Er der mindre plads i maven nu? (Mindre aktivitet)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.238 visninger
22 svar
0 synes godt om
22. juni 2011

Frøken J.

Jeg er 25+3 i dag, og en smuuule bekymret, men ved ikke om det er begrundet.

Synes lillepigen har været mindre aktiv på det seneste. Det er ikke sådan jeg OVERHOVEDET ikke mærker hende, men det er sådan rimelig begrænset. I går kunne jeg få hende til at mosle, ved at puffe til hende og kalde på hende, men det var ikke helt i samme grad. I dag tror jeg, at jeg har mærket hende to gange eller sådan, men kun 2 korte gange. Hun plejer dog at være mest aktiv der ud på senaftenen, fx hvis jeg først går i seng kl. 1, så det kan nå at komme + jeg har været ret aktiv i dag..

Men skal jeg bekymre mig? Er jeg på et tidspunkt, hvor hun måske ikke har så meget plads, og derfor bevæger sig mindre? Man siger jo livmoderen vokser i ryk.. Det er bare fordi hun ellers, for et par uger siden var SINDSSYGT aktiv, det avr en crazy alien.. Så kan ikke helt vende mig til det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2011

Mira0911

Vil da sige min tøs er MEGET aktiv stadig og var det også i uge 25... 

Det er så forskelligt hvordan de kære babyer's aktivitet er inden i maven... Nogen meget stille, og andre meget aktive... 

Så længe at du har mærket hende, vil jeg ikke bekymre mig... Kun hvis du slet ikke havde mærket hende en hel dag og aften med... Så vil jeg reagere... 

Anmeld

22. juni 2011

Frøken J.

Mira0911 skriver:

Vil da sige min tøs er MEGET aktiv stadig og var det også i uge 25... 

Det er så forskelligt hvordan de kære babyer's aktivitet er inden i maven... Nogen meget stille, og andre meget aktive... 

Så længe at du har mærket hende, vil jeg ikke bekymre mig... Kun hvis du slet ikke havde mærket hende en hel dag og aften med... Så vil jeg reagere... 

Okay.. Hun har lige moslet et par gange. Det er også bare fordi det føles anderledes, sådan store bevægelser.. Og hun var bare VIRKELIG aktiv før, det var som om hun aldrig sov Så det er sådan lidt.. Ja.. 

Anmeld

22. juni 2011

bobbles

Frøken J. skriver:

Okay.. Hun har lige moslet et par gange. Det er også bare fordi det føles anderledes, sådan store bevægelser.. Og hun var bare VIRKELIG aktiv før, det var som om hun aldrig sov Så det er sådan lidt.. Ja.. 

min pige har osse perioder hvor hun er vildt aktiv, også er der f eks idag hvor hun har været rimelig stille men´har stadig mærket hende lidt, så længe jeg bare mærker hende, og har da lige mærket et stort spark thi hi

Anmeld

22. juni 2011

Frøken J.

Frøken Christiansen skriver:

min pige har osse perioder hvor hun er vildt aktiv, også er der f eks idag hvor hun har været rimelig stille men´har stadig mærket hende lidt, så længe jeg bare mærker hende, og har da lige mærket et stort spark thi hi

Man bliver også bare hurtigt så nervøs, man vil jo gerne have de kommer sunde og raske og LEVENDE ud på den anden side 

Anmeld

22. juni 2011

Mira0911

Frøken J. skriver:

Jeg ved hvordan du har det... Jeg selv kan blive sådan helt panisk hvis jeg ikke har mærket tøsen i nogle timer... Så flyver jeg op og drikker et par glas iskoldt vand... Efter 10 min. ca, så er der gang i hende... 

Så forstår udmærket din bekymring... 

Anmeld

22. juni 2011

nahoje

Der burde stadig være masser af plads vil jeg mene. Men jeg tror også det er meget forskelligt hvor stor aktivitet. Jeg syns ikke rigtig der er noget mønster i aktivitet hos mig. Nogle dage er der meget bevægelse stort set hele tiden og andre dage er det mindre. Jeg har også haft dage hvor jeg stort set ikke har mærket noget. Men det har også været hvis jeg har været aktiv/optaget af andre ting. Så jeg er enig i, at man først skal begynde at bekymre sig hvis man overhoved ikk mærker noget.

Anmeld

22. juni 2011

Frøken J.

Mira0911 skriver:

Jeg ved hvordan du har det... Jeg selv kan blive sådan helt panisk hvis jeg ikke har mærket tøsen i nogle timer... Så flyver jeg op og drikker et par glas iskoldt vand... Efter 10 min. ca, så er der gang i hende... 

Så forstår udmærket din bekymring... 

Det kan være jeg skal lave et glas isvand, hvis vi har nogle isterninger. Det er dog også skægt man lige kan vække hende ved at puffe til hende. Måske hun tænker: "HOLD NU OP MOR! Prøver at sove her!!!" 

Anmeld

22. juni 2011

Frøken J.

nahoje skriver:

Der burde stadig være masser af plads vil jeg mene. Men jeg tror også det er meget forskelligt hvor stor aktivitet. Jeg syns ikke rigtig der er noget mønster i aktivitet hos mig. Nogle dage er der meget bevægelse stort set hele tiden og andre dage er det mindre. Jeg har også haft dage hvor jeg stort set ikke har mærket noget. Men det har også været hvis jeg har været aktiv/optaget af andre ting. Så jeg er enig i, at man først skal begynde at bekymre sig hvis man overhoved ikk mærker noget.

Tak for dine erfaringer! Jeg tror bare det er fordi jeg har været vant til det samme bevægelses - og døgnmønster ret længe, så det er underligt at forholde sig til det pludselig af helt omvendt af hvad det var før

Anmeld

22. juni 2011

Mira0911

Frøken J. skriver:

Det kan være jeg skal lave et glas isvand, hvis vi har nogle isterninger. Det er dog også skægt man lige kan vække hende ved at puffe til hende. Måske hun tænker: "HOLD NU OP MOR! Prøver at sove her!!!" 

Lige så snart jeg er bekymret, drikker jeg iskoldt vand og puffer til maven, indtil jeg får respons... Nok ikke lige det venligste at gøre...  Man vil jo bare sit vidunder det bedste... 

Synes da du skal prøve med iskoldt vand... Det er også helt fint hvis det kommer direkte fra køleren... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.