Helt ny i den her slyngeverden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2011

Thalia

TbCp skriver:

Jeg har lidt en plan om selv at sy.... det skulle være okay nemt med en mei-tai, men er bange for at viklerne er for svære?

Ihvertfald har jeg bestemt mig for at jeg nægter at give 7-800kr for en slynge/vikle, så kan jeg godt undvære smart print mv

ellers forhandler Sara P nogle rigtigt fine basis vikler og slynger til en pris der nærmer sig det som det koster at sy dem selv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2011

AnneBJ

TbCp skriver:

Og hvis det er både mor og far der skal bruge den, skal den så indstilles hver gang?

Det tror ejg, men det er ligeså nemt som at indstille en rygsæk! Jørn har ikke brugt den endnu, (og kommer aldrig til det tror jeg) men den er blandt andet valgt ud fra, at den er virkelig enkel at indstille!

Anmeld

18. juni 2011

Rikke, Liam & Linus

Jeg anbefaler også koala-viklen herfra. Liam nærmest levede i den de første 6 måneder.

Den er nem at binde, fylder ingenting og man kan være helt tæt  på sit barn samtidig med at man har hænderne fri til at lave andre gøremål

Anmeld

18. juni 2011

Maja_4000

Vi har en maduca og elsker den ! Men det er først nu her Caroline gider den .. De første 4 - 5 måneder ville hun ikke sidde i den .. Tror ikke rigtig hendes ben var lange nok

Hvis det er , har jeg en Cybex U.Go du kan købe billigt (; Du kan se den i Kære Børns katalog (:

Anmeld

18. juni 2011

birthee

Thalia skriver:

ellers forhandler Sara P nogle rigtigt fine basis vikler og slynger til en pris der nærmer sig det som det koster at sy dem selv

Er Sara P en bruger herinde eller???

Anmeld

18. juni 2011

Thalia

birthee skriver:

Er Sara P en bruger herinde eller???

Nej, det er en netbutik

Som jeg også har skrevet tidligere så er jeg kæmpe begejstret for slynger, og jeg har selv et kæmpe lager af både vikler og slynger. Koalaviklen er et rigtigt godt bud på en god strækvikle - hvis man kan leve med det fjollede broderi, men jeg synes den er dyr i forhold til hvad man får for pengene, og personigt gider jeg ikke det der "Slynger" hen over lommen.

Altså jeg skriver jo heller ikke Barnevogn på kalechen af min vogn - det kan folk godt selv regne ud

Men altså Sara P laver nogle gode ringslynger og nogle strækvikler i god kvalitet i diskrete farver, og hun er vist også villig til at lave demoer ind imellem

Anmeld

19. juni 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
TbCp skriver:

Jeg synes bare det ser SÅ svært ud med de vikler! Men selvfølgelig, øvelse gør mester...

min mand bære faktisk vores søn mere end jeg gør, han lærte at binde den efter 1 forsøg, så den er meget nem at montere og bruge.

vi gav 600kr for slyngen, man kan købe den i kære børn. jeg tænkte også i starten at 600kr er meget at give for et stykke stof, men efter vi prøvede den første gang og knægten faldt til ro i den med det samme og kom med små tilfredse grynt har det været hver en øre værd!

man kan få den i mange forskellige farver, som du kan se på slynger.dk og jeg synes det er OK der står slynger på maven... det ikke noget der genere mig

Anmeld

19. juni 2011

Rosa

Thalia skriver:

En meitai er super fed når baby er omkring 6 mdr gammel, men ikke før da for de har ikke godt af at sidde op på den måde når de er mindre. - Man kan godt lave vuggestilling i en Skildpadde Meitai, men jeg er ikke fortaler for det.

Til helt nyfødte babyer har jeg været ustyrligt glad for mine strækvikler. De støtter både bærer og barn fantastisk, og man kan både lave vuggestilling og bære baby som en "pubbe" hvis man har en lille der ikke er vild med at ligge ned.

Hvis man synes strækviklen er for træls og besværlig, er tricottien en rigtig god startslynge. Den støtter næsten ligesom en strækvikle, men består bare af to ringe som man tager over skuldrene.

Når baby er ca. 5 uger plejer jeg at begynde at bruge ringslyngen meget. Jeg synes den er svær når de er helt små, men når de er blevet fedet lidt op og har fået lidt mere fasthedi kroppen er det nemt at slynge dem på den måde og den er hurtig at tage af og på. Ringslyngen er desuden fantastisk fordi man kan bruge den til børn i alle aldre. Jeg bruger den eksempelvis stadig til min 4 årige ind imellem

Men altså strækviklen er nok den jeg bedst kan anbefale til begyndere - og så er det desuden en rigtig god ide at booke en slyngedemo når du har en baby at putte i bæredimsen. Det er SÅ meget nemmere at finde den rigtige slynge når man har prøvet lidt forskelligt

Brugte strækvikle de første 6 mdr, og derefter ringlynge og Mei Tai  Far er også en glad slyngefar 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

19. juni 2011

Thalia

Rosa skriver:

Brugte strækvikle de første 6 mdr, og derefter ringlynge og Mei Tai  Far er også en glad slyngefar 

I ser rå-lækre ud

Min mand slynger også gerne. Han er særligt glad for vores MT, men har også brugt fastviklen et par gange.

Jeg tror hans eneste anke er at jeg har haft en stor svaghed for Kleinsmekker, og de er altså lige fimsede nok i hans øjne

Anmeld

19. juni 2011

Thalia

Og det her er for øvrigt mig på vej hjem fra sygehuset efter at have født Victor. Vi bor 5 minutter derfra, så han røg bare i tricottien og så under jakken

Og så en enkelt dobbeltslynging af begge børn da vi skulle ud og købe ind. Vi har pseudotvillinger med 18 mdr imellem, og storebror var ikke helt klar til at afgive sin plads i slyngen da lillebror kom til.

Men det er Victor i strækvikle og sebastian i KS ringslynge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.