Barn nummer to's navn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2011

TbCp

Vi tænker da lidt over det... Altså vi ville f.eks.aldrig vælge at den ene skulle hedde Noah Elias og at den anden skulle hedde Brian... så jo på den måde tænker vi lidt over om navnene klinger...

MEN... hvad det så er man synes der klinger er jo helt forskelligt fra person til person.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2011

chael

JustAnotherName skriver:

Det er egentlig sjovt, som vi ofte spekulerer en masse på, hvad vores barn skal hedde. Og når så det er ens 2. barn, så skal det gerne "klinge godt sammen", søskende-navnene....

Men er det egentligt ikke lidt noget pjat? Altså, hvert barn, hver sin personlighed, hver sit navn ...vel, uafhængigt af hinanden?!?

Hvorfor betyder det noget for os, om det LYDER godt, når vi siger børnenes navne? Og hvad afgør om det så "klinger godt" eller ej?

Altså det afgøres jo af os som forældre, det ved jeg.
Og når alt kommer til alt, så er det nok alligevel også temmelig underordnet, om børnenes navne går godt i hånd med hinanden eller ej.

Jeg syntes bare tit jeg møder dét med, at barn nummer to's navn vægtes mod ordlyden sammen med det førstfødte barns navn

Er det tilfældet hos Jer? ....Eller var det til en start, da i overvejede navne?

For mig selv, gik overvejelserne om det, da jeg var gravid, ja.
Men idag kunne jeg ikke være mere ligeglad med det. Mine børn hedder det de hedder, uanset om det matcher hinanden godt eller ej, og de ville slet ikke kunne hedde/være noget/nogen anden idag!

Mine unger hedder Sofie og Oliver, det er 2 ret almindelige internationale navne.

De er valgt ud fra, at det var dem vi syntes om og passede ind i vores liv. Og ikke om de klingede. Vi er i forvejen ikke til ALT for specielle navne. Og det er ikke et kriterie for os, at navnene skal "klinge". Det kommer de jo egentlig til uanset hvad

Den 3. Aner vi slet ikke hvad skal hedde. Men det finder vi vel ud af når han er her

*Camilla 25+5

Anmeld

20. juni 2011

Stjernestoev

TbCp skriver:

Vi tænker da lidt over det... Altså vi ville f.eks.aldrig vælge at den ene skulle hedde Noah Elias og at den anden skulle hedde Brian... så jo på den måde tænker vi lidt over om navnene klinger...

MEN... hvad det så er man synes der klinger er jo helt forskelligt fra person til person.

HAHA.

Anmeld

20. juni 2011

inpe

Kristine og lillepige skal hedde Isabella, valgt udfra hvad vi kan lide.

Anmeld

20. juni 2011

iris-mor

Vores navne klinger - men det er bestemt ikke bevidst. Faktisk var vi inde i overvejelser efterfølgende om vi ikke skulle finde et andet eller dreje navnet på den lille en smule. Sagen var den at vi havde fundet navn til nr 2 da sammenhængen gik op for os

Den store på snart 6 hedder Iris

Den lille på 1½ hedder Siri

Det er samme navn stavet forfra og bagfra, det havde vi bare ikke lige iq til at indse før det var besluttet og jeg skulle skrive i barnets bog om det navn vi ville bruge.

Pyt vi elsker dem og deres navne.

Anmeld

28. juni 2011

janne1986

Vores piger hedder Laura og Lykke.

Laura var der ingen diskution om, men Lykke derimod var vi ik helt enige, der var mange Navne oppe såsom

Sarah efter min mands mormor (men der synes vi vi snublede over navnene sammen, Laura og Sarah), Nynne (synes min mand ik om), Clara (var jeg ik vild med) og Lykke.... Ja det var bare det det så skulle være og hun ku ik hedde andet da vi så hende

De har samme forbogstav, men det er vist mest tilfældigt....

Anmeld

28. juni 2011

maria_wlt

JustAnotherName skriver:

Det er egentlig sjovt, som vi ofte spekulerer en masse på, hvad vores barn skal hedde. Og når så det er ens 2. barn, så skal det gerne "klinge godt sammen", søskende-navnene....

Men er det egentligt ikke lidt noget pjat? Altså, hvert barn, hver sin personlighed, hver sit navn ...vel, uafhængigt af hinanden?!?

Hvorfor betyder det noget for os, om det LYDER godt, når vi siger børnenes navne? Og hvad afgør om det så "klinger godt" eller ej?

Altså det afgøres jo af os som forældre, det ved jeg.
Og når alt kommer til alt, så er det nok alligevel også temmelig underordnet, om børnenes navne går godt i hånd med hinanden eller ej.

Jeg syntes bare tit jeg møder dét med, at barn nummer to's navn vægtes mod ordlyden sammen med det førstfødte barns navn

Er det tilfældet hos Jer? ....Eller var det til en start, da i overvejede navne?

For mig selv, gik overvejelserne om det, da jeg var gravid, ja.
Men idag kunne jeg ikke være mere ligeglad med det. Mine børn hedder det de hedder, uanset om det matcher hinanden godt eller ej, og de ville slet ikke kunne hedde/være noget/nogen anden idag!

Lige min ord, og jeg forstår det stadig ikke... 

Jeg synes netop det passer så meget bedre, hvis det bare lyder tilfældigt.. At det ikke lyder alt for oplagt.. " Mads og Mikkel, Merle og Magnus"... Slet ikke mig 

Anmeld

28. juni 2011

Tvillingemor80

Jeg tænkte ikke over at navnene skulle klinge .. mine piger hedder Thilde og Lea.. Dog ville jeg gerne havde et mellemnavn til thilde (familie navn som jeg synes klingede godt til Thilde), og derfor fandt vi også et flot mellemnavn til Lea (et navn hendes far gerne ville havde til fornavn, så helt tilfældigt var det ikke), da jeg ikke ville havde de skulle føle at den ene var mere værd end den anden (og ja ddet gav mening da jeg var højgravid og MEGET hormonel, lige nu giver det ikke så meget mening hehe )

Anmeld

28. juni 2011

Tvillingemor80

iris-mor skriver:

Vores navne klinger - men det er bestemt ikke bevidst. Faktisk var vi inde i overvejelser efterfølgende om vi ikke skulle finde et andet eller dreje navnet på den lille en smule. Sagen var den at vi havde fundet navn til nr 2 da sammenhængen gik op for os

Den store på snart 6 hedder Iris

Den lille på 1½ hedder Siri

Det er samme navn stavet forfra og bagfra, det havde vi bare ikke lige iq til at indse før det var besluttet og jeg skulle skrive i barnets bog om det navn vi ville bruge.

Pyt vi elsker dem og deres navne.

Jeg er faktisk ikke til det der med "søskende" navne, men gud hvor er det sødt.. Det er da rigtig smukt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.