Pseudotvillinger...Nr 2 hjemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2011

Mumto3

np, ja, og så lige en ting mere. jeg høre til dem der ikke tror på KVALITETSTID men derimod på samværd med vores børn i rå mængder. Det med at så ville din søn få din fulde opmærksomhed når far kom hjem. Øh..hvad skulle han med den? Han har mere brug for at du bare er der! kan komme med en lille kommentar til hans leg med biler. I bliver en familie på 4 personer og I skal alle finde jer tilrette i jeres nye roller. Han har aldrig prøvet at være storebror før, du har aldrig prøvet at være mor til to før. Det tager tid, masser af tid, og den tid kan I bruge sammen!!!

Ja, det er så min holdning. Ved godt at der også findes masser af folk som mener det bedste man kan gøre er at splittet søskende op.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har også 17 mdr. mellem min dreng og pige. Vi valgte, at vores dreng stadigvæk skulle gå i vs. Det var en beslutning der var rigtig god for os. Vores dreng havde rigtig meget brug for andre børn samtidig med, at det var hårdt i starten med to små børn og jeg ville føle, at jeg skulle afvise den ene. Min dreng fik korte dage og jeg holdt ham også hjemme engang imellem.

Anmeld

23. juni 2011

MorTil2<3

Mumto3 skriver:

Jeg har medinddragtet vores børn i pasning af baby og de ELSEKER det, de små føler sig værdsat og de føler der er brug for dem, og det styrker i den grad deres selvtidlid. At blive afleveret i dp styrker ikke selvtilliden, ikke ret meget i hvertfald.

derudover så sagde alle til mig (og jeg var ved at blive bims af det) at der er noget HELT ANDET med 2.barn. -og det er det!!! Man kan på ingen måde sammenligne det med at blive mor for første gang. Så du skal ikke tænke på at da din søn var lille og nyfødt, så kunne du ikke overskue også at have et stort barn hjemme. Det er noget HELT andet (undskyld hadede det når folk sagde sådan bedrevidende til mig).

Hvis din søn havde dig hele tiden, hver dag, så falder hans behov for dig altså også! Så kan han pludselig godt sidde og lege selv på stuegulvet mens du står og skifter ble på baby, og ellers tager du ham da bare med, og skifter ble på guvlet og beder ham om at pakke bleen ud til dig. I skla jo ikke skynde jer, der er ikke noget I skal nå, så du har al den tid i verden han har brug for)

Jeg kan godt se hvad du mener og det var jo også lidt det der var min plan med at have ham hjemme.. Også netop for at nyde tiden sammen med dem mens de er små og ikke er forpligtiged til at gå i daginstutition osv. Men min søn kommer jo kun til at være 18 mdr, der så det er jo nok begrænset hvor meget han kan ''hjælpe'' eller føle at han gør det...

Men det er værd at tænke over, og har os hørt det før det med at det er noget andet med nr. 2. Men det er ikke nr. 2 jeg er bekymret for, det er mere lillemandens reaktion og adfærd efter bebs ankomst.. Men uanset hvad tror jeg egentlig jeg ville have det bedst med at have haft ham hjemme, om han skulle komme til at føle svigt eller ej. Så hellere have ''svigtet'' ham hjemme, end ved at have afleveret ham... tænker jeg.

Anmeld

23. juni 2011

Mumto3

SnartMorTil2<3 skriver:

Jeg kan godt se hvad du mener og det var jo også lidt det der var min plan med at have ham hjemme.. Også netop for at nyde tiden sammen med dem mens de er små og ikke er forpligtiged til at gå i daginstutition osv. Men min søn kommer jo kun til at være 18 mdr, der så det er jo nok begrænset hvor meget han kan ''hjælpe'' eller føle at han gør det...

Men det er værd at tænke over, og har os hørt det før det med at det er noget andet med nr. 2. Men det er ikke nr. 2 jeg er bekymret for, det er mere lillemandens reaktion og adfærd efter bebs ankomst.. Men uanset hvad tror jeg egentlig jeg ville have det bedst med at have haft ham hjemme, om han skulle komme til at føle svigt eller ej. Så hellere have ''svigtet'' ham hjemme, end ved at have afleveret ham... tænker jeg.

Der er masser af ting han kan hjælpe med. Holde en sut, lægge et tæppe ned i liften til baby, pakke en ble ud, hente en stofble når baby har gylpet. Han kan skam være en stor hjælp og det vil han føle!

og lad mig slå fast med 7tommersøm MAN SVIGTER IKKE ET BARN PÅ 17 MDR VED AT DET FOR LOV TIL AT VÆRE SAMMEN MED SIN MOR!

(ikke når vi taler inden for normalområdet, selvfølgelig hvis vi tænker på Brøndselvsagen, så ville de børn nok have haft det bedre uden for hjemmet, men det er en helt anden snak!!!!)

Det er en fuldstændig forskruet indstilling vi har fået i vores samfund, at det skulle være en straf og synd for et lille bitte barn på 17 mdr at være sammen med sin mor!!! (og sin lillesøster/bror)

Anmeld

23. juni 2011

Mumto3

Men du er ikke alene om at tænke sådan. Det er jo sådan de aller fleste ser på det!!! -og derfor er det så svært at løsrive sig fra, for alle omkring dig vil sætte spørgsmålstegn ved din beslutning hvsi du lader ham gå hjemme!!! (med mindre du taler med en børnepsykolog. Hun vil klappe i sine hænder. Det gør Jesper Juul og Margthe Bruun også. Hende havde vi en konsultation med dengang vi skulle beslutte om den ældste skulle blive hjemme eller ej)

Anmeld

23. juni 2011

sarahb

SnartMorTil2<3 skriver:

Ja, altså min søn er jo i dagpleje nu så det er også det jeg tænker over at det ville være et problem at tage ham ud, og så skulle stå med indkøring igen, når den tid kommer. for det var en hård indkøring og er stadig svært at afleverer ham.

Jeg tror det bliver noget med halv tid.. men er der nogen af jer der har erfaring med det? Om det stadig koster det samme eller hvordan? For idéen var jo os at spare. Men hvad jeg har kunne læse mig frem til er det de færreste kommuner der har den ordning.

hvis du bor i kbh er der ikke deltids pladser. bare lige info.
Jeg har 2 år mellem mine og den store er i DP og det er skønt at man har kvalitetstid med den lille og nå en masse ting så eftermiddagen og aftenen er ryddet til den store kommer hjem. Så er aftensmaden og rengørringen klaret og så er der hygge. Vi har ham hjemme når vi lyster og det nyder han, men omvendt elsker han også komme over og lege og hygge i DPén

Anmeld

23. juni 2011

Miss T

Der er lige præcis 18 mdr. imellem på dagen og den store har været i vuggestue. Jeg synes det er fint at lade den lille få den opmærksomhed der er ved at have baby hjemme. Når det bliver vuggestuetur for dem begge, så er der ikke lige så meget opmærksomhed rettet på den enkelte.

Men smag og behag.

Mine unger elsker at være i vuggestuen og lege med de andre børn og få noget andet input. Jeg ville hellere ikke selv kunne holde ud, at skulle være hjemmegående med to unger.

Anmeld

23. juni 2011

jydeinden

jeg er godt nok ikke mor endnu, men jeg ved at til den tid ville jeg ikke have børnene hjemme døgnet rundt, lige så snart de kan ryge i dp (som det bliver fra min side af) så ryger de det. For ville blive fuldkommen vanvittige af at have dem hjemme døgnet rundt, og dét gavner hverken mig eller mine børn.. men tror det er en smagssag, jeg tror ikke på man kan sige det ene er bedre end det andet.

Anmeld

23. juni 2011

Mi

Mine store piger gik hjemme sammen, med en ung pige. Her med nr 3 tog vi hende ud af vs da hun var 21 måneder, og hun går nu hjemme hos mig. Det fungere rigtig godt  Hun har i hvert fald haft godt af at komme hjem til ro og hygge, selvom den vs hun var i var helt fantastisk. Hun er så i legestue tre formiddage om ugen, og det er hun rigtig glad for.

Hvis du har lyst til at få ham hjem, så tror jeg helt sikkert at han ville nyde det. Du kan jo undersøge om der er legestuer i jeres by som han kan komme i.

www.stjerneleg.dk

Anmeld

23. juni 2011

Hvem?

Hej igen....

Endnu en ting jeg godt kunne tænke mig at spørge jer dejlige damer om..

Jeg har en dreng på 1 år, og venter nr 2 til november så der bliver 17 mdr. imellem dem.. Jeg går så og tænker lidt på at have min søn hjemme under barslen med lille... Men jeg tænker bare om det han vil blive understimuleret af ikke at se andre børn hver dag.. eller ville det være mere oplagt at putte ham vuggestue på halvtid? Vi kunne nemlig rigtig godt bruge at spare pengene til den tid, og han er en rigtig morglad dreng...

Så har i nogle erfaringer med dette jer der har pseudotvillinger eller bare 2, og har haft den ene hjemme?

Jeg har to drenge fra 2010 fra Januar og 1 fra December, jeg har holdt den store hjemme, mens jeg er på barsel med den lille, alene af den grund jeg var slet ikke klar til at han skulle i DP, men man ska dog alligevel tænke sig om, de sover på skift, spiser på skift, du har INGEN pauser i løbet af dagen, jeg ville helt klart gøre nøjagtig det samme igen, hvis jeg skulle, men det er dog til tider hårdt - dog på den gode måde ,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.