er bare at vi os gerne vil spare mens jeg er på barsel, og den dagpleje betaling kunne vi rigtig undvære i bugdettet.. men ja, der er mange overvejelser og kan se det er meget lige fordelt op med hvad folk føler mest for.

men jeg har også tænkt på det som du skriver med at så kan man lige få tid til rengøring osv.

Anmeld

24. juni 2011

MorTil2<3

Mi skriver:

Mine store piger gik hjemme sammen, med en ung pige. Her med nr 3 tog vi hende ud af vs da hun var 21 måneder, og hun går nu hjemme hos mig. Det fungere rigtig godt  Hun har i hvert fald haft godt af at komme hjem til ro og hygge, selvom den vs hun var i var helt fantastisk. Hun er så i legestue tre formiddage om ugen, og det er hun rigtig glad for.

Hvis du har lyst til at få ham hjem, så tror jeg helt sikkert at han ville nyde det. Du kan jo undersøge om der er legestuer i jeres by som han kan komme i.

www.stjerneleg.dk

Ja, det er en god ide med legestuerne der. Tror vidst nok kun der er en, 1 gang om ugen her.. men det kunne vel os fungerer.

Anmeld

24. juni 2011

MorTil2<3

SanneBoe skriver:

Jeg har to drenge fra 2010 fra Januar og 1 fra December, jeg har holdt den store hjemme, mens jeg er på barsel med den lille, alene af den grund jeg var slet ikke klar til at han skulle i DP, men man ska dog alligevel tænke sig om, de sover på skift, spiser på skift, du har INGEN pauser i løbet af dagen, jeg ville helt klart gøre nøjagtig det samme igen, hvis jeg skulle, men det er dog til tider hårdt - dog på den gode måde ,

Mon ikke det er muligt med tiden at køre den lille ind i en rytme der passer lidt til den store? selvfølgelig med flere lure osv.

Anmeld

24. juni 2011

Rikke, Liam & Linus

Kan kun snakke ud fra egne erfaringer. Jeg var hjemme som barn sammen med min storebror som er 18 måneder ældre end mig.

Og jeg kan huske at jeg kedede mig BRAVT i perioder. Og glædede mig simpelthen helt vanvittigt da det endelig blev tid til at starte i skole.

Men nu var/er min mor også meget overbeskyttende. Så det var MEGET sjældent vi kom udenfor huset.

Som voksen ærger jeg mig faktisk lidt over jeg ikke fik lov til at komme i børnehave, da jeg havde meget svært ved at få venner og finde ud af at være sammen med andre børn. Jeg var MEGET afhængig af mine forældre i lang tid. Og har kæmpet noget med det igennem hele min barndom. Min bror havde det på samme måde.

Så kan kune anbefale at du sørger for at dine børn også kommer til at se nogle andre børn end hinanden hvis du holder dem hjemme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.