Jeres allerbedste opskrifter på julesmåkager...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2008

Nadi

Christiansfelderhonningkage:

- 500 g honning (fast type)
- 125 g lyst rørsukker
- 1 tsk. stødt ingefær
- 2 tsk. stødt kanel
- 3 store æg, pisket sammen
- 1 dl yoghurt 10 %
- 500 g mel
- 2 tsk. hjortetaksalt

Smelt honning og sukker sammen, og afkøl blandingen. Rør krydderier og æg i den lunkne honningsukkermasse, derefter yoghurt og mel med hjortetaksalt. Hæld dejen i en smurt bradepande, der kan rumme ca 3 liter, og bag kagen i en 160 grader varme ovn i ca. 35 min. Pynt med glansbilleder eller mandler, som limes på med flormelisglassur.

Chokoladelagkage:
- 2 store æg
- 90 g sukker
- 80 g mel + 1 tsk. bagepulver
- 1 spsk. kakaopulver
- 40 g smør og 75 g bitter

Passionsfrugtmousse:
- indmad af 4 passionsfrugter
- 60 g sukker
- 2 spsk. appelsinsaft
- 2 pasteuriserede æggeblommer
- 4½ blad husblas, opløses i 1 dl varm appelsinsaft
- skum af 1½ dl piskefløde

Til kagen piskes æg og sukker til en tyk creme, de øvrige ingredienser tilsættes, og dejen bages ca. 18 min ved 175 grader. Opvarm passionsfrugtkød med sukker og appelisnsaft, og pres massen gennem en si. Pisk æggeblommer i, rør blandingen tyk over et hedt vandbad, og tilsæt appelsinsaft med husblas. Lad cremen tykne før flødeskum vendes i, og læg bundene sammen omkring moussen. Udstik portionsstykker med en ringform på 6 cm i diam.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2008

Loggidut

oppppppp

Anmeld

4. december 2008

Ny mor

Mikkelmusen skriver:

Nå den lå i opskrifter...

her er linket pebernødder

Ej, kunne være sjovt at lave pebernødder selv. Skærer i dem ud eller laver en million små kugler?

Anmeld

4. december 2008

Mikkelmusen

vi skærer bare ud, vi gider ikke rulle, og de smager jo af det samme

Anmeld

4. december 2008

Monica

Min mor bager nogle daim småkager og er du sindssyg de er gode... En skam at jeg er på kur... Kunne ellers æde en hel plade... Men der er vist en hel uges point i...

Moni

Anmeld

4. december 2008

Loggidut

Monica skriver:

Min mor bager nogle daim småkager og er du sindssyg de er gode... En skam at jeg er på kur... Kunne ellers æde en hel plade... Men der er vist en hel uges point i...

Moni

jammen for fanden Moni...hvad er det...smider du bare sådan et uhhhhm-svar ind, uden at dele en opskrift....aj nu tager du dig altså sammen...lol

Anmeld

5. december 2008

Monica

DET KAN JEG DA IKKE HAVE SIDDENDE PÅ (PIS, CAPS) på mig... Har skrevet til hende og dette er svaret jeg fik:

mmmm de er gode.......

Har ikke rigtig nogen, men har brugt ca:
100 gram sukker
250 gram smør
250 gram mel
½ teske natron
½ plade marabou m/dajm
Bages 8/10 minutter ved 200 grader.

Anmeld

5. december 2008

ivfmarie

Monica skriver:

Moni

Hey Moni...
du har da holdt kuren længe nu?! Hvordan går det?
Jeg tror jeg har startet en ny kur mindst 6 gange i løbet af de sidste to måneder... det eneste der sker er at vægten stiger og stiger ..

Anmeld

6. december 2008

Monica

ivfmarie skriver:

Hey Moni...
du har da holdt kuren længe nu?! Hvordan går det?
Jeg tror jeg har startet en ny kur mindst 6 gange i løbet af de sidste to måneder... det eneste der sker er at vægten stiger og stiger ..

Jeg har holdt den i 6 uger og har tabt 8 kg... Så det er jeg rigtig glad for. Tror desværre bare ikke at jeg når at de 10 kg inden jul. Det er lidt svært lige pt, (med alle de julefrokoster, det er ikke specielt fedtfattigt)

Monica

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.