Jeres allerbedste opskrifter på julesmåkager...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

795 visninger
18 svar
0 synes godt om
4. december 2008

Loggidut

kunne i ikke tænke jer at dele dem med mig?
Jeg har tænkt mig at lave en opskriftsamling til en julebog, som jeg så vil gemme væk år efter år, og lade ungerne arve den, måske skrive de fleste traditioner ned der i også...bare sådan for sjov skyld.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2008

Mikkelmusen

jeg har en på pebernødder, den ligger vist på ordet er frit et sted, jeg ser lige om jeg kan finde den

Anmeld

4. december 2008

Mikkelmusen

Nå den lå i opskrifter...

her er linket pebernødder

Anmeld

4. december 2008

Plysbjørnen

Jeg plejer faktisk at gå i Kvickly og købe dem... Men det kunne da godt være man skulle til at ændre lidt på den tradition... Kai vil jo også gerne at vi skal lave marcipan-guf selv, om et års tid når Laura er lidt større så hun forstår lidt mere, så kan vi vel også bage småkager...

Betina

Anmeld

4. december 2008

Loggidut

Trold skriver:

Jeg plejer faktisk at gå i Kvickly og købe dem... Men det kunne da godt være man skulle til at ændre lidt på den tradition... Kai vil jo også gerne at vi skal lave marcipan-guf selv, om et års tid når Laura er lidt større så hun forstår lidt mere, så kan vi vel også bage småkager...

Betina

det gør vi hvert eneste år...det med juleslikken, men efterhånden er der gået sport i det for de store drenge, nu skal det ligne...ja det vil jeg ikke udtale her, så jeg tror vi dropper ud af den tradition igen, det er fandme pinligt når svigermor sidder og gnasker i en biiiiiiiiib, og ungerne er ved at ørle af grin!

så i år tror jeg det skal være småkager, en tradition som jeg aldrig har været ret god til!

så kom lige ind med nogle opskrifter, så jeg kan være lidt cornflækker i dag!

Anmeld

4. december 2008

Nadi

Vil du have dem her eller i et brev??

Har et par stykker fra en bog og de ser så lækre ud. Har ikke selv prøvet at bare dem, men det skal jeg helt sikkert snart

Anmeld

4. december 2008

ivfmarie

Hvis du lover mig at passe godt på opskriften, og kun bage dem med kærlighed, så skal du her få opskriften på de bedste pebernødder - ever!!

Det er en opskrift der har været i familien altid, og det er de eneste pebernødder jeg nogensinde spiser... når først du har smagt dem, vil en købepebernød aldrig fange din interesse igen.

125 gr margerine
125 gr sukker
1 æg
1 strøgen tsk. natron
1/2 tsk. ingefær
3/4 tsk. kardemomme
1/2 tsk. kanel
1 knivspids hvid peber
250 gr mel

Rør margarine, sukker og æg til en jævn masse. Mel og krydderier blandes, og sigtes i massen. Ælt dejen godt sammen og lad den hvile koldt i mindst en time (kan holde sig i dage i køleren)
Dejen trilles i pølser på størrelse med et barns pegefinger og skæres i stykker af ca 1-1½ cm. Tril pebernødderne og sæt dem på bagepladen - ikke for tæt.
Bages ved 200 i ca 10 minutter. HUSK AT HOLDE ØJE UNDERVEJS - DE BLIVER HURTIGT BRÆNDT.

Der til ca 2-3 plader i denne portion, jeg plejer at lave en firdobbelt portion, bager den ene halvdel og kommer den anden i køleren. Så er det nemt at bage nye når de første er voldædt efter et par dage

God fornøjelse

Marie

Anmeld

4. december 2008

ivfmarie

og lige nu står dejen til et forsøg og hæver...
Juleboller!

Du kan få opskriften hvis de bliver gode... hvis jeg kan rekontruere den...

Anmeld

4. december 2008

Loggidut

Nadi skriver:

Vil du have dem her eller i et brev??

Har et par stykker fra en bog og de ser så lækre ud. Har ikke selv prøvet at bare dem, men det skal jeg helt sikkert snart

bare her, det er jo fint Nadi....og tak

Anmeld

4. december 2008

Loggidut

ivfmarie skriver:

Hvis du lover mig at passe godt på opskriften, og kun bage dem med kærlighed, så skal du her få opskriften på de bedste pebernødder - ever!!

Det er en opskrift der har været i familien altid, og det er de eneste pebernødder jeg nogensinde spiser... når først du har smagt dem, vil en købepebernød aldrig fange din interesse igen.

125 gr margerine
125 gr sukker
1 æg
1 strøgen tsk. natron
1/2 tsk. ingefær
3/4 tsk. kardemomme
1/2 tsk. kanel
1 knivspids hvid peber
250 gr mel

Rør margarine, sukker og æg til en jævn masse. Mel og krydderier blandes, og sigtes i massen. Ælt dejen godt sammen og lad den hvile koldt i mindst en time (kan holde sig i dage i køleren)
Dejen trilles i pølser på størrelse med et barns pegefinger og skæres i stykker af ca 1-1½ cm. Tril pebernødderne og sæt dem på bagepladen - ikke for tæt.
Bages ved 200 i ca 10 minutter. HUSK AT HOLDE ØJE UNDERVEJS - DE BLIVER HURTIGT BRÆNDT.

Der til ca 2-3 plader i denne portion, jeg plejer at lave en firdobbelt portion, bager den ene halvdel og kommer den anden i køleren. Så er det nemt at bage nye når de første er voldædt efter et par dage

God fornøjelse

Marie

jeg vil love dig for de bliver lavet med kærlighed, hver eneste gang! tusind tak for det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.