Vågen i over 8 timer nu! hjææælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2011

JeNoVa

Saram skriver:

Det er bare lige som om at hver gang vi prøver så bliver hun endnu mere "rasende/hysterisk" over at blive spændt fast på den måde, eller hvad man kan sige. Det er bare helt umuligt a få hende rolig. Det er kun ved brystet hun slapper af og tror efterhånden ikke der kommer mere mælk ud af dem!

Men mange tak for svaret!

Det lyder meget genkendeligt. Den ene af mine tvillinger har lidt af søvnbesvær stort set hele sit liv - hun er nu lige over 3 måneder gammel. Hun kunne stort set aldrig falde i søvn og kunne være vågen hele dagen, hvilket altid resulterede i, at hun blev dybt ulykkelig henad aften. Hun virkede anspændt og stresset, og jeg har været dybt frustreret.

Jeg har igennem de seneste 6 uger prøvet lidt af hver, og hun falder nu for det meste nemt i søvn. Ud over det sædvanlige med at vugge hende i søvn, har jeg haft hende i terapi.

Hun startede med noget, der hedder Body Stress Release. Allerede efter 2. konsultation så jeg forbedringer, men jeg tænkte, at det kunne være godt at kombinere det med noget kranio-sakral terapi. Terapeuten her fortalte mig, at min datter føler sig klaustrofobisk over at være i så lille en krop, og hun er vred over, hvor lidt hun er i stand til at gøre. Fælles for begge terapeuter er, at de mener, det er fordi, jeg er stresset, at mit barn er stresset. Jeg er derfor nu også selv i terapi for at forsøge at få bugt med min stress 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2011

Janni.

Håber hun faldte til ro 

Anmeld

21. juni 2011

elvital

Her hjemme endte vi med at købe slyngevuggen! Den gjorde virkelig en verden til forskel!!! KAN VARMT ANBEFALES! Mener at når man køber dem fra sneglehuset så er der søvngaranti på!!!!! (prøv at google det).

hELD OG LYKKE!

PS:når vi var virkelig desperate så dyppede vi sutten i sukkervand. (vand med 20 %sukker i). Det samme som de bruger på barselgangen (min svigermor arbejder der). Jeg ved godt at det ikke er politisk korrekt, men når man er desperat så er det desperate medtoder.

Min søn er nu 6 1/2 mdr, og vi bruger det ikke længere... Men i starten gjorde vi altså! (sukker smertestiller små børn).

PS: Jeg ved at mange (hver fald inde på Min-mave) vil se rødt når de læser at vi har brugt sukkervand. Jeg ved selvfølgelig godt at børn ikke må få sukker osv osv.. S jeg behøver ingen løftede pegefingre

Anmeld

21. juni 2011

elvital

AnneBJ skriver:

Husk at vandet skal være kogt hvis du prøver det Altså kogt, og derefter afkølet. De færreste babyer bryder sig om koldt vand.

jeg prøvede også med kamille te . Men med info fra barselgangen på rigshospitalet så er det bevist at kamillete har et stof i sig som kan give tarmbesvær . Det er først noget man lige har fundet ud af.

Så nu er jeg holdt op !

hehe... og gik over til sukkervnd i stedet! (se indlæg oven over)

Anmeld

21. juni 2011

AnneBJ

elvital skriver:

Her hjemme endte vi med at købe slyngevuggen! Den gjorde virkelig en verden til forskel!!! KAN VARMT ANBEFALES! Mener at når man køber dem fra sneglehuset så er der søvngaranti på!!!!! (prøv at google det).

hELD OG LYKKE!

PS:når vi var virkelig desperate så dyppede vi sutten i sukkervand. (vand med 20 %sukker i). Det samme som de bruger på barselgangen (min svigermor arbejder der). Jeg ved godt at det ikke er politisk korrekt, men når man er desperat så er det desperate medtoder.

Min søn er nu 6 1/2 mdr, og vi bruger det ikke længere... Men i starten gjorde vi altså! (sukker smertestiller små børn).

PS: Jeg ved at mange (hver fald inde på Min-mave) vil se rødt når de læser at vi har brugt sukkervand. Jeg ved selvfølgelig godt at børn ikke må få sukker osv osv.. S jeg behøver ingen løftede pegefingre

Mht. sukkervandet - vi har også brugt det i en sutteflaske; heldigvis er de jo vores børn og vi bestemmer selv!

Hellere lidt sukkervand og så få ro, end blive så desperat at man rusker barnet eller andre slemme ting!

Anmeld

21. juni 2011

elvital

PrøV FØNTØRREN!!!!

lad baby lyt til lyden fra føntørren! Det er en klassisker! det lyder skørt, men prøv det den næste gang hun græder! (det minder om lyden fra maven! og så bliver baby tryg!!!)

Anmeld

21. juni 2011

elvital

elvital skriver:

jeg prøvede også med kamille te . Men med info fra barselgangen på rigshospitalet så er det bevist at kamillete har et stof i sig som kan give tarmbesvær . Det er først noget man lige har fundet ud af.

Så nu er jeg holdt op !

hehe... og gik over til sukkervnd i stedet! (se indlæg oven over)

årh hvor er det dejligt at høre! Jeg trode at vi var de eneste der gav vores børn sukker! Det er jo nærmest forbudt at sige højt!!!!

Anmeld

21. juni 2011

Saram

Kæmpe STORT tak til alle for svarene!

Fik hende ikke selv til at fald til ro igår, men efter lang tid fik kæresten hende til at sove da han lagde hende på hans mave, med hans morgenkåbe viklet godt rundt om dem.

Så vi endte alle 3 med at få en helt fantastisk nattesøvn. Men igen, mange tak for alle de gode råd, de skal alle prøves næste gang, for skulle jo også helst selv kunne få hende til at falde til ro.

// Sara Alrø, som er stolt over at være mor til lille Filuca Nora.

Anmeld

21. juni 2011

Gaia

elvital skriver:

årh hvor er det dejligt at høre! Jeg trode at vi var de eneste der gav vores børn sukker! Det er jo nærmest forbudt at sige højt!!!!

Min datter fik også lidt sukkervand

Anmeld

21. juni 2011

Mariajny

Saram skriver:

Hej piger.

Har ALVORLIGT brug for nogle gode råd, tips og tricks!

Min datter på 18 dage har nu været vågen i over 8 timer nu! Hun er SÅ træt og er bare SÅ ked af det. Hun har spist 5-6 gange i de timer hvor hun har været vågen så hun kan umuligt være sulten. Måsen er tør, ren og lækker og synes ikke hun virker til at have ondt i maven. Ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, er godt nok hårdt at have en så ulykkelig datter, som bare ikke kan blive glad og falde til ro.

Håber virkelig at nogen af jer derude kan hjælpe, for er helt på bar bund lige nu!

// Sara Alrø, som er stolt over at være mor til lille Filuca Nora.

på mig lyder det som om hun har ondt i maven.. prøv og lig hende på dine ben, tag hendes ben kør i cirkler op omkring maven.. det hjalp på min søn.. og hjælper også på min kusines søn..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.