Pseudotvillinger...Nr 2 hjemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.260 visninger
24 svar
0 synes godt om
23. juni 2011

MorTil2<3

Hej igen....

Endnu en ting jeg godt kunne tænke mig at spørge jer dejlige damer om..

Jeg har en dreng på 1 år, og venter nr 2 til november så der bliver 17 mdr. imellem dem.. Jeg går så og tænker lidt på at have min søn hjemme under barslen med lille... Men jeg tænker bare om det han vil blive understimuleret af ikke at se andre børn hver dag.. eller ville det være mere oplagt at putte ham vuggestue på halvtid? Vi kunne nemlig rigtig godt bruge at spare pengene til den tid, og han er en rigtig morglad dreng...

Så har i nogle erfaringer med dette jer der har pseudotvillinger eller bare 2, og har haft den ene hjemme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2011

lykkekevin

vi har to med 14 mdr imellen og den store hat altid været i dp har så haft hende hjemme ind i mellem men hun kan bare ikke gå hjemme for længe af gangen der sker simpel hen for lidt og hun keder sig lyn hurtig det er hvad vi har fundet ud af bare en ferie på 2 3 uge hjemme selv om vi lavede noget daglig kan hun ikke klare

Anmeld

23. juni 2011

Valle81

SnartMorTil2<3 skriver:

Hej igen....

Jeg har en dreng på 1 år, og venter nr 2 til november så der bliver 17 mdr. imellem dem.. Jeg går så og tænker lidt på at have min søn hjemme under barslen med lille... Men jeg tænker bare om det han vil blive understimuleret af ikke at se andre børn hver dag.. eller ville det være mere oplagt at putte ham vuggestue på halvtid? Vi kunne nemlig rigtig godt bruge at spare pengene til den tid, og han er en rigtig morglad dreng...

Så har i nogle erfaringer med dette jer der har pseudotvillinger eller bare 2, og har haft den ene hjemme?

Hejsa:0)

jeg går ud fra at han er ude og blive passet nu??? Hvis det er tilfældet ville jeg ikke tage ham helt ud, men have pladsen og aflevere "efter behov", hvis man kan bruge de ord:0)

Jeg har selv pseudotvilinger - Anton er fra 27 marts 2010 og Arthur kom 16 april 2011 - så der er lige 12 mdr i mellem.

Jeg har Anton hjemme sammen med Arthur og jeg må side DET ER BEN HÅRDT ARBEJDE:0) Selvflgelig på en god måde, men det er hårdt med hårdt på.

De sover jo på skift, skider på skifter spiser på skift osv - man er på hele dagen og man er lidt forfulgt af dåglig samvittighed, for når begge er sultne på en gang - hvem skal så have først - hvem lader man vente - hvis tur er det til at græde mens man skifter den anden osv??? Man kan ikke være ved dem begge hele tiden - og man kan ikke planlægge og tilrrettelægge sig ud af det hele:0) Jeg kan jo ikke tvangsfodre dem på bestemte tidpunkter for at de ikke render i på samme tid - jeg kan i hvert fald ikke få mine til at spise hvis de ikke er sultne.

Jeg har så også Asta på 7som jo også fylder meget i hverdagen, og min man ar væk man-tor fra 0430 morgen og er først hjemme 1930, så er meget alene hverdagen og det gør jo også at dagene er ekstra hårde, for jeg står med alt selv og der er ingen aflastning før fredag morgen hvor Kenny så har fri:0)

Vi har nu fået DP plads til Anton fra 1/9 og så kan han komme ud og blive passet. Jeg ved ikke hvor meget jeg kommer til at bruge pladsen, men muligheden er der og det bliver sikkert tiltrængt:0)

Spørg endelig hvis der er noget jeg skal uddybe eller andet.

Christina

Anmeld

23. juni 2011

Mumto3

Vi har valgt at have den 'store' hjemme når en lille ny kom til, og min erfaring med 3 børn, er at det er vildt godt for dem, at de ikke bliver understimulerede, men at de som søskende får dannet nogle meget tætte relationer. Men at det er ualmindeligt hårdt at gå mod strømmen,  og man bliver mødt med massiv modstand da alle mener at det er synd for ens barn ikke at 'få lov' til at gå i institution. Mærkelig nok tror vi i danmark at børn ikke kan blive normale og veludviklede hvis de ikke har gået i institution siden de fyldte 12 mdr. Mens resten af den vestlige verden har en helt anden tilgang til det!!!

Anmeld

23. juni 2011

tinasmor

SnartMorTil2<3 skriver:

Hej igen....

har ingen erfarringer, men personligt tror jeg, at det ville være rigtig hårdt i starten for man ammer jo måske 10 gange i døgnet, og hvad skal den "store" så lave i mens. Der går jo mindst et par måneder før der en rytme i det.

Havde det været mig så havde jeg ikke droppet vs men set hvordan hverdagen så ud når ny baby kom. Så kan du holde barnet hjemme nogle dage om ugen hvis du har lyst til det, eller hente tidligt (aflevere sent osv) Men tænker at den lille ny også har brug for den ro og omsorg og ubestridte opmærksomhed som nr 1 fik da du var hjemme på barsel med han/hende.

Men igen, har ingen erfarringer så skriver kun ud fra hvad jeg selv ville gøre mig af tanker.

Anmeld

23. juni 2011

Valle81

Mumto3 skriver:

Vi har valgt at have den 'store' hjemme når en lille ny kom til, og min erfaring med 3 børn, er at det er vildt godt for dem, at de ikke bliver understimulerede, men at de som søskende får dannet nogle meget tætte relationer. Men at det er ualmindeligt hårdt at gå mod strømmen,  og man bliver mødt med massiv modstand da alle mener at det er synd for ens barn ikke at 'få lov' til at gå i institution. Mærkelig nok tror vi i danmark at børn ikke kan blive normale og veludviklede hvis de ikke har gået i institution siden de fyldte 12 mdr. Mens resten af den vestlige verden har en helt anden tilgang til det!!!

Du har så meget ret - jeg møder det også hver eneste dag. Jamen han har da godt af dit dat dut og bla bla bla - og han må da kede sig???

Jamen hvorfor skulle han kede sig??? Han kender jo ikke til andet end den hverdag vi har herhjemme??? Han vil jo kede sig hvis han kommer ud, for så er de jo stimuleret i den grad at vi forældre ikke kan følge med mere:0)

Altså vi kan sagtens være indendøre i tre dage i nattøj uden at kede os en dyt:0)

Anmeld

23. juni 2011

MorTil2<3

Ja, altså min søn er jo i dagpleje nu så det er også det jeg tænker over at det ville være et problem at tage ham ud, og så skulle stå med indkøring igen, når den tid kommer. for det var en hård indkøring og er stadig svært at afleverer ham.

Jeg tror det bliver noget med halv tid.. men er der nogen af jer der har erfaring med det? Om det stadig koster det samme eller hvordan? For idéen var jo os at spare. Men hvad jeg har kunne læse mig frem til er det de færreste kommuner der har den ordning.

Anmeld

23. juni 2011

Mumto3

SnartMorTil2<3 skriver:

Ja, altså min søn er jo i dagpleje nu så det er også det jeg tænker over at det ville være et problem at tage ham ud, og så skulle stå med indkøring igen, når den tid kommer. for det var en hård indkøring og er stadig svært at afleverer ham.

Jeg tror det bliver noget med halv tid.. men er der nogen af jer der har erfaring med det? Om det stadig koster det samme eller hvordan? For idéen var jo os at spare. Men hvad jeg har kunne læse mig frem til er det de færreste kommuner der har den ordning.

Hvis det var en hård indkøring og det stadig er svært at aflevere ham, så viser han jo med al tydlighed hvad han har brug for: DIG!!! han har brug for at være hjemme, brug for at være hjemme hos dig.

Tænk på når han så skal videre i livet bagefter, så er han for det første ældre og for det andet er han rustet meget bedre til at klare sig uden dig, fordi du har give ham al den tryghed og omsorg han havde brug for, på det tidspunkt han havde brug for det!!! (og ja det kan sagtens lade sig gøre, også selvom der er en lille baby også!)

Anmeld

23. juni 2011

MorTil2<3

Mumto3 skriver:

Hvis det var en hård indkøring og det stadig er svært at aflevere ham, så viser han jo med al tydlighed hvad han har brug for: DIG!!! han har brug for at være hjemme, brug for at være hjemme hos dig.

Tænk på når han så skal videre i livet bagefter, så er han for det første ældre og for det andet er han rustet meget bedre til at klare sig uden dig, fordi du har give ham al den tryghed og omsorg han havde brug for, på det tidspunkt han havde brug for det!!! (og ja det kan sagtens lade sig gøre, også selvom der er en lille baby også!)

Ja, du har ret. Men det er også mit store problem..

Står virkelig bare og vakler mellem to ting, med en fod på hver. Ihh, det svært.. for ingen kan jo forudsige hvilken beslutning der ender med det bedste resultat.. Man er jo nød til et eller andet sted at satse. Men er bare bange for at han netop kommer til at føle sig svigtet hvis han er hjemme med os , og hele tiden bliver tilsidesat for baby. For så tænker jeg om det ikke var bedre han kommer hjem tidligt, og så når far kommer hjem, har jeg ordenligt tid til bassemanden. Men åh, der så mange aspekter i det. For han kan jo os komme til at føle sig svigtet af at jeg afleverer ham når jeg alligevel skal være sammen med baby derhjemme... Men han kræver virkelig min opmærksomhed konstant så jeg er bange for at ikke ville komme til at fungere hjemme

Anmeld

23. juni 2011

Mumto3

SnartMorTil2<3 skriver:

Ja, du har ret. Men det er også mit store problem..

Står virkelig bare og vakler mellem to ting, med en fod på hver. Ihh, det svært.. for ingen kan jo forudsige hvilken beslutning der ender med det bedste resultat.. Man er jo nød til et eller andet sted at satse. Men er bare bange for at han netop kommer til at føle sig svigtet hvis han er hjemme med os , og hele tiden bliver tilsidesat for baby. For så tænker jeg om det ikke var bedre han kommer hjem tidligt, og så når far kommer hjem, har jeg ordenligt tid til bassemanden. Men åh, der så mange aspekter i det. For han kan jo os komme til at føle sig svigtet af at jeg afleverer ham når jeg alligevel skal være sammen med baby derhjemme... Men han kræver virkelig min opmærksomhed konstant så jeg er bange for at ikke ville komme til at fungere hjemme

Jeg har medinddragtet vores børn i pasning af baby og de ELSEKER det, de små føler sig værdsat og de føler der er brug for dem, og det styrker i den grad deres selvtidlid. At blive afleveret i dp styrker ikke selvtilliden, ikke ret meget i hvertfald.

derudover så sagde alle til mig (og jeg var ved at blive bims af det) at der er noget HELT ANDET med 2.barn. -og det er det!!! Man kan på ingen måde sammenligne det med at blive mor for første gang. Så du skal ikke tænke på at da din søn var lille og nyfødt, så kunne du ikke overskue også at have et stort barn hjemme. Det er noget HELT andet (undskyld hadede det når folk sagde sådan bedrevidende til mig).

Hvis din søn havde dig hele tiden, hver dag, så falder hans behov for dig altså også! Så kan han pludselig godt sidde og lege selv på stuegulvet mens du står og skifter ble på baby, og ellers tager du ham da bare med, og skifter ble på guvlet og beder ham om at pakke bleen ud til dig. I skla jo ikke skynde jer, der er ikke noget I skal nå, så du har al den tid i verden han har brug for)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.