Det der med lort...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2008

Mary

Her hedder det pølser Juliane hører desværre andre steder at der bliver sagt lave lort og den betegnelse kan vi slet ikke klare, haha! Men det siger de desværre i vuggestue og børnehave, og så er det jo lidt svært at overbevise om noget andet, suk. Faktisk omformulerer vi det i bøger hvis der står noget andet end at lave pølser der skal altså ikke stå at barnet laver lort i en bog....altså hun laver ikke lort i en bog, fnis, men I ved vel hvad jeg mener!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2008

Louise mortil4

tillæg til mit første indlæg.

Hvis det er i bleen der er kommet lort, skal der bare skiftes en pakning. Manden skider og jeg er på torilettet.

Hmm igår kom freja og sage hun skulle skide, tror vist hun lærer lidt for meget af sin far

Anmeld

7. december 2008

Marco2

Her spørger vi Em om hun har lavet PU... eller det staves måske PUH...
Men H'et udtales ikke....

interessant emne...

AG

Anmeld

7. december 2008

linemus

mortil4 skriver:

tillæg til mit første indlæg.

Hvis det er i bleen der er kommet lort, skal der bare skiftes en pakning. Manden skider og jeg er på torilettet.

Hmm igår kom freja og sage hun skulle skide, tror vist hun lærer lidt for meget af sin far

Ha ha - kom til at tænke på, at Sebastian stadig har den lille tale"fejl", at han siger skide i stedet for skyde. Lidt pinligt når nu drengen er meget glad for at lege skydelege og render rundt ude blandt andre folk og højlydt råber at han skyder

Anmeld

7. december 2008

Louise mortil4

ha ha line, godt de fleste folk nok kan se det sjove i det ord Der kommer bare nogle guldkorn fra de kære unger nogle gange -

Anmeld

8. december 2008

Ny mor

Ja, her er en lort en lort.....ville være alt for bøvlet at kalde det noget andet når nu det hedder en hundelort, når det er hundene.....så bliver de vist bare forvirrede...

Anmeld

8. december 2008

Loggidut

Nu har jeg "smagt" lidt på de forskellige ord, og jeg tror nok vi siger puha, selv om det er pædagogisk ukorrekt ...

men i virkeligheden siger vi "voksne/store" skide, eller ligge en daim...lol...ja vi siger jo egentlig så meget...og af og til sniger ordet skide sig da også ind når tif klemmer til!

Anmeld

8. december 2008

Kaufie

Jeg er også en af dem, der bare skal på toilet - og så ellers ikke behøver delagtiggøre alle i hvad jeg skal derude..... Tror nok der blev brugt Bummelum og bimmelim i mit barndomshjem...... Men den kommer ikke til at køre her.

Jeg kan mærke jeg ikke er helt afklaret på dette lækre område - men tror det bliver noget med puha/pølser/skidt.....eller "Har du lavet?"

Hvorfor er det i grunden så meget mere ulæks at snakke om bæ fremfor tis? Det kommer jo ligesom ca samme sted fra?

Anmeld

8. december 2008

Astrid P

Jeg er også en af dem, der bare skal på toilet - og så ellers ikke behøver delagtiggøre alle i hvad jeg skal derude..... Tror nok der blev brugt Bummelum og bimmelim i mit barndomshjem...... Men den kommer ikke til at køre her.

Jeg kan mærke jeg ikke er helt afklaret på dette lækre område - men tror det bliver noget med puha/pølser/skidt.....eller "Har du lavet?"

Hvorfor er det i grunden så meget mere ulæks at snakke om bæ fremfor tis? Det kommer jo ligesom ca samme sted fra?

Fordi det lugter...

Anmeld

8. december 2008

Kaufie

Astrid P skriver:

Fordi det lugter...

Good point....

Det gør gammel tis også - bare prøv at komme i min netto - synes altid jeg havner i den længste og langsomste kø bag ved en gammel tudse, der lugter af tis. Men derfor findes der alligevel ikke så mange ord til at beskrive den flydende del af vores affaldsstoffer....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.