Er der mindre plads i maven nu? (Mindre aktivitet)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2011

Frøken J.

Mira0911 skriver:

Lige så snart jeg er bekymret, drikker jeg iskoldt vand og puffer til maven, indtil jeg får respons... Nok ikke lige det venligste at gøre...  Man vil jo bare sit vidunder det bedste... 

Synes da du skal prøve med iskoldt vand... Det er også helt fint hvis det kommer direkte fra køleren... 

Prøver lige at køle noget vand ned, for det der kommer fra vandhanen er umuligt at få helt koldt  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2011

2babygirls

Frøken J. skriver:

Jeg er 25+3 i dag, og en smuuule bekymret, men ved ikke om det er begrundet.

Synes lillepigen har været mindre aktiv på det seneste. Det er ikke sådan jeg OVERHOVEDET ikke mærker hende, men det er sådan rimelig begrænset. I går kunne jeg få hende til at mosle, ved at puffe til hende og kalde på hende, men det var ikke helt i samme grad. I dag tror jeg, at jeg har mærket hende to gange eller sådan, men kun 2 korte gange. Hun plejer dog at være mest aktiv der ud på senaftenen, fx hvis jeg først går i seng kl. 1, så det kan nå at komme + jeg har været ret aktiv i dag..

Men skal jeg bekymre mig? Er jeg på et tidspunkt, hvor hun måske ikke har så meget plads, og derfor bevæger sig mindre? Man siger jo livmoderen vokser i ryk.. Det er bare fordi hun ellers, for et par uger siden var SINDSSYGT aktiv, det avr en crazy alien.. Så kan ikke helt vende mig til det..

Du skal tænke på at hver gang du skulle have haft din mens, er maven for lille til hende, så går der en lille uge så har den udvidet sig efter hendes størrelse igen, og sådan vil det være hver gang du er 4-8-12-16... og så videre...

Anmeld

22. juni 2011

Mira0911

Frøken J. skriver:

Prøver lige at køle noget vand ned, for det der kommer fra vandhanen er umuligt at få helt koldt  

Ja prøv det... Vores kan jeg godt få rigtig koldt direkte fra hanen... 

Anmeld

22. juni 2011

Frøken J.

Tina&Martin skriver:

Du skal tænke på at hver gang du skulle have haft din mens, er maven for lille til hende, så går der en lille uge så har den udvidet sig efter hendes størrelse igen, og sådan vil det være hver gang du er 4-8-12-16... og så videre...

Ej hvor sejt! Eller hvad man siger. Hehe Det er egentlig smart indrettet

Anmeld

22. juni 2011

Kofoed.

Jeg har lige idag snakket med min scannings læge om det samme, da lillepigen er blevet ret stille den sidste uges tid.

Kom frem til to grunde.
første; hun ligger med fødder bag moderkagen og samtidig tvilling b, så hun skal sparke ret godt, før jeg kan mærke noget der.
Anden (som nok mere relatere til dig ); strees, bekymringer og generelt negative føleser bliver overført til bebse og det betyder jo ofte mindre aktivitet og overskud. Så pris dig lykkelig over eksamerne er ovre, personligt tror jeg de måske kan have påvirket jer begge mere end først antaget. Ellers ring til din jordmoder

Anmeld

22. juni 2011

2babygirls

Frøken J. skriver:

Ej hvor sejt! Eller hvad man siger. Hehe Det er egentlig smart indrettet

Ja sådan en graviditet er ikke at kimse af

Anmeld

22. juni 2011

NinaNymannMadsen

det kender jeg. sådan er min pige også lige pt.
hun bevæger sig ikk ret meget men hun bevæger sig bare ikk som hun plejede at gøre.
har dog mærket hende hver dag men hold op hvor kan man blive bekymret hvis man har mærket hende i nogen bestemte tidsperioder i noget tid og hun så ligepludeslig ikk bevæger sig der.
bevægelserne er ikke så voldsomme som de før har været nu kan jeg mærke når hun vender sig rundt der inde. men altså så længe du mærker hende så vil jeg ikk være bekymret det kan jo bare være at hun er mere træt og sover mere fordi det jo er hårdt at udvikle sig.

Anmeld

22. juni 2011

Frøken J.

Kofoed33 skriver:

Jeg har lige idag snakket med min scannings læge om det samme, da lillepigen er blevet ret stille den sidste uges tid.

Kom frem til to grunde.
første; hun ligger med fødder bag moderkagen og samtidig tvilling b, så hun skal sparke ret godt, før jeg kan mærke noget der.
Anden (som nok mere relatere til dig ); strees, bekymringer og generelt negative føleser bliver overført til bebse og det betyder jo ofte mindre aktivitet og overskud. Så pris dig lykkelig over eksamerne er ovre, personligt tror jeg de måske kan have påvirket jer begge mere end først antaget. Ellers ring til din jordmoder

Det lyder meget plausibelt. Ganske vidst er eksamen over, men nu er der en del andet pres og stress ifm. flytning, og jeg lige nu er stresset over at vente på eksamensresultater. Stakkels lillepigen..

Ved du egentlig om de kan begynde at skubbe sig lidt op under ens ribben nu? Jeg har et symfysemål over snittet, og når jeg får en plukve kan jeg se, at livmoderen går lidt op mellem mine ribben.. Synes nemlig lige før jeg kunne mærke hende sådan ved højre ribben, fordi jeg ikke ordentlig kunne læne mig til den side uden det var pænt ubehageligt.. Og generelt det der med at synke sammen som siddende går ikke..

Du er jo mit orakel  

Anmeld

22. juni 2011

Frøken J.

NNM skriver:

det kender jeg. sådan er min pige også lige pt.
hun bevæger sig ikk ret meget men hun bevæger sig bare ikk som hun plejede at gøre.
har dog mærket hende hver dag men hold op hvor kan man blive bekymret hvis man har mærket hende i nogen bestemte tidsperioder i noget tid og hun så ligepludeslig ikk bevæger sig der.
bevægelserne er ikke så voldsomme som de før har været nu kan jeg mærke når hun vender sig rundt der inde. men altså så længe du mærker hende så vil jeg ikk være bekymret det kan jo bare være at hun er mere træt og sover mere fordi det jo er hårdt at udvikle sig.

Det er nemlig lige det! de bliver self. også større, så de bevæger sig anderldes, men det er svært at vende sig til

Anmeld

22. juni 2011

Kofoed.

Frøken J. skriver:

Det lyder meget plausibelt. Ganske vidst er eksamen over, men nu er der en del andet pres og stress ifm. flytning, og jeg lige nu er stresset over at vente på eksamensresultater. Stakkels lillepigen..

Ved du egentlig om de kan begynde at skubbe sig lidt op under ens ribben nu? Jeg har et symfysemål over snittet, og når jeg får en plukve kan jeg se, at livmoderen går lidt op mellem mine ribben.. Synes nemlig lige før jeg kunne mærke hende sådan ved højre ribben, fordi jeg ikke ordentlig kunne læne mig til den side uden det var pænt ubehageligt.. Og generelt det der med at synke sammen som siddende går ikke..

Du er jo mit orakel  

Det er jo det, du skal huske og tage det hele med et roligt sind, hehe. Siger jeg af alle mennesker

Kære tvilling b ligger lige ved siden af ribbene, men tror ikke de kommer ind under, men derimod, tror du ikke det kan være resten af dine organer, der ligger deromkring. De er jo lidt presset under en plukve. Mit bedste bud

Ved ikke om jeg kan leve helt op til den rolle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.