Helt ny i den her slyngeverden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2011

TbCp

Gitze skriver:

jeg vil da lige benytte lejligheden her til at reklamere lidt.

Jeg har haft købt en premaxx slynge, som så mega fed ud, med fede farver og så meget praktisk ud, men når det kom til stykket var lille manden ikke på nogen måde glad for den.

Så gik jeg på slyngebarn.dk og fik anbefalet en koala-vikle til nyfødt, den kan bruges fra nyfødt til 10kg.

Fik den hjem idag, og nøj hvor er det en fornøjelse, vil skrive lidt om hvorfor:

1. Det tager 3 forsøg, så har man styr på basis bindemetoden
2. man kan selv montere lille fyren i den, uden de store problemer, også selvom man aldig har prøvet noget lignende.
3. Lillemanden faldt til ro i den med det samme, nok pga. den tætte kropskontakt
4. Far og Mor kan bære den
5. Det føles rart at bære ham i viklen, slet ikke hårdt for ryggen eller armene eller noget, som hvis man skulle bære ham i armene.
6. lidt som at være gravid igen, bare på den gode måde, hvor man kan afmontere maven igen

Kan klart anbefales!

Ja det var præcis sådan en Premaxx jeg havde sidst og det gik bare slet ikke!!! Må prøve at kigge på sådan en koalavikle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2011

birthee

Jeg har en ringslynge og en manduca til Caroline... Ringslyngen er fra da jeg fik Frederik, men fik den ikke brugt da jeg ikke havde 100% styr på hvordan den skulle bruges... Så jeg tog ned til Lise på Høkildegård i Vester Skerninge... Hun er bare rigtig sød, og hjalp mig med at få gang i brug af min ringslynge... Nu bruger jeg den, og min manduca som kom med posten for en uges tid siden  Manduca'en kan du også bære bebs i fra 3-20 kg., da der er baby-indsats i...

Knus...

P.S. Min ringslynge er til salg - har forelsket mig i en i en anden farve

Anmeld

18. juni 2011

TbCp

birthee skriver:

Jeg har en ringslynge og en manduca til Caroline... Ringslyngen er fra da jeg fik Frederik, men fik den ikke brugt da jeg ikke havde 100% styr på hvordan den skulle bruges... Så jeg tog ned til Lise på Høkildegård i Vester Skerninge... Hun er bare rigtig sød, og hjalp mig med at få gang i brug af min ringslynge... Nu bruger jeg den, og min manduca som kom med posten for en uges tid siden  Manduca'en kan du også bære bebs i fra 3-20 kg., da der er baby-indsats i...

Knus...

P.S. Min ringslynge er til salg - har forelsket mig i en i en anden farve

Den manduca ser faktisk rigtig lækker ud... og også som noget min mand kunne have lyst til at bære den lille i.

Anmeld

18. juni 2011

TbCp

JonTri skriver:

Jeg bruger en Beco Butterfly - det er en blanding mellem slynge og sele med kliksysten. Der er en spædbarnindsats i, så man kan bruge den hurtigt. Og får du en lille dreng, så sidder han ik på kønsdelene, men som en tudse.

Jeg ville have haft en skildpadde, men manden annoncerede at han ikke ville komme til at bruge den, når den sku bindes... 

Den går til 20 kg og der er mulighed for at bære på ryg også. 

Den ser også lækker ud!

Anmeld

18. juni 2011

TbCp

Gitze skriver:

jeg vil da lige benytte lejligheden her til at reklamere lidt.

Jeg har haft købt en premaxx slynge, som så mega fed ud, med fede farver og så meget praktisk ud, men når det kom til stykket var lille manden ikke på nogen måde glad for den.

Så gik jeg på slyngebarn.dk og fik anbefalet en koala-vikle til nyfødt, den kan bruges fra nyfødt til 10kg.

Fik den hjem idag, og nøj hvor er det en fornøjelse, vil skrive lidt om hvorfor:

1. Det tager 3 forsøg, så har man styr på basis bindemetoden
2. man kan selv montere lille fyren i den, uden de store problemer, også selvom man aldig har prøvet noget lignende.
3. Lillemanden faldt til ro i den med det samme, nok pga. den tætte kropskontakt
4. Far og Mor kan bære den
5. Det føles rart at bære ham i viklen, slet ikke hårdt for ryggen eller armene eller noget, som hvis man skulle bære ham i armene.
6. lidt som at være gravid igen, bare på den gode måde, hvor man kan afmontere maven igen

Kan klart anbefales!

Jeg synes bare det ser SÅ svært ud med de vikler! Men selvfølgelig, øvelse gør mester...

Anmeld

18. juni 2011

birthee

TbCp skriver:

Den manduca ser faktisk rigtig lækker ud... og også som noget min mand kunne have lyst til at bære den lille i.

Jeg er i hvert fald rigtig glad for den!!! Lige nu kan du købe special editions hos mamaslife.dk, og spare et par hundrede kroner...

Anmeld

18. juni 2011

AnneBJ

Felix og jeg er også rigtig glade for Manducaen! Nem at spænde første gang så den passer, og derefter let at montere på sig selv!

Anmeld

18. juni 2011

TbCp

AnneBJ skriver:

Felix og jeg er også rigtig glade for Manducaen! Nem at spænde første gang så den passer, og derefter let at montere på sig selv!

Og hvis det er både mor og far der skal bruge den, skal den så indstilles hver gang?

Anmeld

18. juni 2011

Thalia

Lige når det gælder strækviklerne - som eksempelvis koalaviklen, så synes jeg altså det er rigtigt vigtigt ikke at sætte sig fast på et bestemt mærke.

Hvis man kigger sig lidt omrkring kan man få rigtigt gode strækvikler billigere end kolalviklen, og uden fjollet "slynger" broderi på lommen.

Jeg var stor fan af de gamle koalavikler, men jeg synes de nye er sådan lidt trælse at se på.

Anmeld

18. juni 2011

TbCp

Lige når det gælder strækviklerne - som eksempelvis koalaviklen, så synes jeg altså det er rigtigt vigtigt ikke at sætte sig fast på et bestemt mærke.

Hvis man kigger sig lidt omrkring kan man få rigtigt gode strækvikler billigere end kolalviklen, og uden fjollet "slynger" broderi på lommen.

Jeg var stor fan af de gamle koalavikler, men jeg synes de nye er sådan lidt trælse at se på.

Jeg har lidt en plan om selv at sy.... det skulle være okay nemt med en mei-tai, men er bange for at viklerne er for svære?

Ihvertfald har jeg bestemt mig for at jeg nægter at give 7-800kr for en slynge/vikle, så kan jeg godt undvære smart print mv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.